Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος
Κατηφορίζοντας τον λόφο από την υπέροχη περιοχή Maiano στα περίχωρα της πόλης της Φλωρεντίας έπιασαΤο νέο πλαίσιο χαρίζει εξαιρετική οδική συμπεριφορά στο NMAX. τον εαυτό μου να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στην οδήγηση, να ελέγχω κάθε αντίδραση του Yamaha μου και να έχω αναπτύξει έναν αρκετά σβέλτο ρυθμό. Έχοντας μείνει λίγο πίσω από το group μου, θέλησα να κινηθώ γρήγορα για να φτάσω τους υπόλοιπους και άθελά μου πίεσα περισσότερο το καινούριο NMAX 125.
Βλέπετε, μέχρι εκείνη τη στιγμή η οδήγηση είχε περιοριστεί στα στενά της πόλης και ήταν η πρώτη ουσιαστικά στιγμή που δοκίμασα το NMAX σε γρήγορη οδήγηση με στροφές. Το νέο scooter της Yamaha σε κάνει απλώς να ξεχάσεις εντελώς όλα όσα ήξερες μέχρι τώρα για τη σειρά NMAX καθώς η συμπεριφορά του σε εκπλήσσει ευχάριστα. Σχεδόν ξεχνάς πως πρόκειται για ένα scooter 125 κ.εκ. καθώς ιδιαίτερα στο κατηφορικό κομμάτι που έχεις την επιπλέον φόρα, φρενάρει με ακρίβεια, στρίβει με μεγάλες κλίσεις και κυρίως δεν σε τρομάζει πουθενά.
Νέο πλαίσιο με αυξημένη ακαμψία
Ακόμα και στις άγνωστες στροφές της διαδρομής το NMAX ήταν πολύ προοδευτικό στις αντιδράσεις του, Η θέση οδήγησης είναι άνετη, το ίδιο και η ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση.σταθερό στα δυνατά φρένα και ακλόνητο μέσα στη στροφή. Ακόμα και σε καμπές που έκλειναν απότομα στο τέλος, το μικρό scooter της Yamaha δεν είχε πρόβλημα να διορθώσει τη γραμμή του με μικρές κινήσεις μου χωρίς να ταραχθεί η ισορροπία του. Αναρωτήθηκα όταν έφτασα τους υπόλοιπους πώς θα είναι το NMAX 125 με τις αναρτήσεις της Ohlins που είναι διαθέσιμες από την Yamaha ως προαιρετικό εξοπλισμό.
Αυτή η εμπειρία με έκανε να βάλω το κερασάκι στην τούρτα ενός πολύ ποιοτικού και ολοκληρωμένου scooter. Από την πρώτη στιγμή είχα αντιληφθεί πως το NMAX δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν. Ακολουθώντας αρχικά σχεδιαστικά την υπόλοιπη γκάμα των scooter της Yamaha, έχουμε να κάνουμε με ένα όμορφο σύνολο, προσεκτικά σχεδιασμένο και με τρεις εξαιρετικούς χρωματισμούς. Είχαμε στη διάθεσή μας την κόκκινη ματ έκδοση η οποία πρόσφερε κάτι το εκλεπτυσμένο στο NMAX, ενώ οι βασικές αλλαγές είναι στα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα (τύπου LED), τον πίνακα οργάνων και τα ενσωματωμένα φλας.
Νέο σύστημα CCU (Communication Control Unit) συνδεσιμότητας
Στη στάση που κάναμε στην Piazza della Repubblica μου δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσω το νέο σύστημα συνδεσιμότητας της Yamaha. Το NMAX με δύο πολύ απλά βήματα έρχεται στο smartphone σου και ξεκινάς να έχεις διαδραστική σχέση με το scooter σου. Στην LCD οθόνη μπορείς να ενημερωθείς για πιθανές κλήσεις ή μηνύματα από όποια εφαρμογή εσύ επιλέξεις, ενώ στο smartphone βλέπεις διαδρομές, κλίσεις στις στροφές, μέγιστη ταχύτητα και πολλά άλλα. Αρκετές φορές έπιασα τον εαυτό μου να ανατρέχω στο κινητό μου τηλέφωνο για να το… παίξω εξυπνάκιας στους υπόλοιπους ότι “είχα στρίψει με 40 μοίρες κλίση σε εκείνη τη στροφή”, κάτι πολύ διασκεδαστικό για μένα και την παρέα (με κορόιδευαν ασύστολα).
Εκείνο που με ικανοποίησε ιδιαίτερα στο NMAX ήταν η άνεση η οποία προσέφερε στον αναβάτη. Ακόμα και Οι τροχοί των 13 ιντσών προσφέρουν ικανοποιητική άνεση και εξαιρετική συμπεριφορά.στο πλακόστρωτο μέσα στην παλιά πόλη της Φλωρεντίας το scooter συμπεριφέρεται πολύ καλά, οι αναρτήσεις αποσβένουν ικανοποιητικά ακόμα και έντονες ανωμαλίες, ενώ το scooter παραμένει σταθερό έχοντας πρόσφυση παντού και πάντα. Η σέλα είναι ευρύχωρη, τα πόδια έχουν αρκετό χώρο να κινηθούν εμπρός/πίσω, με μοναδικό μειονέκτημα την κεντρική κολόνα, η οποία δυσκολεύει λίγο την επιβίβαση/αποβίβαση από το scooter.
Κινητήρας με Traction Control και VVA
Δεν είπαμε τίποτα όμως για τον κινητήρα του NMAX 125 ο οποίος και εκείνος είναι από τα στοιχεία που Σύγχρονος κινητήρας με μεταβλητές βαλβίδες για καλύτερη απόδοση και οικονομία.κάνουν το scooter της Yamaha να ξεχωρίζει. Το μηχανικό σύνολο των 125 κ.εκ. αποδίδει 12,2 ίππους και διαθέτει σύστημα VVA, μεταβλητού βυθίσματος των βαλβίδων. Το συγκεκριμένο σύστημα ενεργοποιείται μετά τις 5.000 σ.α.λ. και βοηθάει στις ψηλότερες στροφές να αυξηθεί η ισχύς του κινητήρα. Δεν αντιλαμβάνεσαι την ενεργοποίηση του συστήματος όταν οδηγείς, καθώς γίνεται πολύ ομαλά, αλλά μέσω της LCD οθόνης ενημερώνεσαι όταν μπαίνει σε λειτουργία.
Συνολικά, η απόδοση του κινητήρα είναι πολύ ομαλή, δεν νιώθεις κάποια έντονη έλξη κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, ωστόσο το ταχύμετρο ανεβαίνει με ικανοποιητικό ρυθμό. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ποτέ δεν ενεργοποιήθηκε το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που διαθέτει το NMAX (ναι, έχει και Traction Control), ενώ η απόκριση στο γκάζι απλώς δεν μας απασχόλησε καθόλου καθώς ήταν με μία λέξη τέλεια! Η κατανάλωση επίσης είναι εξαιρετική καθώς η Yamaha αναφέρει 300 χιλιόμετρα αυτονομίας με το ρεζερβουάρ των 7,1 λίτρων, κάτι που θα διαπιστώσουμε όταν το έχουμε για δοκιμή στην Ελλάδα.
Καλύτερο και ποιοτικότερο από ποτέ το νέο NMAX 125
Το νέο Yamaha NMAX 125 παίρνει ξεκάθαρα τον τίτλο του premium μικρού scooter. Πρόκειται για ένα όμορφο σχεδιαστικά, εξαιρετικό οδηγικά και πλούσιο τεχνολογικά scooter το οποίο μάλλον έχει περισσότερα από όσα θα περίμενε κάποιος από ένα scooter αυτής της κατηγορίας. Ο πλούσιος εξοπλισμός (Smart Key, Traction Control, VVA, συνδεσιμότητα, LED φώτα, ABS, κ.α.) τοποθετεί το NMAX 125 στο ψηλό ράφι των κορυφαίων μικρών scooter και η Yamaha έχει κάνει ακριβώς αυτό που πρέπει για να πείσει και τον πλέον δύσπιστο ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με μια εντελώς καινούρια πρόταση στην μικρή κατηγορία των scooter η οποία θέτει τον πήχη ψηλά για τον υπόλοιπο ανταγωνισμό.
ΤΙΜΗ: 3.290€
Όλα τα στοιχεία για το νέο Yamaha NMAX 125 ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη επαφή με το Yamaha D’elight 125 στην Ιταλία
Επίσκεψη σε κατάστημα μοτοσικλετών της Yamaha στη Φλωρεντία
Στην Ιταλία για την παρουσίαση των Yamaha NMAX 125 και D’elight 125