Τελευταίο ραντεβού πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές του Ιουλίου, το Assen TT, είναι ο μόνος από τους αγώνες του Παγκοσμίου Κυπέλλου που διεξάγεται από το ξεκίνημα του το 1949 μέχρι σήμερα.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, το TT Circuit Assen δεν είναι πολύ απαιτητικό στα φρένα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με 2 στον δείκτη δυσκολίας, τον χαμηλότερο από τους ευρωπαϊκούς αγώνες. Το Assen έχει μέγιστη ταχύτητα 320 km/h, αλλά, χάρη στις πολλές γρήγορες στροφές, τα φρένα προλαβαίνουν να κρυώσουν. Και είναι ακριβώς η παρουσία τόσων πολλών στροφών που το καθιστά το καλύτερο πεδίο δοκιμών για τις ζάντες της Marchesini – μία από τις μάρκες του Ομίλου Brembo.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πριν από έξι χρόνια στο Assen, ο Valentino Rossi απόλαυσε την τελευταία επιτυχία της καριέρας του, κερδίζοντας τον Danilo Petrucci με μόλις 63 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αυτό έδωσε στον Doctor το πολλοστό ρεκόρ της καριέρας του: 20 χρόνια και 311 ημέρες μεταξύ της πρώτης και της τελευταίας του νίκης στο GP. Και οι 115 νίκες του Valentino έγιναν με μοτοσυκλέτες εξοπλισμένες με εξαρτήματα πέδησης της Brembo.

Ο Vale κέρδισε το πρώτο του GP το 1996 στο Μπρνο με μια Aprilia RS125 εξοπλισμένη με διαιρούμενη αξονική μπροστινή δαγκάνα, με 4 έμβολα και δίσκο διαμέτρου 273 mm. Η Brembo εξακολουθεί να δίνει μεγάλη σημασία στις μικρές κατηγορίες και προμηθεύει τις δαγκάνες για όλες τις ομάδες Moto2 και Moto3, επίσης η Brembo προμηθεύει το 90% των ομάδων με αντλίες φρένου, το 80% με τακάκια φρένων και το 50% με χαλύβδινους δίσκους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρά τις 18 στροφές, αρκετές από αυτές γρήγορες, το TT Circuit Assen έχει 10 σημεία πέδησης σε κάθε γύρο. Πάρα το ότι στα μισά από αυτά η επιβράδυνση είναι μικρότερη από 80 km/h οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα τους για 27 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο (περίπου στο 30% του χρόνου) και αυτό χάρη στα 9 σημεία φρεναρίσματος που είναι τουλάχιστον 2 δευτερόλεπτα το καθένα.

Αυτή η πίστα χρησιμοποιήθηκε για τον αγώνα Superbike πριν από δύο μήνες, αλλά, για τις μοτοσυκλέτες που προέρχονται από μοντέλα παραγωγής, αυτά τα ίδια 10 σημεία πέδησης απαιτούσαν 27 και ½ δευτερόλεπτα πέδησης ανά γύρο.

Χάρη στις υψηλότερες ταχύτητες στο MotoGP, οι αποστάσεις πέδησης είναι ελαφρώς μεγαλύτερες όπως και η δύναμη G και το φορτίο στη μανέτα. Στην πραγματικότητα, στο MotoGP κάθε αναβάτης ασκεί ένα φορτίο 1.100 κιλά στη μανέτα από την εκκίνηση μέχρι την καρό σημαία.

​Από τα 10 τμήματα πέδησης στο TT Circuit Assen, μόνο ένα χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα απαιτητικό στα φρένα, ενώ 3 είναι μέτριας δυσκολίας και τα υπόλοιπα 6 ελαφριά.

Το σημείο πέδησης στην κατηφόρα στη στροφή Haarbocht (στροφή 1) είναι αυτό που οι αναβάτες και τα φρένα πρέπει να δουλέψουν σκληρότερα: Οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες έρχονται με 291 km/h και οι αναβάτες φρενάρουν για 4,5 δευτερόλεπτα στο οποίο καλύπτουν 240 μέτρα.

Για να κατέβουν στα 119 km/h που είναι απαραίτητα για την στροφή, οι αναβάτες πρέπει να ασκήσουν φορτίο 6,8 kg στη μανέτα και να δεχθούν δυνάμεις επιβράδυνσης 1,4 G.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης