του Δημήτρη Διατσίδη

 

Η γκάμα των μοντέλων του σχεδίου SEAT MÓ, για την αστική κινητικότητα με δύο τροχούς εμπλουτίζεται με το νέο 125 Performance, το οποίο παρουσίασε η Ισπανική εταιρία στην Βαρκελώνη.

Βρεθήκαμε λοιπόν στην αρχιτεκτονικά εκπληκτική πόλη του Gaudi και όχι μόνο, και σχεδόν δίπλα στην Casa Mila, ένα από τα ακραία κτίρια του πιο εμπνευσμένου αρχιτέκτονα της ιστορίας, η Seat έχει φτιάξει έναν μοντέρνο χώρο με πολλές χρήσεις, που αποτελεί και έναν κόμβο συγκέντρωσης νέων ανθρώπων που μπορούν να δουλέψουν σε ωραίες θέσεις εργασίας ή να απολαύσουν ένα ρόφημα ή φαγητό.

Έναν όροφο πιο πάνω η αίθουσα που γίνονται παρουσιάσεις φιλοξένησε τους δημοσιογράφους που άκουσαν τον Γενικό Διευθυντή της SEAT MÓ, τον Lucas Casasnovas να μιλά για το όραμα της εταιρίας για την αστική κινητικότητα. Τέσσερα χρόνια δουλεύεται αυτό το πρότζεκτ και ήδη η γκάμα αριθμεί δύο ηλεκτρικά πατίνια και τρία σκούτερ, ενώ σε πειραματικό στάδιο βρίσκεται και το Minimo, ένα τετράτροχο που θα ολοκληρώσει τις επιλογές των νεαρών που θέλουν να κινηθούν στην πόλη και λίγο έξω από αυτήν.

Ήδη στην Βαρκελώνη και κάποιες άλλες πόλεις τα προϊόντα της SEAT MÓ δεν διατίθενται μόνο προς πώληση, αλλά και προς ενοικίαση ή και για κοινή χρήση (sharing) με άλλους κατοίκους της πόλης.

Η Seat έχει ήδη πουλήσει 10,000 Μο και είναι στη δεύτερη θέση στην Βαρκελώνη στο sharing, πίσω από μια εταιρία που έχει μόνο πατίνια στη γκάμα της, ενώ η Seat ακόμη δεν έχει αποφασίσει αν πρέπει να υπερκεράσει τα γραφειοκρατικά προβλήματα και να βάλει στο σύστημα και τα δικά της ηλεκτρικά πατίνια. Αυτό δείχνει ότι η κοινή χρήση των σκούτερ της αρχίζει και γίνεται ένα πολύ διαδεδομένο φαινόμενο. Επίσης προφανώς εξετάζει το να μπει με αυτή τη βάση πελατείας και στην κοινή χρήση αυτοκινήτων, κάτι που αρχίζει και γίνεται ιδιαίτερα διαδεδομένο σε αρκετές πόλεις της Ευρώπης.

Αλλάζει λοιπόν το τοπίο της κίνησης στην πόλη και τα ηλεκτρικά οχήματα αρχίζουν και παίρνουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο.

Στην Ελλάδα ακόμη η εταιρία διαθέτει τη γκάμα της Μο, μόνο προς πώληση, αλλά φυσικά παρακολουθεί τις εξελίξεις και ελπίζουμε να ακολουθήσει τα βήματα της Βαρκελώνης, τουλάχιστον σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Το νέο μοντέλο τώρα, το 125 Performance, είναι βελτιωμένο σε σχέση με το απλό 125, ως προς τις αναρτήσεις, με πίσω αμορτισέρ που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την κορυφαία Ohlins, με μπροστινό πιρούνι βελτιωμένο, με φρένα αναβαθμισμένα, με σέλα επανασχεδιασμένη και πιο πολυτελή και με περισσότερη δύναμη από το μοτέρ που μπορεί να στείλει το κοντέρ στα 105 χλμ/ώρα, με μια λειτουργία επιπλέον δύναμης μετά τα 80 χλμ/ώρα. Αναλυτικά για όλα αυτά θα μιλήσουμε σε αυριανό άρθρο, μόλις έχουμε και τις φωτογραφίες κίνησης, εδώ θα μείνουμε στο γεγονός ότι αλλάζει δραστικά ο χάρτης της αστικής κινητικότητας και μαζί και οι ιδέες για την ιδιοκτησία οχημάτων, αφού η κοινή χρήση κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος.

Και η Seat πρωτοπορεί, αφού με όλη τη γκάμα οχημάτων της μπορεί να δημιουργήσει τους πιστούς της μάρκας, που θα ξεκινήσουν από τα πατίνια, θα περάσουν στα σκούτερ και θα καταλήξουν στα αυτοκίνητα.