Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης
Με βάση την ανάλυση από τον ΣΕΜΕ των στοιχείων του ΕΛΣΤΑΤ η αγορά μοτοσυκλετών ξεπέρασε τις 40.000 πωλήσεις – ταξινομήσεις νέων δικύκλων (σκούτερ, μοτοσυκλέτες και παπιά πάνω από 50κ.εκ.).
Συγκεκριμένα μέχρι και τον Αύγουστο του 2022, παρά τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις από τα περισσότερα εργοστάσια, πουλήθηκαν 9.033 περισσότερα δίκυκλα από ότι το ίδιο διάστημα του 2021 φτάνοντας το εντυπωσιακό ποσοστό αύξησης του 27,61%.
Μάλιστα αν η αγορά συνεχίσει με αυτούς τους ρυθμούς είναι βέβαιο ότι θα ξεπεράσει, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, τις 50.000 ταξινομήσεις μέχρι το τέλος του χρόνου.
Οι 5 πρώτες εταιρείες είναι οι ίδιες (και με την ίδια σειρά) με το 2021, η SYM παραμένει στην 1η θέση για άλλη μια χρονιά με μερίδιο αγοράς 24,6% με την Honda να ακολουθεί στη 2η θέση με μερίδιο 20,%, την Piaggio στην 3η θέση με 12,6% και ακολουθούν η Daytona με 11,1% και η Yamaha με 9,2%.
Εντυπωσιακό επίσης είναι ότι οι 5 πρώτες μάρκες (SYM,Honda, Piaggio, Daytona & Yamaha) κατέχουν, με πωλήσεις 31.279 δικύκλων, το 77,5% του συνόλου της αγοράς!
Σε ότι αφορά τα 20 πρώτα μοντέλα, με 21.301 ταξινομήσεις που φτάνουν το 52,6% του συνόλου, η κυριαρχία των σκούτερ, ανάμεσά τους και 3 παπιά, είναι απόλυτη.
Η SYM με τα Symphony ST 200 και Symphony SR 125 καταλαμβάνει τις δύο πρώτες θέσεις με 1.947 και 1.751 πωλήσεις αντίστοιχα, στην 3η θέση βρίσκουμε το 1ο παπί στην 20άδα το DY125RS της Daytona με 1.548 πωλήσεις, στην 4η θέση με 1.399 πωλήσεις είναι το PCX 125 της Honda και ακολουθεί στην 5η θέση το Beverly 300 HPE με 1.306 πωλήσεις.
Χαρακτηριστικό της κυριαρχίας των σκούτερ με τα παπιά είναι ότι η πρώτη μοτοσυκλέτα βρίσκεται στην 29η θέση!