Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος
Θα σας πω μια σύντομη ιστορία που με αφορά το μοντέλο Aprilia Tuono και εμένα. Πίσω στο 2003 ήμουν 24Η ιστορία μου με το Tuono είναι μακρά ξεκινώντας πίσω στο 2003. χρονών και όπως μπορείτε να αντιληφθείτε η αδρεναλίνη και η… απερισκεψία έτρεχε με 300Km/h μέσα στις φλέβες μου. Κάπου εκεί γνώρισα έναν έρωτα ο οποίος έμελλε να με στιγματίσει για όλη τη μοτοσυκλετιστική μου ζωή και αυτός ο έρωτας δεν ήταν άλλος από το Aprilia Tuono.
Το 2003 ήταν η πρώτη χρονιά που παρουσιάστηκε το συγκεκριμένο μοντέλο και γύρισα τον κόσμο ανάποδα για να το αποκτήσω. Το κατάφερα με κόπο και παρακάλια, αλλά ανταμείφθηκα με μια θρυλική μοτοσυκλέτα γεμάτη προσωπικότητα την οποία απόλαυσα σε πίστα, ορεινές διαδρομές, αυτοκινητόδρομο και ταξίδια στο εξωτερικό. Η μανία μου με οδήγησε να την πουλήσω έπειτα από έναν χρόνο, αλλά δεν άντεξα πολύ μακριά της και αγόρασα ένα δεύτερο Tuono το 2005 σε κόκκινο χρώμα αυτήν τη φορά.
Αυτό ήταν ακόμα καλύτερο και κάναμε μαζί πολλές γρήγορες βόλτες, ωστόσο και αυτό είχε την ίδια τύχη – πουλήθηκε. Δεν άντεξα χωρίς Tuono παρόλα αυτά και έπειτα από έξι μήνες αποφάσισα να πάρω ένα τρίτο Aprilia
Μικρό σε διαστάσεις, στιβαρό σαν MotoGP
Αντιλαμβάνεστε από τα παραπάνω ότι έχοντας στα χέρια μου το νέο Aprilia Tuono 660 δεν μπορώ να είμαι Τα φωτιστικά σώματα του Tuono 660 είναι τεχνολογίας LED με DRL φώτα ημέρας και ενσωματωμένα φλας.και τόσο αντικειμενικός. Ιδιαίτερα έχοντας οδηγήσει το νέο RS660, μου είχαν δημιουργηθεί τρομερές προσδοκίες για ένα μοντέλο που μόνο από το όνομά του χτύπαγε η καρδιά μου σαν τρελή. Ανεβαίνοντας στη σέλα του Tuono 660 ψάχνεις να βρεις που είναι η μοτοσυκλέτα. Το νέο Tuono είναι μικρό σε διαστάσεις, τόσο μικρό που νιώθεις ότι μπορείς να το κάνεις ότι θέλεις. Το τιμόνι είναι μεγάλο και φαρδύ, ενώ μπροστά στα μάτια σου έχεις την έγχρωμη TFT οθόνη με πολύ πλούσιες πληροφορίες και τον έλεγχο από την αριστερή πλευρά του τιμονιού.
Και ήρθε η ώρα να πατήσεις την μίζα και να έρθει στη ζωή ο εξαιρετικός δικύλινδρος κινητήρας. Το μηχανικό σύνολο το γνωρίσαμε στο RS660 και ουσιαστικά πρόκειται για το μισό μοτέρ από το τετρακύλινδρο σύνολο του RSV4. Στην περίπτωση του Tuono η μέγιστη ισχύς έχει μειωθεί στους 95 ίππους στις 10.500 σ.α.λ. με τη ροπή να είναι στα 67Nm στις 8.500 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ψεκασμός τελευταίας γενιάς ο οποίος ελέγχεται από ισχυρή κεντρική μονάδα ECU, ενώ είναι εξοπλισμένο και με ηλεκτρονικό γκάζι Ride-By-Wire.
Γραμμικό σύνολο πλήρως εκμεταλλεύσιμο
Βασικό χαρακτηριστικό στην περίπτωση του Tuono είναι πως ο κινητήρας έχει γίνει πιο χρηστικός σε σχέση Στον προαιρετικό εξοπλισμό η Aprilia προσφέρει και σύστημα συνδεσιμότητας μέσω Bluetooth με την εφαρμογή Aprilia MIA.με εκείνον του RS660. Το δυνατό κομμάτι του κινητήρα βρίσκεται στο φάσμα των 6.000-9.000 στροφών κάτι που σημαίνει ότι μπορείς να τον απολαύσεις χωρίς να κυνηγάς το στροφόμετρο στα κόκκινα. Στις πιο χαμηλές στροφές ο αναβάτης θα απολαύσει ηρεμία, γραμμικότητα και συνέπεια από τον ψεκασμό, στοιχεία που θα κάνουν τη διαβίωση με το Tuono στην πόλη και την καθημερινότητα απροβλημάτιστη. Πολύ διαφορετικός είναι ο κινητήρας στο κομμάτι του ήχου. Η έλλειψη των φέρινγκ σε συνδυασμό με τη διαφορετική ρύθμιση του συνόλου έχουν δημιουργήσει έναν πιο… δικύλινδρο V ήχο παρά έναν δικύλινδρο σε σειρά όπως είναι στην πραγματικότητα.
Το εκπληκτικό μοτέρ συνοδεύεται φυσικά με τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα της Aprilia. Στο πακέτο του Tuono συναντάμε σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου της σούζας, σύστημα ελέγχου στο φρένο του κινητήρα και πέντε διαφορετικές επιλογές οδήγησης. Η αγαπημένη μου ήταν η Dynamic στην οποία έχουμε ζωηρή την απόδοση του κινητήρα, ενώ στην Individual ο αναβάτης μπορεί να παραμετροποιήσει όπως θέλει τα συστήματα της μοτοσυκλέτας. Στην Commute τα πράγματα είναι ήρεμα και ιδανικά για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη. Υπάρχουν τέλος και δύο Track Modes για την περίπτωση που επισκεφτείτε την τοπική σας πίστα για ένα απολαυστικό Track day.
Πλαίσιο διαμάντι με υπέροχη ισορροπία
Εκείνο που λείπει από το Tuono είναι το quickshifter το οποίο συναντήσαμε στο RS660 και αλλάζαμε Η συμπεριφορά των ηλεκτρονικών της μοτοσυκλέτας είναι πολύ διακριτική κάτι που οφείλεται κυρίως στο εξαιρετικό στήσιμο κινητήρα και πλαισίου.γρήγορα και εθιστικά ταχύτητες. Η Aprilia προσφέρει το σύστημα στον προαιρετικό εξοπλισμό, όπως και τους αισθητήρες IMU έξι αξόνων που προσθέτουν το ABS στροφής στα φρένα και το traction control με ευαισθησία στις κλίσεις. Στον στάνταρ εξοπλισμό πάντως προσφέρεται το σύστημα αυτόματης ρύθμισης ταχύτητας (Cruise Control).
Όταν αρχίζεις να κυλάς πάνω στους τροχούς του Tuono ένα πράγμα είναι εκείνο που αντιλαμβάνεσαι αμέσως. Αυτό είναι η στιβαρότητα του συνόλου. Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια μικρή σε διαστάσεις μοτοσυκλέτας με βάρος μόλις στα 183 κιλά το Tuono 660 είναι πραγματικός βράχος τόσο στο εμπρός μέρος όσο και στο πίσω. Η Aprilia έχει επιλέξει ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41mm της KYB εμπρός και ένα μονό αμορτισέρ πίσω τα οποία συνεργάζονται τόσο με το αλουμινένιο πλαίσιο όσο και με τον κινητήρα ο οποίος είναι ενεργό κομμάτι του πλαισίου. Στα φρένα συναντάμε τις… άγκυρες της Brembo με δύο δίσκους 320mm εμπρός και ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και έναν δίσκο 220mm πίσω με διπίστονη δαγκάνα. Το σύνολο είναι πέραν κάθε κριτικής καθώς προσφέρει δύναμη και κυρίως ανεπανάληπτη αίσθηση στον αναβάτη.
Πίστα θέτε, πόλη θέτε, ταξίδι θέτε; Τα κάνει όλα!
Η αίσθηση που προσφέρει το σύνολο όταν αρχίσεις να οδηγείς λίγο πιο σβέλτα είναι μοναδική. Είναι αυτή πουΔιασκέδασε με την ψυχή σου αφού έχεις στα χέρια σου μια μοτοσυκλέτα που ξέρει καλά πως να σε κάνει να χαμογελάς. μόνο το Tuono μπορεί και ξέρει να σου προσφέρει έχοντας τρομερή αίσθηση, πρόσφυση παντού και πάντα, στιβαρότητα και προθυμία να στρίψει σε κάθε στροφή. Η Aprilia έχει βρει την κατάλληλη ισορροπία παρά το γεγονός ότι το μεταξόνιο είναι κοντύτερο και η γωνία κάστερ είναι μικρότερη με τη μοτοσυκλέτα να είναι διασκεδαστική στην καθημερινότητα και πολύ σοβαρή όταν έρθει η στιγμή να την στρίψεις σε μια πίστα ή σε ένα όμορφο ορεινό κομμάτι.
Πολλές φορές λέμε ότι “όταν βρει αυτή η μοτοσυκλέτα δρόμο με στροφές βγάζει τον καλύτερο εαυτό της” και για το Tuono ισχύει. Μόνο που εδώ η Aprilia έχει βρει τη μαγική φόρμουλα ώστε η μοτοσυκλέτα να είναι ευχάριστη σε όλα. Από την κίνηση της πόλης ξεγλιστράς εύκολα και διασκεδαστικά χάρη στο ισορροπημένο πλαίσιο και τον πρόθυμο κινητήρα, βγαίνεις στο αγαπημένο σου στροφιλίκι και χωρίς ιδιαίτερο κόπο ακουμπάς τα γόνατά σου στην άσφαλτο με το Tuono να παραμένει ακλόνητο με ένα μπροστινό σύστημα το οποίο εύκολα μπορείς να του κάνεις πρόταση γάμου! Έπειτα βγαίνεις στον αυτοκινητόδρομο για να επιστρέψεις και ταξιδεύεις απροβλημάτιστα με ταχύτητες της τάξης των 120-140Km/h (από εκεί και πάνω παλεύεις με τον αέρα), ενώ αν βρεθεί στο δρόμου σου και μια πίστα μπαίνεις για ένα γρήγορο track day για να κλείσεις τη μέσα σου με χαμόγελα.
Magic DNA
Αυτός είναι ο χαρακτήρας του Tuono. Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα φτιαγμένη για να διασκεδάζει τον Σε τρεις χρωματισμούς είναι διαθέσιμο το Tuono 660, μαύρο, κίτρινο και ασημί.αναβάτη όπου και αν βρίσκεται. Έχει την μαγική συνταγή να σε κάνει χαρούμενο ακόμα και όταν βρίσκεσαι σε κακή… φάση, ξέρει πως να σε κάνει να ξεχάσεις τα προβλήματά σου και να σε διασκεδάσει από εκεί που δεν το περιμένεις. Χωρίς υπερβολές, χωρίς ακραίες ιπποδυνάμεις, το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα δυνατό DNA και έναν σπορ χαρακτήρα ο οποίος είναι σφυρηλατημένος στο πέρασμα των χρόνων για να προσφέρει διασκέδαση στον κάθε αναβάτη, έμπειρο ή άπειρο. Σας είχα προετοιμάσει ότι ένα Tuono ποτέ δεν θα μπορούσα να το κρίνω αντικειμενικά. Στην περίπτωση όμως του νέου 660 δεν υπάρχει αντικειμενικότητα ή υποκειμενικότητα – υπάρχει απλά ένα δίκυκλο φτιαγμένο να σου χαρίσει οδηγικά χαμόγελα.
ΤΙΜΗ: 10.550€
Όλα τα στοιχεία του Aprilia Tuono 660 ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Παίρνει φωτιά η κατηγορία των crossover scooter με το νέο Aprilia SR GT