Γράφει ο Γιάννης Πετρόχειλος
Η πανδημία του Covid-19 μάς έχει δημιουργήσει καινούριες ανάγκες μετακίνησης. Η κατάσταση στα μέσα Έξυπνο και ποιοτικό μέσο μετακίνησης…μαζικής μεταφοράς δεν είναι η ιδανική -δεν ήταν άλλωστε ποτέ-, αλλά τώρα με αφορμή τον Covid-19 δύσκολα εμπιστεύεται κάποιος ένα λεωφορείο ή ένα τρένο να μετακινηθεί προς την εργασία του ή για κάποια δουλειά που μπορεί να προκύψει. Καλύτερη λοιπόν ευκαιρία από το να παρουσιάσει τώρα η Yamaha το νέο της Tricity 300 δεν νομίζω να υπήρχε. Ακόμα και οι καλύτεροι διαφημιστές και άνθρωποι του marketing δεν θα μπορούσαν να ζητήσουν καλύτερες συνθήκες για το λανσάρισμα ενός τέτοιου μοντέλου.
Τι είναι αυτό που προσφέρει ο ένας επιπλέον τροχός εμπρός;
Γιατί όμως το Tricity μπορεί να ενδιαφέρει περισσότερο κάποιον από ένα X-MAX 300 για παράδειγμα στο οποίο βασίζεται το τρίκυκλο scooter της Yamaha; Τι μπορεί να προσφέρει ένα scooter με έναν επιπλέον τροχό, σίγουρα πιο βαρύ και ακόμα πιο σίγουρα ακριβότερο;
Η απάντηση έχει πολλές πτυχές, αλλά πρώτη και καλύτερη είναι ότι το Tricity 300 μπορείς να το οδηγήσεις Βάζει μπροστά και φεύγεις… απλά!με το δίπλωμα του αυτοκινήτου σου. Ξέχνα τις εξετάσεις, τα παράβολα και όλη την ταλαιπωρία της απόκτησης διπλώματος. Απλώς με το δίπλωμά σου βάζεις μπροστά και φεύγεις… Καλό είναι βέβαια, αν δεν έχεις καμία ιδέα από μοτοσικλέτες, να κάνεις κάποια βασικά μαθήματα περισσότερο για να μπεις στην φιλοσοφία της μοτοσικλέτας και όχι επειδή θα συναντήσεις κάποια δυσκολία με το Tricity.
Σίγουρα ένας ακόμα λόγος για να προτιμήσεις το Tricity και όχι το X-MAX είναι ο επιπλέον τροχός που βρίσκεται στο εμπρός σύστημα του scooter. Η Yamaha έχει πατήσει πάνω στο Niken και φυσικά στο μικρότερο Tricity 155 στην κατασκευή του εμπρός συστήματος, το οποίο είναι το πιο ελαφρύ σε αίσθηση τόσο από τα MP3 της Piaggio όσο και από το Metropolis της Peugeot. Ακολουθεί την τεχνική Ackermann, η οποία επιτρέπει την ίδια ακριβώς κλίση στους εμπρός και στον πίσω τροχό και αυτό που προσφέρει είναι περισσότερη πρόσφυση, καλύτερη αίσθηση, που σημαίνει περισσότερη ασφάλεια σε συνθήκες βροχής, απότομου φρεναρίσματος και στριψίματος σε κακής ποιότητας άσφαλτο. Ο αναβάτης, λοιπόν, θα επιλέξει το Tricity για έναν απόλυτα κατανοητό λόγο – να έχει περισσότερη ασφάλεια.
Ζήτημα… ψυχολογίας!
Πάνω στο κομμάτι της ασφάλειας η Yamaha έχει επιλέξει να το εξοπλίσει με σημαντικά ηλεκτρονικά Είναι το ελαφρύτερο στην κατηγορία του…βοηθήματα προκειμένου να αυξήσει ακόμα περισσότερο αυτόν τον τομέα. Το Tricity διαθέτει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης το οποίο στους καλογυαλισμένους δρόμους της πόλης λειτουργεί υποδειγματικά κρατώντας σταθερό το πίσω μέρος όταν εκείνο πάει να χάσει την πρόσφυση. Η προοδευτικότητά του είναι εκπληκτική, ίσως η κορυφαία στην κατηγορία. Τα φρένα είναι επίσης ένα σημείο στο οποίο η Yamaha έχει δώσει έμφαση, καθώς οι δίσκοι των 267mm φροντίζουν να υπάρχει κάτι παραπάνω από επαρκής ακινητοποίηση του τρίκυκλου και μάλιστα με εξαιρετική αίσθηση στις μανέτες.
Όλα τα παραπάνω φροντίζουν για ένα σημαντικό κομμάτι εκείνου που θα επιλέξει να πάρει το Tricity και όχι το X-MAX – και αυτό είναι η ψυχολογία! Ο επιπλέον τροχός εμπρός, ακόμα και να μην έχεις οδηγήσει ποτέ στη ζωή σου μοτοσικλέτα, σε κάνει να πιστεύεις ότι είσαι πιο ασφαλής, φρενάρεις πιο καλά, δεν πέφτεις εύκολα, μειώνεις πολύ το μοναδικό πράγμα που κάνει έναν άνθρωπο του αυτοκινήτου να μη θέλει να περάσει στους δύο τροχούς – και αυτό είναι ο κίνδυνος μιας πτώσης. Το Triicity, λοιπόν, εκτός από δίπλωμα αυτοκινήτου και ασφάλεια, προσφέρει και ίσως το σημαντικότερο: ψυχολογία!
Και πες ότι σε έπεισα και τελικά αγόρασες το Tricity. Πώς οδηγείς αυτό το όχημα;
Αγαπητοί μου άνθρωποι του αυτοκινήτου και της μετακίνησης, τα πράγματα είναι πιο απλά από ό,τι Έλα στον κόσμο της μοτοσικλέτας χωρίς φόβο, αλλά με πάθος!φαντάζεστε. Κλείστε τα μάτια και φανταστείτε τον εαυτό σας μέσα στο αυτοκίνητό σας κολλημένοι στην κίνηση… Βαριέστε απίστευτα σκεπτόμενοι ότι η ζωή σας προσπερνάει. Ακόμα χειρότερα, είσαστε κλεισμένοι μέσα σε ένα τρένο, κρεμασμένοι από ένα χερούλι αναρωτιέστε για την υγεία του τυπάκου δίπλα σας που βήχει σαν τρελός και αναπνέει πάνω σας.
Ανοίξτε τα μάτια όμως τώρα γιατί η Yamaha έχει ετοιμάσει κάτι που θα κάνει τη ζωή σας πιο ευχάριστη, πιο ελεύθερη και σίγουρα συνάδει με τα όρια της κοινωνικής απόστασης. Το σημαντικότερο είναι ότι υπάρχουν δύο στοιχεία στο Tricity τα οποία θα εκτιμήσετε δέοντος και ίσως σας πείσουν να περάσετε στην «άλλη μεριά του Φεγγαριού».
Εύκολο για όλους
Αρχικά, ένα πράγμα το οποίο θα σας φανεί γνώριμο είναι πως το scooter της Yamaha είναι αυτόματο. Αυτό Blue Core κινητήρας εξαιρετικής απόδοσης.σημαίνει ότι ανοίγεις το γκάζι και φεύγεις, δεν έχει ταχύτητες, συμπλέκτες και σβησίματα στις ανηφόρες. Η διαφορά είναι ότι το γκάζι δεν το έχεις στο πόδι, αλλά στο χέρι, ο κινητήρας όμως των 292 κ.εκ. με τους 29 ίππους είναι απόλυτα ομαλός, λίγο ράθυμος, τόσο όσο πρέπει για να μην τρομάξει κανέναν, ακόμα και εκείνον που οδηγεί για πρώτη φορά στη ζωή του scooter ή μοτοσικλέτα. Μάλιστα το σύστημα φρένων θα σας φέρει ακόμα πιο κοντά στον κόσμο του αυτοκινήτου, καθώς διαθέτει ποδόφρενο για να έχετε να κάνετε κάτι και τα πόδια σας.
Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο που θα σας πείσει είναι ότι δεν θα λερώσετε ποτέ τα παπούτσια σας με το Tricity. Το Yamaha διαθέτει σύστημα Standing Assist, το οποίο είναι ικανό να κρατήσει όρθιο το scooter όταν βρίσκεται σε στάση. Το σύστημα ενεργοποιείται από έναν διακόπτη στο αριστερό μέρος του τιμονιού και μόλις τεθεί σε λειτουργία κρατάει όρθιο το scooter χωρίς να χρειαστεί να ακουμπήσεις το πόδι σου κάτω. Δεν θα χαλάσεις, λοιπόν, το σκαρπίνι σου ή τη γόβα σου. Μάλιστα, αν το μάθεις καλά και το συνηθίσεις, θα το χρησιμοποιείς με τέτοιο τρόπο που μετά θα σου κακοφαίνεται αν οδηγήσεις μοτοσικλέτα που δεν διαθέτει παρόμοιο σύστημα.
Μάλλον ήρθε η ώρα να περάσεις στους… τρεις τροχούς
Το Yamaha Tricity 300 είναι το επόμενο όχημά σου παρ΄ ότι ακόμη δεν το έχεις συνειδητοποιήσει. Πρόκειται για ένα scooter άνετο και πρακτικό, εξαιρετικά ασφαλές, με ικανοποιητικές επιδόσεις και αρκετή τεχνολογία πάνω του. Είναι πιο εύκολο να το οδηγήσεις ακόμα και από ποδήλατο και σε κάποιες περιπτώσεις είναι και πιο διασκεδαστικό από ένα δίτροχο scooter. Δεν υπάρχει, λοιπόν, κανένας λόγος να μένεις κλεισμένος στο αυτοκίνητό σου φορώντας τη μάσκα σου ή να στοιβάζεσαι στα μέσα μεταφοράς αγχωμένος. Η λύση είναι απλή και στην προσφέρει η Yamaha έχοντας κατασκευάσει ένα scooter κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σου.
Ό,τι θέλεις να μάθεις για το Yamaha Tricity ΕΔΩ
ΤΙΜΗ: 8.490€
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ετοιμάζει αντίπαλο για το Aprilia RS660 η Yamaha;
Στις 7.150€ το νέο Yamaha MT-07
Γιατί να αγοράσεις μια adventure μοτοσικλέτα που δεν πάει στο χώμα;