Αποστολή: Γιάννης Πετρόχειλος
Μπορεί μια αποστολή στο εξωτερικό να περιλαμβάνει φιλοξενία, φαγητό (πολύ), κοινωνικοποίηση, τεχνικές Ένα scooter όπως το D’elight ταιριάζει αισθητικά στην Φλωρεντίααναλύσεις και λίγο τουρισμό, ωστόσο στο επίκεντρο όλων βρίσκεται η οδήγηση. Αυτό είναι το βασικό στοιχείο και αυτό είναι τελικά που απολαύσαμε περισσότερο στην Φλωρεντία.
Οι άνθρωποι της Yamaha είχαν σχεδιάσει μια πανέμορφη διαδρομή η οποία περιελάμβανε οδήγηση στο κέντρο της πόλης, στους μεγαλύτερους περιφερειακούς δρόμους αλλά και διαδρομές εκτός πόλης σε μικρά προάστια της Φλωρεντίας. Η ευχάριστη έκπληξη αδιαμφισβήτητα ήταν το νέο D’elight 125 το οποίο από την παρουσίαση κιόλας φάνηκε να έχει κάτι το ενδιαφέρον. Μπορεί τα νούμερα πωλήσεων του μικρού scooter της Yamaha να μην είναι υψηλά σε σχέση με το NMAX 125 για παράδειγμα, ωστόσο αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για μετακίνηση στην πόλη.
Μικρό, ευέλικτο και ελαφρύ
Η πρώτη επαφή με το D’elight ήρθε έπειτα από μερικά χιλιόμετρα οδήγησης με το NMAX και δεν ήταν Euro5 προδιαγραφές στον κινητήραιδανική. Από το άνετο και ευρύχωρο NMAX ανέβηκα πάνω στο D’elight και μου φάνηκε μικρό, στενό και… ελαφρύ. Είναι απόλυτα φυσιολογικό καθώς μπορεί τα δύο scooter να είναι στην κατηγορία των 125 κ.εκ. ωστόσο έχουν εντελώς διαφορετικό στόχο. Το D’elight ζυγίζει μόλις 101 (!) κιλά και αυτό προσφέρει δύο πολύ σημαντικά στοιχεία στο scooter. Το πρώτο είναι ότι ο χειρισμός του είναι εκπληκτικά εύκολος, το ίδιο και η ευελιξία του, ενώ το δεύτερο είναι βοηθάει πολύ στις επιδόσεις του scooter.
Θυμίζουμε ότι το Yamaha D’elight 125 κινείται από έναν μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 125 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 8,4 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 9,8Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ προδιαγραφών Euro5. Τα νούμερα όπως είναι λογικό μπορεί να μην σας φαίνονται συγκλονιστικά ωστόσο στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με μια εξαιρετική αναλογία κιλών ανά ίππο. Στις επιταχύνσεις η αίσθηση που σου δίνει το D’elight είναι πολύ καλή καθώς τα πρώτα 50Km/h έρχονται σβέλτα και συνεχίζει να ανεβάζει χιλιόμετρα σταθερά μέχρι την τελική που είναι λίγο κάτω από 100Km/h.
Όλοι στάθηκαν στην απόδοση του κινητήρα
Μάλιστα, επειδή σχολιάστηκε το συγκεκριμένο στοιχείο από αρκετούς δημοσιογράφους, κάποιοι θέλησαν να Mini κόντρα στήθηκε ανάμεσα σε D’elight και NMAX…συγκρίνουν την επιτάχυνση των D’elight και NMAX. Το αποτέλεσμα ήταν αυτό που τελικά σου έδινε η αίσθηση των δύο scooter. Στα πρώτα 40Km/h το D’elight μπορούσε να αντιμετωπίσει στα ίσια το NMAX και με αργό ρυθμό έχανε από τον αντίπαλό του όσο ανέβαιναν τα χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει πως σε καμία περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ αργό scooter, το αντίθετο μάλιστα το D’elight διαθέτει πολύ καλό επίπεδο επιδόσεων, κάτι που μας ξάφνιασε ευχάριστα.
Το δεύτερο στοιχείο που το έκανε ευχάριστο ήταν η ευελιξία του. Μέσα στα στενά της πόλης της Φλωρεντίας η συμπεριφορά του ήταν ιδανική. Άλλαζε κατεύθυνση με απίστευτη ταχύτητα, έστριβε στα στενά με ευκολία, ενώ το χαμηλό βάρος του έκανε κάθε κίνηση σβέλτη.
Χωράει παντού, χωράει τα πάντα
Ακόμα όμως και στους περιφερειακούς δρόμους ανεβαίνοντας στην Piazzale Michelangelo είχε αρκετά Η θέα από την Piazzale Michelangelo ήταν απίστευτη…καλή σταθερότητα. Οι αναρτήσεις κρατούσαν σταθερό το scooter το οποίο δεν έχανε την επαφή του με την άσφαλτο στις ανωμαλίες του οδοστρώματος και πρόσφερε καλά επίπεδα πρόσφυσης ακόμα και στο πέρασμα πάνω από σαμαράκια ή σε κομμάτια με υγρασία στην άσφαλτο. Εκεί που δυσκόλευαν τα πράγματα ήταν στην άνεση, όταν ο δρόμος είχε πολλές ανωμαλίες καθώς ο 10 ιντσών πίσω τροχός και ο 12άρης εμπρός τροχός δεν κατάφερναν να αποσβέσουν τους κραδασμούς με αποτέλεσμα ο αναβάτης να νιώθει τις λακκούβες στο κορμί του.
Σημαντική προσθήκη το σύστημα Start-Stop
Επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο παρατήρησα στα νέα όργανα πως η στάθμη του καυσίμου ούτε είχε κουνηθεί Η κατανάλωση είναι σε επίπεδα… ηλεκτρικού!από τη θέση του κάτι που επιβεβαίωνε τα λεγόμενα της Yamaha περί κατανάλωσης του D’elight. Δεν καταφέραμε με ακρίβεια να μετρήσουμε την κατανάλωση, αλλά αν έπειτα από περίπου 50 χιλιόμετρα δεν είχε κουνηθεί ούτε νταμάκι το ψηφιακό όργανο τότε μιλάμε για πραγματική κατανάλωση κοντά στα 2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, νούμερο απίθανο για ένα scooter με ικανοποιητικές επιδόσεις.
Στην κατανάλωση πάντως ίσως παίζει ρόλο και το σύστημα Start-Stop που έχει τοποθετηθεί στο D’elight. Το σύστημα ενεργοποιείται έπειτα από στάση 1,5 δευτερολέπτων, ενώ σε ισχυρή κίνηση προσαρμόζεται και απενεργοποιείται έπειτα από 5 δευτερόλεπτα.
Ευχάριστη έκπληξη για όλους
Αφήνοντας το scooter και κατευθυνόμενος προς το χώρο υποδοχής, θυμήθηκα πως είχα ξεχάσει να πάρω Τις καλύτερες εντυπώσεις άφησε το D’elightμαζί μου το νεράκι που μας είχε αφήσει η Yamaha στον χώρο αποθήκευσης. Επέστρεψα λοιπόν και άνοιξα τη σέλα παθαίνοντας ένα μικρό σοκ από τον τεράστιο χώρο. Ένα full face κράνος και πολλά ακόμα πράγματα αποθηκεύονται κάτω από τη σέλα λύνοντάς του κάθε πρόβλημα αποθήκευσης.
Η πρώτη επαφή με το Yamaha D’elight 125 ήταν πραγματικά εξαιρετική. Το scooter μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις με τις καλές του επιδόσεις και την ευελιξία του μέσα στην πόλη, ενώ οι χώροι αποθήκευσης και η κατανάλωση παίζουν καταλυτικό ρόλο στο να το επιλέξει κάποιος. Σε μια έρευνα που έκανα ανάμεσα στους δημοσιογράφους της αποστολής πάντως όλοι είχαν την ίδια αίσθηση. Έμειναν πολύ ικανοποιημένοι με την ευελιξία και τον κινητήρα του D’elight, καθώς ήταν κάτι που δεν περίμεναν από το μικρό scooter της Yamaha.
Μόλις έρθει στην Ελλάδα θα το δοκιμάσουμε στην ελληνική πραγματικότητα για να γράψουμε περισσότερα χιλιόμετρα.
Όλα τα στοιχεία του νέου Yamaha D’elight 125 ΕΔΩ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Επίσκεψη σε κατάστημα μοτοσικλετών της Yamaha στη Φλωρεντία
Στην Ιταλία για την παρουσίαση των Yamaha NMAX 125 και D’elight 125