του Νεκτάριου Διατσίδη

 

Κατασκευασμένο σε συνεργασία με την Panasonic, το αξιολάτρευτο σκούτερ της Suzuki επικεντρώνεται στην ευκολία πρόσβασης για την αφαίρεση της μπαταρίας.
Τον Οκτώβριο του 2023, η Suzuki παρουσίασε στον κόσμο την πρώτη της μοτοσυκλέτα όπου δοκιμάστηκε η χρήση του υδρογόνου. Αφορμή ήταν το Japan Mobility Show του 2023 και το όχημα ήταν ένα μία αξιόπιστη Burgman 400 ABS εξοπλισμένη με σύστημα καύσης του υδρογόνου στη θέση της συνηθισμένης βενζίνης στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Burgman 400 εξοπλισμένη με σύστημα καύσης υδρογόνου

Αλλά υπήρχαν και άλλες νέες δημιουργίες σε δύο τροχούς που παρουσίασε η Suzuki στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας του 2023: Το σκούτερ που το όνομά του είναι e-Choinori και είναι ουσιαστικά διαμορφωμένο σαν μια ηλεκτρική αναβίωση ενός εξαιρετικά χαριτωμένου, χαμηλής ισχύος σκούτερ κινητήρα 50cc από το παρελθόν της Suzuki.
Και τώρα, αρκετούς μήνες αργότερα, έχουμε την πρώτη εικόνα σε ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για να δώσουμε λίγο περισσότερη ανάλυση για το πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει το e-Choinori.


Το πρόβλημα με πολλά ηλεκτρικά οχήματα που τροφοδοτούνται από μπαταρίες, πιστεύει η Suzuki, είναι ότι οι μπαταρίες τοποθετούνται με τρόπο λιγότερο φιλικό προς τον χρήστη. Είτε πρέπει να σηκώσουμε το κάθισμα μέχρι το τέρμα για να φτάσουμε σε αυτές, είτε είναι βαριές και δύσκολες στη μεταφορά και κανένα από αυτά τα πράγματα δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα πειστικά για να παροτρύνεται ο αναβάτης να χρησιμοποιεί ηλεκτρικό σκούτερ.

Δύο ή μόνο μια μπαταρία αρκεί για μικρές αποστάσεις

Αυτό είναι κάτι που η διαμόρφωση και η τοποθέτηση της μπαταρίας που απεικονίζονται σε αυτό το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στοχεύει να διορθωθεί. Ενώ η μπαταρία είναι ακόμα κάτω από το κάθισμα, είναι αρκετά εύκολο να γλιστρήσει προς τα έξω χωρίς να χρειάζεται ο αναβάτης να αγγίξει πραγματικά το κάθισμα, πόσο μάλλον να το μετακινήσει μόλις κατέβει από το σκούτερ. Επίσης, υπάρχουν δύο από αυτές στις δύο πλευρές της περιοχής κάτω από το κάθισμα, ακριβώς μέσα στο σωληνωτό πλαίσιο.
Μπορεί να είναι κάτι απλό, αλλά είναι επίσης συμμετρικά και χαμηλά τοποθετημένες, συμβάλλοντας στο να διατηρείται το κέντρο βάρους χαμηλά.


Ο ηλεκτροκινητήρας, βρίσκεται κάτω από το δάπεδο συμβάλλοντας επίσης στο χαμηλό κέντρο βάρους και είναι αναρτώμενη η μάζα του καθώς δεν είναι τοποθετημένος στο κέντρο του πίσω τροχού, κάτι που σημαίνει ότι δεν μετακινείται πάνω κάτω στις λακκούβες. Αυτή η τοποθέτηση συμβάλει στην άνεση ακόμα και σε απότομες λακκούβες. Στο ίδιο το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, η Suzuki περιγράφει το δάπεδο ότι λειτουργεί σαν κάλυμμα για να βοηθήσει το νερό της βροχής να αποφύγει τον ηλεκτροκινητήρα σε μια βροχερή μέρα οδήγησης.

 

Σε κάθε περίπτωση, το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας περιγράφει επίσης αρκετούς πείρους που είναι τοποθετημένοι σε κάθε περιοχή στερέωσης της κάθε μπαταρίας για να βοηθήσουν τον αναβάτη να τοποθετήσει εύκολα τις μπαταρίες στα σωστά σημεία τους μετά τη φόρτιση. Αυτά δεν απεικονίζονται στα σχέδια των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, αλλά περιγράφονται λεπτομερώς στο κείμενο του διπλώματος ευρεσιτεχνίας.
Δεδομένου ότι είναι μόνο ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σε αυτό το σημείο, δεν δίνονται τα βάρη για τις μεμονωμένες μονάδες μπαταριών. Επομένως, δεν είναι σαφές σε αυτό το σημείο τι βάρος θα πρέπει να σηκώσουν οι πιθανοί αγοραστές ή ενοικιαστές του e-Choinori. Μόνο η ύπαρξη δύο μπαταριών, θα πρέπει να σημαίνει ότι η καθεμία είναι ελαφρύτερη από ό,τι αν ήταν μια ενιαία μονάδα με την ίδια χωρητικότητα με τις δύο μικρότερες μαζί, ενώ σύμφωνα με τα σχέδια φαίνεται να υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθεί μόνο μία μπαταρία για μικρές αποστάσεις.

Το σκούτερ της Suzuki  προορίζεται να είναι ένα όχημα για μικρές αποστάσεις κυρίως, κάτι που μας κάνει να οραματιζόμαστε στόλους ενοικίασης του e-Choinori που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τις μετακινήσεις μας σε πόλεις αλλά και νησιά. Κάνοντας τις μπαταρίες τόσο εύκολες στο να τις φτάνουν οι αναβάτες και να τις μεταφέρουν για φόρτιση, το καθιστά πιο βολικό στη χρήση και σίγουρα επιθυμητό για την αγορά του.