Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος

Τα όμορφα ξεκίνησαν Παρασκευή μεσημέρι όταν πήρα το πράσινο φως να παραλάβω την ολοκαίνουρια Ducati Multistrada V4S από το Ducati Athens. Τα είχα σχεδιάσει όλα! Παραλαβή μοτοσικλέτας, φόρτωμα στο σπίτι και εκκίνηση για ανέβασμα Κέρκυρα με στόχο να προλάβουμε το τελευταίο καράβι για Λευκίμμη. Πόσο όμορφα φαίνονται όλα όταν τα σχεδιάζεις στο μυαλό σου, ε; Αυτό που δεν περίμενα ποτέ είναι η πραγματικότητα να ξεπεράσει ακόμα και το ιδανικό που είχα φτιάξει στο μυαλό μου – και αυτό χάρη σε μια μοτοσικλέτα από την Μπολόνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η δομή του δεν αλλάζει πολύ από το δικύλινδρο Multistrada, ωστόσο είναι η μέρα με τη νύχτα σε σχέση με το 1260!

Τεχνολογία αιχμής που δεν συναντάς εύκολα σε μοτοσικλέτα

Με ένα πλατύ χαμόγελο μπήκα στο κατάστημα της Ducati και στον ευγενικό υπάλληλο εξήγησα τον λόγο της Η Ducati έχει ειδικό tutorial βίντεο που σε βοηθάει να μάθεις όλες τις λειτουργίες της μοτοσικλέτας.επίσκεψής μου. Αμέσως με εξυπηρέτησε και από ευγένεια και επαγγελματισμό με ρώτησε αν θα ήθελα να μου εξηγήσει τα συστήματα της μοτοσικλέτας. Υποθέτω ότι εμπειρικά ο ίδιος στις αντίστοιχες περιπτώσεις θα είχε δεχτεί απαντήσεις του στυλ «όχι, ευχαριστώ, έχω ρίξει μια ματιά στο manual» ή «έχω οδηγήσει τη μοτοσικλέτα ξανά» ή «δεν χρειάζεται, θα το βρω μόνος μου».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην περίπτωσή μου όμως η απάντησή μου ήρθε αυθόρμητα λέγοντάς του: «Ναι παρακαλώ, θα ήθελα να μου δείξετε». Κατάλαβα αμέσως ότι έκανα μοιραίο λάθος καθώς το πρόσωπο του ανθρώπου άλλαξε τέσσερα χρώματα και με τεράστιο κόπο διατήρησε το χαμόγελο στο πρόσωπό του. Βλέπετε, το καινούριο Multistrada V4S δεν είναι ένα απλό μοντέλο, είναι ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα της αγοράς με τεχνολογίες που δεν έχουμε δει ξανά να εφαρμόζονται σε μοτοσικλέτα και αυτό αποδεικνύεται από το ξεχωριστό manual που διαθέτει μόνο για τις ηλεκτρονικές λειτουργίες της μοτοσικλέτας.

Χωρίς να χάσω χρόνο και αφού κατάφερα να πείσω τον υπάλληλο ότι δεν χρειαζόμουν στην πραγματικότητα τη βοήθειά του (επέμενε μέχρι τελευταία στιγμή να με εξυπηρετήσει και μπράβο για τον επαγγελματισμό του) ανέβηκα στη σέλα του Multi, κούμπωσα την πρώτη στο κιβώτιο και έφυγα. Έφυγα κυριολεκτικά και μεταφορικά καθώς δεν χρειάστηκαν παρά μόλις λίγα μέτρα για να αντιληφθώ ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι που συναντάς πολύ σπάνια.

Όπου και αν πατήσει τους τροχούς της η μοτοσικλέτα εμπνέει εμπιστοσύνη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άνετη και πολιτισμένη η Ιταλίδα από την Μπολόνια

Το πρώτο πράγμα που μου κίνησε το ενδιαφέρον στο Multistrada ήταν η απίθανα άνετη θέση οδήγησής του.Διαθέτει και σύστημα πλοήγησης μέσω smartphone (Ducati Connect) με την TFT οθόνη να μετατρέπεται σε ένα κανονικότατο GPS. Διασχίζοντας την πόλη να πάω από Καλλιρρόης στα Βριλήσσια απόλαυσα μια εξαιρετικά άνετη σέλα και μια θέση οδήγησης που σε βάζει σε κυρίαρχη θέση πάνω στη μοτοσικλέτα. Τα χειριστήρια τα βρίσκεις πανεύκολα, το ίδιο και τις λειτουργίες στην TFT οθόνη 6,5 ιντσών μέσα από την οποία πληροφορείσαι για έναν σκασμό πράγματα. Η ζελατίνα ρυθμίζεται πολύ εύκολα με το χέρι, ενώ τα πόδια έχουν καλή στήριξη στα γόνατα με τον ζεστό αέρα να μη φτάνει στα επίμαχα σημεία χάρη στο σωστά σχεδιασμένο φέρινγκ.

Τα φωτιστικά σώματα είναι LED με DRL φώτα ημέρας και φώτα κλειστής στροφής για καλύτερο φωτισμό στο εσωτερικό των στροφών.Μέχρι να φτάσω στα Βριλήσσια είχα αντιληφθεί σχεδόν όλες τις λειτουργίες της μοτοσικλέτας όσον αφορά τις ηλεκτρονικές επιλογές. Από τον αριστερό διακόπτη μπορείς να ρυθμίσεις σχεδόν τα πάντα, επιλογές οδήγησης (Urban, Touring, Enduro, Sport), traction control, cruise control, ABS στροφών, quickshifter, προφόρτιση αναρτήσεων, σύστημα ελέγχου σούζας και πολλά ακόμα που θα χρειαστούμε περίπου 2.000 λέξεις για να αναλύσουμε. Η ουσία είναι πως, παρά το γεγονός ότι το νέο Multistrada V4S βρίσκεται στην κορυφή της τεχνολογίας και της καινοτομίας, έχει δύο σημαντικά σημεία. Το ένα είναι ότι όλα ελέγχονται με εύκολο τρόπο και το δεύτερο είναι ότι καταλαβαίνεις κάθε αλλαγή που συντελείται στη μοτοσικλέτα όταν την επιλέξεις.

Η εξάτμιση της Akrapovic προσθέτει πόντους στον ήχο της μοτοσικλέτας, μειώνοντας παράλληλα και το βάρος.

Κινητήρας που θα ζήλευαν πολλά superbike μοντέλα

Χωρίς να χάσουμε χρόνο στο σπίτι φορτώσαμε και μέσα σε λίγα λεπτά ήμασταν κιόλας στον αυτοκινητόδρομο Τεχνολογία MotoGP στον κινητήρα με twin pulse σειρά ανάφλεξης και αντίθετης φοράς στρόφαλο.περνώντας τα διόδια της Ελευσίνας. Κάπου εκεί άρχισα να παρατηρώ τον κινητήρα και τον τρόπο λειτουργίας του. Η Ducati έχει επιλέξει για το Multistrada τον γνωστό πλέον V4 Grandturismo κινητήρα των 1.158 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 170 ίππους στις 10.500 σ.α.λ. και 125Nm ροπής στις 8.750 σ.α.λ. Το σύνολο είχαμε παρατηρήσει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα ότι είναι εξαιρετικά πολιτισμένο και φυσικά πολύ ισχυρό. Αξιοσημείωτο είναι ότι πλέον η Ducati δεν χρησιμοποιεί δεσμοδρομικό σύστημα στις βαλβίδες, αλλά έχει επιλέξει το γνωστό σύστημα ελατηρίων.

Στον ανοιχτό δρόμο μπορείς να απολαύσεις τη δουλειά που έχουν κάνει οι Ιταλοί μηχανικοί παραδίδοντας ένα καταπληκτικό μηχανικό σύνολο. Ροπή υπάρχει παντού και πάντα, οι επιταχύνσεις είναι γεμάτες με όποια ταχύτητα και αν έχεις επιλέξει, η ευστροφία είναι παροιμιώδης, ενώ ανάλογα με τη χαρτογράφηση θα έχεις και την ανάλογη απόκριση στο γκάζι. Με δύο λέξεις θα χαρακτήριζα το σύνολο πολιτισμένο και πανίσχυρο. Μοναδικό του μείον ήταν το φρένο του κινητήρα το οποίο διατάρασσε την ομαλή ροή, ιδιαίτερα σε ανοιχτό δρόμο.

Η TFT οθόνη σού δίνει έναν σκασμό πληροφορίες εύκολα και φιλικά!

Αγαπημένο μου ραντάρ…

Είχε έρθει όμως η ώρα να δοκιμάσω το νέο σύστημα αυτόματου πιλότου με την τεχνολογία ραντάρ που Το Multi είναι εξοπλισμένο και με σύστημα εκκίνησης σε ανηφόρα.λανσάρει η Ducati με περηφάνια στο νέο Multistrada. Με απίστευτα απλό τρόπο κατάφερα να ενεργοποιήσω το σύστημα που σου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις τρεις αποστάσεις που θέλεις να επεμβαίνει. Πηγαίνεις λοιπόν με 130Km/h στον αυτοκινητόδρομο και πλησιάζεις ένα πιο αργό όχημα εμπρός. Το ραντάρ κάνει τους υπολογισμούς του και το Multi φρενάρει αυτόματα προκειμένου να διατηρήσει σταθερή την απόσταση που έχεις επιλέξεις από το προπορευόμενο όχημα. Μόλις το εμπόδιο εξαφανιστεί από μπροστά σου, το Multi επιταχύνει πάλι μόνο του μέχρι τα 130Km/h που είχες επιλέξει ως ταχύτητα ταξιδιού. Μία λέξη υπάρχει για το συγκεκριμένο σύστημα: Καταπληκτικό!

Στο ίδιο πακέτο η Ducati προσφέρει και οπτική ειδοποίηση επερχόμενου οχήματος σε τυφλό σημείο. Στους καθρέπτες διακρίνεις ένα πορτοκαλί φωτάκι να ανάβει όταν υπάρχει όχημα στο τυφλό σημείο και σε αποτρέπει από το να μετακινηθείς προς εκείνη την πλευρά. Το σύστημα για κάποιον που ελέγχει συχνά τους καθρέπτες του δεν έχει να προσφέρει φοβερά πράγματα, αλλά στη μία φορά που με ειδοποίησε ότι υπάρχει όχημα αριστερά και δεν το είχα αντιληφθεί έβγαλε τα λεφτά του.

Κάπου στα χωριά της Κέρκυρας, στάση για καφέ στην πλατεία!

Ατσαλάκωτος μετά από 270 συνεχόμενα χιλιόμετρα

Πρώτη στάση για καφέ και ξεκούραση λίγο μετά το Αγρίνιο και πραγματικά δεν είχα καταλάβει τίποτα από τοΤο ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 22 λίτρα και το βάρος της μοτοσικλέτας με όλα τα υγρά αγγίζει τα 240 κιλά. ταξίδι. Άνετος, ξεκούραστος και χωρίς κανένα ίχνος προβληματισμού κατέβηκα από τη μοτοσικλέτα. Ο ανεφοδιασμός ήταν απαραίτητος και εκεί είναι ένα από τα δύο σημεία που αντιλήφθηκα ότι το Ducati χρειάζεται βελτίωση.

Η κατανάλωση κινείται σε λογικά πλαίσια (περίπου 7 λίτρα/100Km) όταν και εσύ κινείς λογικά τον δεξιό σου καρπό, ωστόσο η αυτονομία για μια μοτοσικλέτα ταξιδιωτική είναι μάλλον μικρότερη από ό,τι θα ήθελε κάποιος. Με νορμάλ οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο το Multi έγραψε περίπου 270 χιλιόμετρα πριν ανάψει η λυχνία της αντλίας καυσίμου, δηλαδή κοντά στο Αγρίνιο χρειάζεσαι ανεφοδιασμό.

Όταν συναντήσει δρόμο με στροφές το Multistrada δεν μπορεί να κρύψει το σπορ DNA της Ducati.

Το αρνάκι γίνεται λύκος με το πάτημα ενός κουμπιού

Αρκετά όμως με τον αυτοκινητόδρομο. Αλλάξαμε πορεία και μπήκαμε από Άρτα προς Πρέβεζα σε ένα Το σύστημα Ducati Skyhook στις αναρτήσεις διαθέτει 50mm εμπρός πιρούνι με διαδρομή 170mm.επαρχιακό κομμάτι με γρήγορες και αργές καμπές. Το Multistrada βγάζει και σε αυτό το τερέν κορυφαία στοιχεία με το αλουμινένιο πλαίσιο να παραδίδει μαθήματα πρόσφυσης, σταθερότητας και ποιότητας κύλισης. Οι ημιενεργητικές αναρτήσεις της Marzocchi δεν αφήνουν τις ανωμαλίες του δρόμου να περάσουν στον αναβάτη χάρη στην αυτόματη προσαρμογή τους (Skyhook), ενώ, όταν επιλέξεις τη Sport χαρτογράφηση και προφόρτιση στις αναρτήσεις ,η μοτοσικλέτα μετατρέπεται σε ένα κανονικότατο supersport μοντέλο.

Οι ακτινικές δαγκάνες της Brembo στα φρένα είναι της σειρά M50 Stylema με ABS στροφής.Όσο ο ρυθμός ανεβαίνει τόσο περισσότερο αισθάνεσαι άνετα και πιέζεις για να στρίψεις με αυτοπεποίθηση, ακόμα και αν δε γνωρίζεις τη διαδρομή. Ο εμπρός τροχός των 19 ιντσών δεν αποτελεί τροχοπέδη στη σπορ οδήγηση καθώς φρενάρεις, στρίβεις και επιταχύνεις όπως θα έκανες με οποιοδήποτε supersport μοντέλο, ενώ με τη βοήθεια του quickshifter θα νιώσεις λίγο Miller, Zarco και Bagnaia. Ο όγκος και το βάρος της μοτοσικλέτας εξαφανίζονται όταν ανεβάζεις ρυθμό και με έναν μαγικό τρόπο το Multi σε ανταμείβει με μεγάλες κλίσεις, πλούσιες επιταχύνσεις και διασκεδαστικές μικροσουζίτσες. Και όταν τελειώσουν οι στροφές απλά επιλέγεις το Touring Mode και απολαμβάνεις ξανά άνεση και ηρεμία.

Στα φρένα οι δαγκάνες της Brembo με το ρυθμιζόμενο ABS προσφέρουν τρομερή αίσθηση στη μανέτα χωρίς να έχουν κραυγαλέα δύναμη πέδησης. Είναι ένα αποτελεσματικό και πολύ ποιοτικό σύνολο.  Ξεκάθαρα το Ducati έχει τρομερές δυνατότητες και είναι ικανό να ανταπεξέλθει σε όλα τα τερέν με πολύ υψηλό επίπεδο αποτελεσματικότητας. Είναι Multistrada με τα όλα του.

Ο 19 ιντσών τροχός εμπρός βολεύει και για κίνηση στο χώμα σε ήπια κομμάτια.

Μαθήματα μοτοσικλετιστικής ιστορίας από την Ducati

Καθισμένος πλέον στο κατάστρωμα του πλοίου και βλέποντας την Ηγουμενίτσα να απομακρύνεται, αισθάνθηκα ότι όλα τα κύτταρα του σώματός μου είχαν γεμίσει με ευτυχία. Μια μοτοσικλέτα όπως η νέα Ducati Multistrada V4S είναι από εκείνες που αλλάζουν την πορεία της ιστορίας και στη συγκεκριμένη περίπτωση της μοτοσικλετιστικής ιστορίας. Από τη μία έχεις μια μυώδη, πανίσχυρη, σχεδόν ακραία μοτοσικλέτα σε ισχύ και από την άλλη απολαμβάνεις την ίδια στιγμή τη μέγιστη πολυτέλεια, άνεση και τεχνολογία σε ένα πακέτο μοτοσικλετιστικού πολιτισμού που ξεφεύγει πολύ από τα καθιερωμένα. Ο συνδυασμός όλων αυτών δημιουργεί τη νέα γενιά adventure μοτοσικλετών οι οποίες πλέον μπορούν να κάνουν τα πάντα. Ίσως αυτό το Multi V4S σού λύσει μια και καλή το αιώνιο ερώτημα: «Υπάρχει η ΜΙΑ μοτοσικλέτα;». Πλέον υπάρχει…

ΤΙΜΗ: 23.800€ (26.000€ Travel&Radar, 29.000€ Full Performance)

Όλα τα στοιχεία του Ducati Multistrada V4 S ΕΔΩ.

Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά

Φινίρισμα υψηλού επιπέδου με την έκδοση S να προσφέρει πλούσιο πακέτο εξοπλισμού.

Άφιξη στην Ηγουμενίτσα ατσαλάκωτοι και γεμάτοι αδρεναλίνη με τη νέα Multistrada V4S.

Πέρασμα από το εγκαταλελειμμένο χωριό Περίθεια στον Παντοκράτορα.

Ποστάρισμα ενθουσιασμού για την εμπειρία που ονομάζεται Ducati Multistrada V4S.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι σου προσφέρει μια μοτοσικλέτα 208 ίππων από την Μπολόνια;

Είναι αυτή η πρώτη ηλεκτρική μοτοσικλέτα της Ducati;

Μια Ducati Panigale V2 για τον Bayliss

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης