Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην κορυφή των φύλλων χρόνου ήταν ο Luca Marini χάρη στο εντυπωσιακό 1:57.889, με τον Francesco Bagnaia να σπάει επίσης το φράγμα του 1:58. Ο Maverick Viñales ολοκλήρωσε την πρώτη τριάδα, 0,147 δευτερόλεπτα πίσω από τον Marini.

Καθώς δεν έχουμε πολλές ενημερώσεις τεχνολογίας για να συζητήσουμε, στις οποίες δεν έχουμε ήδη εμβαθύνει τις τελευταίες δύο ημέρες, η Κυριακή ήταν περισσότερο μια μέρα για μια πιο προσεκτική ματιά στα φύλλα χρόνου. Μόνο δύο αναβάτες δεν κατάφεραν να βελτιώσουν τους καλύτερους χρόνους τους από την Παρασκευή και το Σάββατο, ο Miguel Oliveira και ο Fabio Quartararo, καθώς οι περισσότεροι αναβάτες έκαναν επίθεση στο χρόνο.

Ακολουθεί η πλήρης σύνοψη αυτού που είδαμε σήμερα, ξεκινώντας με τη Ducati αφού οι Marini και Pecco μπήκαν στο 1:57.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

DUCATI:

Ο Bagnaia είχε το νέο αεροδυναμικό πακέτο και στις δύο μοτοσυκλέτες, αλλά είχε τους αγωγούς downwash αντί για τα πλαϊνά κάτω φτεράκια. Ο Enea Bastianini είχε και αυτός το νέο αροδυναμικό πακέτο και στις δύο μοτοσυκλέτες, αλλά η μια είχε τους αγωγούς downwash και μια με τα κάτω πλαϊνά φτεράκια. Ο Beast ήταν τέταρτος συνολικά και στο τέλος της ημέρας είπε ότι ήταν ακόμα μόνο στο 70-75% των δυνατοτήτων του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Davide Tardozzi, ήταν επίσης ικανοποιημένος συνολικά, αλλά τόνισε επίσης ότι οι λεπτομέρειες της νέας μοτοσυκλέτας θα αποφασιστούν στο Portimão. Ανέφερε επίσης ότι ο Bagnaia είπε ότι υπήρχαν καλά σημεία στη μοτοσυκλέτα του ’23, αλλά εξακολουθεί να έχει “ένα αδύναμο σημείο” σε σύγκριση με την GP22.

Στην Prima Pramac Racing, ο Jorge Martin ήταν ιδιαίτερα θετικός, λέγοντας ότι έκανε ένα βήμα προς τα εμπρός με τον κινητήρα του 2023 και ήταν πέμπτος στο τέλος του τεστ. Ο Johann Zarco περνούσε χρόνο δοκιμάζοντας διαφορετικά αεροδυναμικά πακέτα και ολοκληρώνει το τεστ στη 16η θέση.

Με τον Marini στην κορυφή, η Mooney VR46 Racing Team είχε πρωτιές τις δύο από τις τρεις μέρες. Ο Bezzecchi ήταν όγδοος την Κυριακή, μόλις 0,019 πίσω από τον Fabio Di Giannantonio σε μια άλλη GP22. Ο νέος αναβάτης της Ducati, Alex Marquez, ήταν ακριβώς πίσω από τον Bezzecchi, και ακριβώς πίσω, καθώς η διαφορά τους ήταν 0,022 δευτερόλεπτα.

 

APRILIA:

Και οι δύο εργοστασιακοί αναβάτες της Aprilia – ο Aleix Espargaro και ο Maverick Viñales – είχαν τα νέα αεροδυναμικά πακέτα την τελευταία μέρα και και οι δύο μοτοσυκλέτες τους ήταν προδιαγραφών του 2023. Φαίνεται ότι η Aprilia έκανε ένα πολλά υποσχόμενο βήμα με το νέο της πακέτο, καθώς και οι δύο αναβάτες βελτίωσαν τους χρόνους γύρων πριν από το μεσημέρι την Κυριακή.

Ο Top Gun έκανε 56 γύρους συνολικά και πέρασε ένα απολαυστικό απόγευμα, καθώς έφτασε σε εκείνο το στάδιο στην κορυφή των φύλλων χρόνου. Το 1:58.036 του ήταν εκείνη τη στιγμή ο τρίτος ταχύτερος γύρος που έχουμε δει ποτέ στη Sepang, προτού ο Marini χτυπήσει με 1:57.889 και ο Pecco μπει στο 1:57.

Ο Espargaro έκανε 32 γύρους την τελευταία μέρα και τελικά τελείωσε το τεστ στην έκτη θέση, 0,4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Marini, αλλά ο Ισπανός ήταν ευχαριστημένος με το πώς πήγε το τεστ της Aprilia. Είναι «πολύ νωρίς» για να αξιολογηθεί σωστά το πακέτο του 2023, αλλά μέχρι στιγμής συμπεράσματα είναι θετικά.

Η θετικότητα αυτή υπήρχε φαινομενικά και στην RNF, καθώς ο Raul Fernandez ανέβηκε στην έβδομη θέση των συνδυασμένων χρόνων κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά οι τελευταίες βελτιώσεις τον έριξαν στην 11η θέση . Το 1:58.710 του ήταν πάνω από ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορο από ό,τι είχε πετύχει στο GP της Μαλαισίας το 2022, ενώ ο Miguel Oliveira συνέχισε να δείχνει εντυπωσιακό ρυθμό με την RS-GP. Ο Πορτογάλος αναβάτης ολοκλήρωσε το τεστ στην 15η θέση, με 1:58.839.

Ο Oliveira παραδέχτηκε ότι «περίμενε περισσότερα» από τον εαυτό του την τελευταία μέρα, δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει έναν αξιοπρεπή γύρο επίθεσης, αλλά συνολικά η Κυριακή – και η συνολική δοκιμή – ήταν καλή.

 

HONDA:

Στο στρατόπεδο της Honda, ο Marc Marquez κατάφερε να βελτιώσει τον καλύτερο χρόνο του πριν το μεσημεριανό διάλειμμα και βρέθηκε άνετα στο top 10. Αφού είχε τέσσερις μοτοσυκλέτες στο γκαράζ του τις πρώτες δύο ημέρες, περιορίστηκε στις 3 σήμερα – και μια από αυτές είχε κάλυμμα. Οι δύο μοτοσυκλέτες στις οποίες βγήκε στην πίστα, είχαν διαφορετικό πλαίσιο, αλλά έμοιαζαν πολύ εξωτερικά. 

Στο τέλος του τριημέρου, ο #93 ήταν 10ος στα φύλλα χρόνου έχοντας συμπληρώσει άλλους 55 γύρους. Ο Marquez ήταν 0,777 δευτερόλεπτα μακριά από τον ρυθμό του Marini, με τον Joan Mir στη 12η θέση . Ο Mir έκανε άλλους πολύτιμους 45 γύρους καθώς συνεχίζει την προσαρμογή του στην RC213V.

Ο Alberto Puig, παραδέχτηκε ότι η Honda δεν είναι «προφανώς» εκεί που θέλουν να είναι και σχολίασε πόσο θετική είναι η φυσική κατάσταση του Marquez. Ο Puig ήταν επίσης γεμάτος επαίνους για την πρόοδο του Mir, με τον Mir να είναι επίσης ευχαριστημένος που αισθάνεται καλύτερα στη μοτοσυκλέτα “κάθε μέρα”.

Ο καλύτερος χρόνος της δοκιμής του Alex Rins ήταν 1:58.932, τοποθετώντας τον στην 19η θέση, με τον Takaaki Nakagami να είναι 21ος.

GASGAS:

Αυτός ο διαφορετικός θόρυβος κινητήρα που ακούστηκε από τον κινητήρα της Red Bull KTM Factory Racing την Παρασκευή και το Σάββατο ακούστηκε και από την GASGAS RC16 του Pol Espargaro την Κυριακή. Ήταν 13ος συνολικά, μόλις ένα χιλιοστά μπροστά από τον Brad Binder. Ο rookie, Augusto Fernandez, φαινόταν να δοκιμάζει ένα από τα νεότερα πλαίσια.

KTM:

Στην KTM, ο Binder ήταν και πάλι έξω δοκιμάζοντας το πακέτο αροδυναμικών που εμφανίστηκε στο Shakedown και το μυστήριο γύρω από τον κινητήρα συνεχίζει να υπάρχει. Ο Νοτιοαφρικανός ήταν 0,015 δευτερόλεπτα πίσω από τον Pol Espargaro σε ένα σάντουιτς GASGAS-KTM RC16, στην 14η θέση, μετά από περίπου 50 γύρους.

Από την πλευρά του γκαράζ του Jack Miller, και οι δύο μοτοσυκλέτες έμοιαζαν ίδιες όπως τις προηγούμενες δύο ημέρες – με το αεροδυναμικό πακέτο της Valencia. Ο Αυστραλός ήταν 18ος μετά από άλλους 54 γύρους, ενώ είχε και μια πτώση στην 1η στροφή, ευτυχώς χωρίς τραυματισμούς. 

 

YAMAHA:

Όσον αφορά την τεχνολογία, δεν υπήρχαν πολλά περισσότερα να αναφέρουμε για το εργοστάσιο της Iwata την 3η μέρα που δεν έχουν ήδη συζητηθεί τις τελευταίες δύο ημέρες. Ο Franco Morbidelli εθεάθη να δοκιμάζει μια μεγαλύτερη έκδοση του νέου αεροδυναμικού φτερού της Yamaha, το οποίο δοκίμαζε ο Fabio Quartararo στη Valencia, αλλά ο Γάλλος δεν το χρησιμοποιούσε τώρα.

Τα φύλλα χρόνου δεν ήταν αρκετά καλά για τη Yamaha, αλλά ο Team Manager, Maio Meregalli, επιβεβαίωσε ότι τόσο ο Quartararo όσο και ο Morbidelli συμφωνούν σχετικά με το ποιος κινητήρας του 2023 ήταν καλύτερος για την επερχόμενη σεζόν. Αυτό είναι ένα τεράστιο θετικό βήμα. Η βροχή σήμαινε ότι η Yamaha δεν μπορούσε να δοκιμάσει όλα τα μέρη που “πρέπει να αξιολογηθούν” πριν από τη σεζόν, σύμφωνα με τον Meregalli, οπότε περιμένουμε το εργοστάσιο της Iwata να είναι απασχολημένο με δοκιμές πλαισίου και ψαλιδιού στο Portimao.

Στο τέλος του τριήμερου τεστ, ο Quartararo ήταν 17ος και ο Morbidelli 20ος. Ο Quartararo χαρακτήρισε τον ρυθμό τους «καταστροφή» με τα νέα ελαστικά και θα χρειαστεί «πλήρης επαναφορά» σε αυτόν τον τομέα κατευθυνόμενοι στην Πορτογαλία. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης