Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo, που συνεργάζονται με όλους τους αναβάτες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP, η πίστα Circuito de Jerez Angel Nieto είναι μια πολύ απαιτητική πίστα για φρένα. Στην κλίμακα δυσκολίας από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με 4, που είναι ο υψηλότερος βαθμός δυσκολίας των πρώτων πέντε μηνών της σεζόν.

Στο Circuito de Jerez Angel Nieto, οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους σε 10 από τις 13 στροφές της πίστας. Σε έναν πλήρη γύρο, το σύστημα πέδησης λειτουργεί για συνολικά 31 δευτερόλεπτα, που σημαίνει κάτι λιγότερο από το ένα τρίτο ολόκληρου του αγώνα. Στη Jerez οι μοτοσυκλέτες είναι απίθανο να ξεπεράσουν τα 300 km/h και για αυτόν τον λόγο δεν υπάρχουν σημεία πέδησης μεγαλύτερα από 270 μέτρα.

Ωστόσο, μεταξύ των στροφών 8 και 11, οι αναβάτες πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα φρένα τους σε 4 διαδοχικές στροφές. Προσθέτοντας όλες τις τιμές δύναμης που εφαρμόζει ένας αναβάτης στη μανέτα του μπροστινού φρένου της Brembo από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, το αποτέλεσμα φτάνει σε περισσότερο από έναν τόνο και αυτή είναι η δεύτερη υψηλότερη τιμή ανάμεσα στις πίστες της Ιβηρικής Χερσονήσου μετά τη Valencia. 

Από τα 10 σημεία πέδησης του Circuito de Jerez Angel Nieto, τα 2 χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά για τα φρένα, τα 5 είναι μέτριας δυσκολίας και τα άλλα 3 είναι μικρής δυσκολίας για το σύστημα πέδησης.

Το πιο δύσκολο φρενάρισμα είναι στην έκτη στροφή: Μετά από μια ευθεία μήκους 607 μέτρων, οι αναβάτες αναπτύσσουν ταχύτητες που πλησιάζουν τα 300 km/h πριν πατήσουν τα φρένα για 5,6 δευτερόλεπτα για να φθάσουν στη στροφή με 72 km/h αφού καλύψουν απόσταση 263 μέτρων ενώ εφαρμόζουν δύναμη 6,8 kg στη μανέτα του φρένου.