Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μουντιάλ. Το Indy 500. Το Rally Dakar. Ακόμα κι αν δεν παρακολουθείτε κάποιο από αυτά τα τρία σημαντικά αθλητικά γεγονότα, πιθανότατα τουλάχιστον έχετε ακούσει για αυτά. Υπάρχει ένα πράγμα που έχει το Rally Dakar που τα άλλα δύο δεν έχουν, ωστόσο – και είναι το γεγονός ότι οι ερασιτέχνες μπορούν, εφόσον περάσουν τις δοκιμές, να αγωνιστούν δίπλα στους επαγγελματίες, που υποστηρίζονται από τα εργοστάσια.

Ενώ οι περισσότεροι αναβάτες για τους οποίους ακούμε (και γράφουμε) κάθε χρόνο προέρχονται από καλά χρηματοδοτούμενες ομαδικές προσπάθειες εργοστασίων, οι ιδιώτες είναι οι αφανείς ήρωες του αθλήματος. Για πολλούς, συμπεριλαμβανομένων των εργοστασιακών αναβατών, αντιπροσωπεύουν το αληθινό πνεύμα της διοργάνωσης.
 

Σαφώς, κανείς δεν θα ισχυριζόταν ποτέ ότι το να διαγωνιστεί το Dakar είναι εύκολο για κανέναν. Ωστόσο, οι αναβάτες με εργοστασιακή υποστήριξη έχουν πράγματα όπως τρέιλερ με κλιματισμό για να ξεκουραστούν, πρόσβαση σε σεφ για να τους ετοιμάσουν τα γεύματά τους, ειδικούς μηχανικούς της ομάδας, ακόμη και μασέρ για να απαλύνουν τους πόνους μετά από μια κουραστική μέρα. Οι ιδιώτες; Τα κάνουν όλα μόνοι τους, τα πληρώνουν μόνοι τους και συχνά αισθάνονται τυχεροί όταν καταφέρνουν να κοιμηθούν για μερικές ώρες σε μια σκηνή όταν δεν οδηγούν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πάρτε για παράδειγμα την ομάδα All1, την οποία μας παρουσιάζει η ομάδα βίντεο της Red Bull σε αυτό το βίντεο. Η Ισπανική αυτή ομάδα, όπως μαθαίνουμε, ήταν το όνειρο ενός άνδρα με το όνομα Alex Libre. Όπως λέει στην κάμερα ο δίδυμος αδερφός του, Carlos, ο Alex πέθανε δυστυχώς σε ατύχημα πριν από μερικά χρόνια.

Λίγο μετά τον θάνατό του, ο Carlos βρήκε τη λίστα με τα 100 πράγματα που ήθελε να κάνει πριν πεθάνει – και δυστυχώς, καθώς ήταν στα 20 του όταν συνέβη, υπήρχαν πολλά πράγματα που δεν μπόρεσε να κάνει. Κοντά στην κορυφή της λίστας ήταν το Rally Dakar. Έτσι, ο Carlos και ένα σωρό φίλους έβαλαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από τα δικά τους χρήματα για να πραγματοποιήσουν το όνειρο του Alex.

Από τον Δεκέμβριο του 2022, οι αγωνιζόμενοι στο Rally Dakar πρέπει να πληρούν μερικές μόνο προϋποθέσεις. Πρέπει να είναι άνω των 18 ετών, πρέπει να είναι κάτοχοι διεθνούς άδειας Rally Cross-Country FIA/FIM και πρέπει επίσης να έχουν συμμετάσχει προηγουμένως σε τουλάχιστον ένα αγώνισμα Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIA/FIM ή σε άλλη διοργάνωση FIA ή FIM στο εθνικό τους ημερολόγιο. Η ομάδα All1 επέλεξε το Rallye du Maroc, το οποίο ολοκλήρωσε ως προϋπόθεση για να μπει στο Rally Dakar του 2023. Ο Carlos έσπασε την κλείδα και το δάχτυλό του, αλλά ακόμα ανυπομονεί να κάνει περήφανο τον αδερφό του. 

Το Rally Dakar του 2023 ξεκινά με τον “πρόλογο” στις 31 Δεκεμβρίου 2022 και ξεκινά κανονικά την 1η Ιανουαρίου 2023. Ευχόμαστε σε όλους τους αναβάτες καλή τύχη – ειδικά στους ιδιώτες, που πιθανώς τη χρειάζονται περισσότερο.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης