Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος
Στο δρόμο προς τα κεντρικά της Honda στο κτίριο της Σαρακάκης Α.Ε. προσπαθούσα να σκεφτώ πως θα Το NC750X έρχεται το 2021 σε τέσσερις χρωματισμούς, μπλε, κόκκινο, λευκό και μαύρο.προσεγγίσω το NC750X το οποίο θα είχα στα χέρια μου σε μερικά λεπτά. Είχα ήδη οδηγήσει τα X-ADV και Forza 750 τα οποία χρησιμοποιούν το ίδιο μηχανικό σύνολο και το εκπληκτικό DCT κιβώτιο ταχυτήτων της Honda και η αλήθεια είναι ότι ανυπομονούσα να δοκιμάσω και το τρίτο μοντέλο της “οικογένειας”.
Εκτός από το συγκεκριμένο σύνολο κινητήρα/κιβώτιο το οποίο με εντυπωσίασε στα δύο προηγούμενα μοντέλα, ήθελα να διαπιστώσω κάτι που είχα ακούσει από τουλάχιστον τρεις διαφορετικούς κατόχους NC. Η φράση που χρησιμοποιούσαν συνεχώς ήταν “για πάντα και για τα πάντα”, εννοώντας ότι η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα θα είναι μαζί σου για πολλά χρόνια και θα κάνεις τα πάντα μαζί της. Η αλήθεια είναι ότι και από προηγούμενες εμπειρίες μου με τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα μου είχε δημιουργηθεί αντίστοιχη αίσθηση.
Το δεύτερο πράγμα που ήθελα να επιβεβαιώσω ήταν η αίσθηση που είχα ότι στην συγκεκριμένη NC750X το σύνολο κινητήρα/DCT κιβώτιο έβρισκε την καλύτερη εφαρμογή από όλα τα μοντέλα της Honda. Από την πρώτη στιγμή που βρέθηκα λοιπόν στη σέλα της μοτοσικλέτας μου δημιουργήθηκε άμεσα η αίσθηση πως το NC είναι η κατάλληλη μοτοσικλέτα για το συγκεκριμένο μηχανικό “πακέτο” – είναι στην πραγματικότητα φτιαγμένο για αυτήν εδώ τη μοτοσικλέτα!
Ουσιαστικές αναβαθμίσεις σε κινητήρα και DCT κιβώτιο ταχυτήτων
Θα αναρωτιέστε οι περισσότεροι – και δίκαια – ποιο είναι επιτέλους αυτό το μηχανικό “πακέτο” στο οποίοΣτον αυτοκινητόδρομο το NC750X φτάνει εύκολα τα 180Km/h. αναφερόμαστε τόση ώρα. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή αναφερόμενοι στον κινητήρα. Το μηχανικό σύνολο της Honda στο NC750X του 2021 είναι το γνωστό δικύλινδρο των 745 κ.εκ. το οποίο αποδίδει 58 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 69Nm ροπής στις 4.750 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ψεκασμός PGM-FI της Honda με σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού Throttle-By-Wire το οποίο προσφέρει βελούδινη απόκριση. Ο φρεσκαρισμένος κινητήρας ανεβάζει 600 σ.α.λ. περισσότερες σε σχέση με το παρελθόν, ενώ η Honda έχει “κοντύνει” τις τρεις πρώτες σχέσεις προκειμένου να αποκτήσει περισσότερο νεύρο στις επιταχύνσεις.
Στη θέση User ο αναβάτης μπορεί να αλλάξει όπως εκείνος επιθυμεί τα συστήματα της μοτοσικλέτας.Το μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με το εκπληκτικό DCT αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη της Honda. Για το κιβώτιο τα λόγια είναι περιττά καθώς πρόκειται για ένα από τα καλύτερα συστήματα που έχουν τοποθετηθεί σε μοτοσικλέτα χαρίζοντας ξέγνοιαστη οδήγηση. Στην περίπτωση του NC είναι σαν να έχει φτιαχτεί ακριβώς για αυτό το μοντέλο καθώς ταιριάζει άριστα στις ανάγκες της μοτοσικλέτας, είναι άμεσο στις αλλαγές, πολύ ομαλό και υπάρχουν στιγμές που απλά το ξεχνάς και επικεντρώνεσαι στο δρόμο και την οδήγηση.
Η Honda έχει εξοπλίσει το νέο NC750X και με ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, ενώ ο αναβάτης έχει να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερις χαρτογραφήσεις οδήγησης (Sport, Standard, Rain και User). Ανάλογα με την επιλογή σου η μοτοσικλέτα παραμετροποιεί το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το φρένο του κινητήρα, το πόσο γρήγορα θα γίνονται οι αλλαγές ταχυτήτων και φυσικά την απόκριση στο γκάζι. Στην περίπτωσή μας η θέση Standard μας κάλυψε πλήρως σχεδόν σε όλες τις διαδρομές και χρειαστήκαμε μόνο την επιλογή Sport όταν θέλαμε να ανεβάσουμε τον ρυθμό, αν και εκεί μας βόλεψε περισσότερο η χειροκίνητη επιλογή ταχυτήτων μέσω των πλήκτρων στην αριστερή πλευρά του τιμονιού.
Σαφώς πιο ασφάλτινο το στήσιμο του νέου NC750X
Εκτός από το αψεγάδιαστο σύνολο κινητήρα/κιβωτίου, η Honda άλλαξε αρκετά πράγματα και στην οδηγική Πολύ δυναμικά φρένα με εξαιρετική αίσθηση και δύναμη που συνοδεύονται από σύστημα ABS δικάναλο.συμπεριφορά του νέου NC. Το πλαίσιο είναι καλά 6 κιλά πιο ελαφρύ με πιο ασφάλτινη γεωμετρία, ενώ στις αναρτήσεις μπροστά έχει τοποθετηθεί τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm της Showa εμπρός με τεχνολογία Dual Bending Valve και μικρότερη διαδρομή και μονό αμορτισέρ Showa πίσω επίσης με μικρότερη διαδρομή. Οι συγκεκριμένες επιλογές έχουν δημιουργήσει ένα πολύ πιο ασφάλτινο αποτέλεσμα στο NC το οποίο ξεκάθαρα είναι πολύ αναβαθμισμένο στο δρόμο.
Οι τροχοί έχουν μειωμένο βάρος κάτι που βοηθάει επίσης στην καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, ενώ στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο εμπρός 320mm με διπίστονη δαγκάνα και ένα δίσκο 240mm πίσω επίσης με διπίστονη δαγκάνα. Τα φρένα έχουν ένα χαρακτηριστικό το οποίο δεν υπήρχε στα προηγούμενα NC και είναι το αυξημένο αρχικό δάγκωμα το οποίο είναι ευπρόσδεκτο, ιδιαίτερα όταν ανεβαίνει ο ρυθμός.
Ευχάριστο στην οδήγηση, εύκολο και απροβλημάτιστο
Εκείνο που προσφέρει στο δρόμο το νέο NC750Χ είναι σίγουρα ένα πιο αθλητικό σύνολο από ότι είχαμε Ευέλικτο και ευχάριστο στην οδήγηση με αυξημένη πρόσφυση χάρη στις αναβαθμισμένες αναρτήσεις.συνηθίσει. Η μοτοσικλέτα είναι πρόθυμη πλέον να σε διασκεδάσει στις στροφές, να γύρει με μεγάλες κλίσεις στην καρδιά της στροφής και με περίσσια πρόσφυση να προκαλέσει χαμόγελα στον αναβάτη. Χαρακτηριστική είναι η ευκολία με την οποία αλλάζει κατεύθυνση, ενώ δεν θα πει πλέον όχι και σε πιο σβέλτο ρυθμό με σύμμαχο τη δύναμη στα φρένα, το απίθανο σε αίσθηση μπροστινό και την ανάλαφρη αίσθηση. Το ευχάριστο είναι ότι ακόμα και το DCT κιβώτιο ακολουθεί πιστά στην πιο σπορ οδήγηση με γρήγορες αντιδράσεις στις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς μπερδέματα και λάθη.
Το NC παρόλα αυτά, είναι φτιαγμένο για την καθημερινότητα και το commuting και εκεί συνεχίζει να διαπρέπει. Στην πόλη είναι άνετο με φαρδιά σέλα και χαμηλή θέση οδήγησης. Εδώ, το DCT κιβώτιο βγάζει τα λεφτά του καθώς σε αφήνει να οδηγήσεις απροβλημάτιστα χωρίς να απασχολείς το αριστερό σου πόδι και το αριστερό σου χέρι. Μοναδικό θέμα που έφεραν οι αλλαγές στις αναρτήσεις είναι η πιο σκληρή αίσθηση στις ανωμαλίες της ασφάλτου που έχει η μοτοσικλέτα, ωστόσο η αυξημένη σταθερότητα ανταμείβει τον αναβάτη καθώς απουσιάζουν οι άχαρες μεταφορές βαρών.
Όλα τα λεφτά ο αποθηκευτικός χώρος στη θέση του κλασικού ρεζερβουάρ
Το κερασάκι στην τούρτα του NC750X είναι η εργονομία και ο εξοπλισμός του. Για το 2021 η Honda αύξησεΗ θέση της τάπας βενζίνης έχει μεταφερθεί κάτω από τη θέση του συνεπιβάτη! ακόμα περισσότερο τον αποθηκευτικό χώρο στο εμπρός μέρος – στη θέση του ρεζερβουάρ – στα 23 λίτρα κάτι που σημαίνει ότι χωράει άνετα το full face κράνος μας. Στο ίδιο ντουλάπι συναντάμε θύρα φόρτισης USB, ενώ αντίστοιχα η τάπα βενζίνης βρίσκεται κάτω από τη σέλα του συνεπιβάτη. Και τα δύο πορτάκια ελέγχονται από μια χρηστικότατη κεντρική κλειδαριά κάνοντας τη ζωή του αναβάτη πολύ, μα πολύ εύκολη. Στα όργανα συναντάμε μια μεγαλύτερη οθόνη LCD η οποία ελέγχεται από την αριστερή πλευρά του τιμονιού με εύκολο τρόπο, ενώ παρέχει πάρα πολλές χρήσιμες πληροφορίες στον αναβάτη. Συνολικά, η ευχρηστία της NC750X είναι πολύ κοντά στο επίπεδο των scooter, αλλά ανάμεσα στα πόδια σου έχεις μια κανονικότατη και ικανότατη μοτοσικλέτα.
Το ιδανικό commuter που δεν θα το αλλάζεις με τίποτα
Αν με ρωτάτε ποια είναι η καταλληλότερη χρήση του συνόλου κινητήρα/DCT στην γκάμα της Honda τότε χωρίς δεύτερη σκέψη θα πω ότι είναι στο NC750X. Πρόκειται για μια μοτοσικλέτα με απίστευτα χρηστικό χαρακτήρα, ελαφριά σε αίσθηση, βελτιωμένη πολύ οδηγικά, η οποία δεν θα δυσαρεστήσει ποτέ και για τίποτα τον αναβάτη. Από μόνη της η μοτοσικλέτα είναι θαυμάσια, πόσο μάλλον με το κιβώτιο ταχυτήτων DCT το οποίο έρχεται και κουμπώνει άψογα στο σύνολο. Είναι σαν οι άνθρωποι της Honda να σχεδίασαν το συγκεκριμένο σύστημα πάνω στην NC750X και έπειτα να το εφάρμοσαν σε άλλα μοντέλα. Τελικά, η NC είναι για πάντα και για τα πάντα!
ΤΙΜΗ: 10.050€
Όλα τα στοιχεία του Honda NC750X DCT ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το SH Mode 125 της Honda είναι πάντα ένα βήμα μπροστά από τις ανάγκες μετακίνησής σου
Ήρθαν στην Ελλάδα τα Honda CRF250R και CRF250RX
“Κύριε πρέσβη, μας κακομαθαίνετε” – Το Honda SH 350 είναι το Ferrero Rocher των scooter!