Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

Μετά το Grand Prix της Ισπανίας, η δράση συνεχίστηκε τη Δευτέρα στη Jerez, αν και αυτή τη φορά ήταν η δράση ενός επίσημου τεστ, του πρώτου από τα 2 της χρονιάς. Ο Δημήτρης Διατσίδης παρέμεινε στην πίστα και οι πληροφορίες που μας έστειλε ήταν πραγματικά πολύτιμες και αποκλειστικές. Οι περισσότεροι κατεσκευαστές και αναβάτες επικεντρώθηκαν σε μικρές λεπτομέρειες, όμως υπήρξαν και κάποιες ενδιαφέρουσες αλλαγές.

DUCATI

Όπως είναι αναμενόμενο, δεν υπήρχε κάτι νέο για τις Ducati του 2022, αλλά αυτό δεν εμπόδισε την Mooney VR46 Racing Team να κάνει το 1-2. Ο Luca Marini ήταν μόλις ένα δέκατο πίσω από τον Bezzecchi, ο οποίος με τη σειρά του ήταν περίπου τέσσερα δέκατα μακριά από το απόλυτο ρεκόρ γύρου.

Η μοναδική καινοτομία στη Ducati, ήταν ένα νέο belly pan στην μοτοσυκλέτα του Johann Zarco, με ένα μικρό κενό στο κάτω μέρος. O νικητής της Jerez, Francesco Bagnaia, δεν δοκίμασε κάτι καινούριο και ανέφερε ότι επικεντρώθηκε κυρίως σε ρυθμίσεις για την αίσθηση στο μπροστινό.

YAMAHA

Στην Monster Energy Yamaha MotoGP, υπήρχαν δύο διαφορετικά πλαίσια για τον Fabio Quartararo και τον Franco Morbidelli. Ο Quartararo οδήγησε επίσης το Σαββατοκύριακο με το νεότερο ψαλίδι – και το έχει στο τεστ και στις δύο μοτοσυκλέτες – έχοντας προηγουμένως επιστρέψει σε μια προηγούμενη έκδοση.


Μερικά ενδιαφέροντα φτερά φύτρωσαν επίσης στη μοτοσυκλέτα του Morbidelli και τα πλαϊνά φτερά ήταν μεγαλύτερα. Εν τω μεταξύ, ο Quartararo δοκίμασε τη νέα εξάτμιση το απόγευμα, βγάζοντάς την σε μερικές διαδρομές. Ο El Diablo ήταν τρίτος συνολικά και κορυφαίος μέχρι τα τελευταία στάδια, με τον Morbidelli στη 16η θέση.

Ο Γάλλος έκανε ένα σερί πολύ γρήγορων γύρων, με πολύ καλούς χρόνους, αλλά όπως είπε αυτό οφείλεται στο ότι η πρόσφυση ήταν καλύτερη μετά από 3 μέρες χρήσης της πίστας, ενώ με τη σειρά του ο Morbidelli είπε ότι δεν χρησιμοποιούν παραπάνω φτερά για να μειώσουν τις σούζες γιατί αυτό θα “ακύρωνε” ουσιαστικά το πλεονέκτημα που τους δίνει στην τελικά ο νέος κινητήρας.

APRILIA

Στην Aprilia Racing, φαινόταν ότι η εστίαση ήταν περισσότερο στην τελειοποίηση αυτού που έχουν ήδη, με το ιταλικό εργοστάσιο να ασχολείται κυρίως με ρυθμίσεις. Φαινόταν επίσης ότι και οι δύο πλευρές του γκαράζ ήταν πολύ απασχολημένες με τις δοκιμαστικές εκκινήσεις. Ειδικά ο Maverick Viñales έκανε δοκιμαστική εκκίνηση σε κάθε ευκαιρία και o Aleix Espargaro έκανε επίσης αρκετές, έχοντας χάσει θέσεις και στις 4 εκκινήσεις αυτού του Σαββατοκύριακου.

Ο Viñales ήταν πέμπτος και ο Espargaro έβδομος. Επίσης, η εργοστασιακή ομάδα εστίασε στο να αφαιρέσει βάρος από το μπροστινό και να κάνει μια καλύτερη κατανομή. 

Στην ομάδα της RNF, ο Lorenzo Savadori πήρε τη θέση του Miguel Oliveira και δυστυχώς είχε μια πτώση. Ωστόσο, έκανε σχεδόν 50 γύρους για να συλλέξει περισσότερα δεδομένα. Ο Raul Fernandez, εν τω μεταξύ, έκανε πάνω από 70 και τελείωσε τη μέρα στην 11η θέση.

KTM

Μερικά από τα νέα αεροδυναμικά μέρη που είδαμε για πρώτη φορά στα χέρια του Dani Pedrosa το Σαββατοκύριακο επανεμφανίστηκαν στις μοτοσυκλέτες των Brad Binder και Jack Miller, οι οποίοι είπαν ότι δεν μπορούν να καταλάβουν κάποια κομβική διαφορά και είναι πιθανό να μην τα χρησιμοποιήσουν.

Ο Pedrosa δοκίμασε ένα νέο πλαίσιο, ενώ στο γκαράζ της ΚΤΜ υπήρχε και ένα μέλος της Red Bull Advanced Technologies. Ο Binder τελείωσε την ημέρα στην όγδοη θέση, ο Miller στη 14η.

Ο Augusto Fernandez βρήκε την ευκαιρία να κάνει 69 γύρους καθώς συνεχίζει να προσαρμόζεται στα MotoGP και είχε το νέο αεροδυναμικό πακέτο, χωρίς την πλευρική προσθήκη που φαίνεται στην παραπάνω φωτογραφία.

HONDA

Τα μεγάλα νέα στη Honda ήταν φυσικά, το νέο, πολυαναμενόμενο πλαίσιο της Kalex. Ο Stefan Bradl το χρησιμοποίησε, αλλά είχε μια πτώση σχεδόν αμέσως και τελικά αυτό απέτρεψε την χρησιμοποίησή του το απόγευμα. Ο διευθυντής της Repsol Honda, Alberto Puig, είπε ότι τα αρχικά σημάδια ήταν καλά, αλλά τόσο ο Joan Mir (που το δοκίμασε για μισό γύρο πριν από ένα τεχνικό πρόβλημα) όσο και ο Alex Rins είπαν ότι δεν μπορούν να βγάλουν συμπεράσματα βασισμένοι σε τόσο λίγα δεδομένα. 


Ο #36 είχε δύο από τα κανονικά του πλαίσια το πρωί, αλλά στη συνέχεια χρησιμοποίησε ένα πλαίσιο του Marc Marquez. Ο Mir δοκίμασε επίσης τα νέα αεροδυναμικά που είχε ο Bradl σε όλο το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, καθώς και νέους αγωγούς καθόδου (downwash).

Ο Alex Rins εθεάθη με ένα πλαίσιο που χρησιμοποιούσε προηγουμένως ο Mir, καθώς και με τους νέους αγωγούς καθόδου (downwash). Ο Rins έκανε 82 γύρους και ήταν 17oς, ενώ ο Takaaki Nakagami ήταν η κορυφαία Honda στη 12η θέση μετά από 70 γύρους.