του Δημήτρη Διατσίδη

 

Μπορείς να εντυπωσιάσεις με την εμφάνιση, μπορείς να εντυπωσιάσεις με τη δύναμη, μπορείς να εντυπωσιάσεις με την τιμή, στο χώρο της μοτοσυκλέτας. Όταν το κάνεις και με τα τρία, σε μια κατηγορία streetfighter 700 κυβικών εκατοστών, τότε μιλάμε για πολυτέλεια που γίνεται προσιτή.
Αλλά ας αρχίσουμε από την ψυχή της μοτοσυκλέτας, τον κινητήρα, που καθορίζει όλα τα υπόλοιπα. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας της QJ SRΚ 700, αποδίδει 73.5 ίππους στις 8,000rpm και 67Nm ροπής στις 6,000 στροφές αντίστοιχα. Οι υπερτετράγωνες διαστάσεις των πιστονιών, μαρτυρούν το χαρακτηριστικό της ευστροφίας, με διάρκεια της δύναμης ψηλά, χαρίζοντας αξιόλογες επιδόσεις τις οποίες περιμένει κανείς από ένα streetfighter.


Πέρα από τα νούμερα η λειτουργία του κινητήρα σε όλη την κλίμακα των στροφών είναι πολύ καλή και το κιβώτιο είναι εξαιρετικό, χαρίζοντας την άνεση και την απροβλημάτιστη αλλαγή ταχυτήτων, που ίσως δεν περιμένεις αρχικά από την καταγωγή της μάρκας από την Κίνα, αλλά είναι κάτι που το ξεχνάς αν σκεφτείς ότι ο όμιλος Geely Group στον οποίο ανήκει, μεταξύ άλλων έχει την Volvo και την Lotus. Από την άλλη μεριά το όνομα QJ παραπέμπει και στην κατηγορία Moto 2 του MotoGΡ, στην οποία τα λογότυπα της εταιρίας συμμετέχουν με την ομάδα Gresini Racing.
Έχουμε λοιπόν ένα μοτέρ που έχει καλά γονίδια και αποδίδει όπως πρέπει, αποτελώντας ευχάριστη έκπληξη για τη μεσαία κατηγορία. Το περιβάλεις με ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, το οποίο διαθέτει τα απαραίτητα ποσοστά ακαμψίας, ώστε να καλύψει τις δυνατότητες του κινητήρα και να προσφέρει έναν ισορροπημένο χαρακτήρα στη μοτοσυκλέτα, τόσο σε ό,τι αφορά την άνεση όσο και τη σπορ συμπεριφορά, όπως λένε οι άνθρωποι του εργοστασίου και δεν έχουν καθόλου άδικο, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη.
Το πλαίσιο συνεργάζεται με ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 43mm μπροστά, με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις των αποσβέσεων να ισορροπούν σωστά ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ συμπεριφορά. Πίσω το ψαλίδι σε σχήμα Gullwing προσφέρει την απαραίτητη ακαμψία, σε συνδυασμό με στοχευμένες ελαστικότητες, έτσι ώστε η SRK 700 να ανταποκρίνεται με τη συμπεριφορά της στο χαρακτηρισμό streetfighter.
Η επιβραδυντική δύναμη, η προοδευτικότητα και η πληροφόρηση είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του πακέτου των φρένων, που αποτελούνται από δύο ακτινικές τετραέμβολες δαγκάνες μπροστά και δίσκους των 320mm, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί ένας δίσκος 240mm με δαγκάνα ενός εμβόλου. Το σύνολο συμπληρώνεται από το σύστημα ABS 9.1MB της Bosch.
Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Angel GT της Pirelli, συμβάλλουν κι αυτά με τη σειρά τους σε καλή οδική συμπεριφορά, προσφέροντας τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση.


Έτσι η δύναμη του κινητήρα περιβλήθηκε από περιφερειακά, που χωρίς – τα περισσότερα – να ξεχωρίζουν για την προέλευσή τους, δίνουν μια πραγματική ικανοποιητική συμπεριφορά, χωρίς να να υστερούν πουθενά. Παρά την έλλειψη λεπτομερών ρυθμίσεων των αναρτήσεων η λειτουργία τους είναι καλή σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις και μόνο σε οριακή πίεση θα ζητήσεις κάτι περισσότερο.
Καλύψαμε προς το παρόν το θέμα δύναμης, πάμε να δούμε το θέμα εμφάνισης που αρχικά αφήνει μια θετική πρώτη εντύπωση. Από την πρώτη στιγμή δείχνει τον streetfighter προσανατολισμό και τη σχεδιαστική σπορ φιλοσοφία της μοτοσυκλέτας.
Οι δίδυμοι LED προβολείς, πέρα από την ευρεία και φυσική δέσμη φωτός που προσφέρουν, καθορίζουν και την άκρως επιθετική εμφάνιση της SRK 700. Τεχνολογίας LED είναι και τα φλας, τα οποία ακολουθούν τη μινιμαλιστική διάθεση του σχεδιασμού. Το σχήμα της ουράς διαμορφώνεται κι αυτό από τις επιθετικές γραμμές και τις γεμάτες γωνίες επιφάνειες, με το LED πίσω φωτιστικό σώμα σε σχήμα “L” να προσδίδει μία ιδιαίτερα εντυπωσιακή εμφάνιση.


Άλλωστε και οι δύο ξεχωριστές σέλες – αναβάτη και συνεπιβάτη – έχουν φτιαχτεί έτσι ώστε να προσφέρουν άνεση, με χώρους και ικανή ποσότητα αφρώδους, σωστή στήριξη και αντιολισθητικά καλύμματα, συνδυάζοντας την εργονομία με το στιλ.
Τέλος τα όργανα αποτελούνται από μία LCD οθόνη, πάνω στην οποία προβάλλονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες σε μπλε φόντο και λευκές ενδείξεις, ενώ ακριβώς από κάτω βρίσκεται η έξυπνη θύρα USB, για τη φόρτιση του τηλεφώνου του αναβάτη. Μόνη παρατήρηση σε όλα αυτά η όχι ανάλογα ποιοτική αίσθηση που αφήνουν οι διακόπτες και τα χειριστήρια.
Όμως από εμφάνιση μπορούμε να πούμε ότι δεν αφήνει αδιάφορο όποιον την βλέπει και μετά έρχεται η έκπληξη θαυμασμού, όταν ο παρατηρητής ή ο ασχολούμενος μαζί της ακούσει την τιμή των 5,995 €, στην οποία προσφέρονται όλα τα παραπάνω!
Συμπερασματικά με την SRK 700, έχεις την πολυτέλεια να έχεις μια προσιτή μοτοσυκλέτα που διαθέτει έναν πολύ καλό κινητήρα που περιβάλλεται από στοιχεία που δίνουν μια καλή τίμια συμπεριφορά, σε μια τιμή που είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Η QJ πέτυχε να τραβήξει την προσοχή των Ευρωπαίων μοτοσυκλετιστών.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τετράχρονος, Υγρόψυκτος, 698cc
ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ/ΒΑΛΒΙΔΕΣ 2 εν σειρά – DOHC / 8
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ 83.0mm x 64.5mm
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 11.6:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ EFI (BOSCH)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΙΠΑΝΣΗΣ Υγρό Κάρτερ
ΚΙΒΩΤΙΟ 6 Ταχύτητες
ΙΣΧΥΣ 73.5 PS / 8000rpm
ΕΚΔΟΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΓΙΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ Α2 35.0 kW (47.6 PS) / 6.750rpm
ΡΟΠΗ 67Nm /6.000rpm
ΣΧΕΣΗ ΤΕΛΙΚΗΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ 3.067
ΕΚΚΙΝΗΣΗ Μίζα
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 4.9L /100km (WMTC3)
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 15 L
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ) 2070 x 840 x 1130
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 1410mm
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΕΔΑΦΟΣ 150mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ 800mm
ΒΑΡΟΣ (ΠΛΗΡΕΣ ΥΓΡΩΝ) 196 kg
ΓΩΝΙΑ ΚΑΣΤΕΡ 24°
ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ 2 Δίσκοι 320mm, Με τετραπίστονες δαγκάνες
ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ Δίσκος 240mm, Με μονοπίστονη δαγκάνα Ø34mm
ABS Δικάναλο, BOSCH 9.1MB
ΕΜΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΔΙΑΔΡΟΜΗ/ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ) Ανεστραμμένο πιρούνι (115mm / 43mm)
ΟΠΙΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ MONOSHOCK Με ρύθμιση προφόρτισης
ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ. 120/70-ZR17
ΟΠΙΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ. 180/55-ZR17