Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος
Είναι γεγονός ότι η Moto Guzzi κατασκευάζει μοναδικές μοτοσικλέτες, δεν μοιάζουν με καμία άλλη φίρμα και Μόλις 1946 μοτοσικλέτες κατασκευάστηκαν από την Moto Guzzi.σίγουρα τραβάει το δικό της δρόμο σε όλα τα μοντέλα της. Το ίδιο συμβαίνει και με την V85TT η οποία άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις στον παγκόσμιο Τύπο από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε πίσω στο 2019.
Το 2022 η Moto Guzzi προχώρησε στην κατασκευή μιας ειδικής έκδοσης της V85TT βασισμένη σε μια ιδιαίτερη ιστορία του παρελθόντος. Η έκδοση έχει την ονομασία Guardia d’Onore και είναι εμπνευσμένη από το περίφημο Σύνταγμα Corazzieri της Ιταλικής Δημοκρατίας. Πίσω στο 1946, η Moto Guzzi αποφάσισε να προμηθεύσει τη διάσημη τιμητική φρουρά του Προέδρου της Ιταλίας με την ονομασία Σύνταγμα Θωρακοφόρων μοτοσικλέτες συνοδείας και από τότε ο Αετός του Μαντέλο δεσπόζει σε κάθε μετακίνηση του ισχυρού άνδρα της Ιταλίας. Για να τιμήσει το ορόσημο των 75 ετών από την έναρξη της συνεργασίας η Moto Guzzi δημιούργησε την έκδοση Guardia d’Onore της V85TT η οποία χρησιμοποιεί τον χρωματισμό της πρώτης μοτοσικλέτας που μπήκε στο Σύνταγμα Corazzieri πριν από 75 χρόνια.
Τι έχει επιπλέον η έκδοση Guardia d’Onore;
Την έκδοση Guardia d’Onore της V85TT μπορείς άμεσα να την ξεχωρίσεις από τις υπόλοιπες V85TT από τον Mαζί με κάθε μοντέλο δίνεται και φάκελος με έγγραφα πιστοποίησης και ένα μοναδικό γραμματόσημο με τα 100 χρόνια από την ίδρυση της Moto Guzzi.ιδιαίτερο χρωματισμό. Η μοτοσικλέτα είναι βαμμένη μαύρη με χαρακτηριστικά λευκές ρίγες να διατρέχουν το ρεζερβουάρ, το εμπρός φτερό και τα πλαϊνά καπάκια. Η ποιότητα της βαφής και το φινίρισμα είναι μοναδικό δίνοντας στην ήδη πολύ ξεχωριστή μοτοσικλέτα αίγλη και πρεστίζ.
Η Guardia d’Onore διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό μεγάλη ζελατίνα εμπρός για καλύτερη προστασία, LED προβολείς ομίχλης οι οποίοι είναι τοποθετημένοι εκατέρωθεν του εμπρός φτερού, ενώ στην τιμονόπλακα είναι χαραγμένος ο αριθμός παραγωγής του κάθε μοντέλου. Θυμίζουμε ότι μόλις 1946 V85TT Guardia d’Onore κατασκευάστηκαν.
Ροπάτος κινητήρας με εγκάρσια τοποθέτηση
Ο κινητήρας που κινεί την V85TT είναι ο γνωστός δικύλινδρος εγκάρσια τοποθετημένος των 853 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 76 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και ροπή 82Nm στις 5.000 σ.α.λ. Συνεργάζεται με ένα μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και η μετάδοση γίνεται μέσω άξονα. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω εξελιγμένου συστήματος ψεκασμού, ενώ το ηλεκτρονικό γκάζι χαρίζει ομαλή απόκριση στο κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Η V85TT είναι εξοπλισμένη και με πέντε επιλογές οδήγησης (Street, Rain, Off-road, Sport, Custom) για να έχει την ευχέρεια ο αναβάτης να προσαρμόσει την ισχύ της μοτοσικλέτας όπως εκείνος θέλει.
Κραδασμοί στα χέρια δεν φτάνουν καθώς η Moto Guzzi έχει φροντίσει στην V85TT να μελετήσει καλά τόσο τον κινητήρα όσο και το πλαίσιο προκειμένου να τους εξαφανίσει. Ξεχάστε λοιπόν ότι γνωρίζατε για τους ενοχλητικούς κραδασμούς καθώς ο κινητήρα λειτουργεί πολύ ομαλά, είναι εξαιρετικά ευχάριστος, δεν κρύβει εκπλήξεις και θα σε κινήσει απροβλημάτιστα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Άνεση και ποιότητα σε πρώτο πλάνο
H Guardia d’Onore είναι εξοπλισμένη με μια πολύ καλά σχεδιασμένη ζελατίνα προστασία η οποία έχει Το βάρος της μοτοσικλέτας φτάνει τα 219 κιλά (άδεια) με το ρεζερβουάρ να έχει χωρητικότητα 23 λίτρα.εξελιχθεί στην αεροσήραγγα της Moto Guzzi (ναι έχει δική της). Βελτιώνει κατά 60% την προστασία από τον αέρα κάτι που μπορούμε να επιβεβαιώσουμε οδηγώντας τη μοτοσικλέτα. Η προστασία από τον αέρα είναι καταπληκτική ακόμα και κοντά στην τελική ταχύτητα της μοτοσικλέτας (άναψαν τα κόκκινα λαμπάκια στα 185Km/h) αφήνοντας τον αναβάτη ανεπηρέαστο στην οδήγηση να μην παλεύει με το φαρδύ τιμόνι.
Η σέλα από την άλλη είναι εξαιρετική τόσο σε άνεση όσο και στην συγκράτηση του σώματος πάνω στη μοτοσικλέτα. Έχεις μεγάλο εύρος κίνησης πάνω στη σέλα, ενώ σου επιτρέπει να ακουμπήσεις τα πόδια σου στην άσφαλτο χάρη στο χαμηλό του ύψος. Μπορείς να κάνεις αμέτρητα χιλιόμετρα, εσύ και ο συνεπιβάτης σου απροβλημάτιστα χωρίς στάσεις για ξεκούραση. Σε αυτό θα συμβάλει και το ρεζερβουάρ των 23 λίτρων το οποίο θα σε συνοδεύσει για περισσότερα από 350 συνεχόμενα χιλιόμετρα με την κατανάλωση να παραμένει κοντά στα 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Σε δρόμο και χώμα
Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η V85TT στις εκτός δρόμου διαδρομές. Το μαλακό στήσιμο των αναρτήσεων, η απενεργοποίηση του ABS στον πίσω τροχό και οι αυξημένες διαδρομές στις αναρτήσεις σε κάνουν να αισθάνεσαι πολύ καλά στο χώμα. Η αίσθηση είναι εξαιρετική, μπορείς να κινείσαι για μεγάλο χρονικό διάστημα σε “πατημένες” διαδρομές χωρίς να σε κουράζει. Ο έλεγχος είναι καλός χάρη στο φαρδύ τιμόνι, ενώ σε αυτό βοηθούν και τα ελαστικά της Dunlop με τα οποία είναι εξοπλισμένη η μοτοσικλέτα. Ακόμα και με τον 19άρι τροχό εμπρός τα πράγματα είναι σε πολύ καλό επίπεδο.
Το πράγμα αλλάζει όταν βγεις στην άσφαλτο. Εκεί το Guzzi απαιτεί διαφορετική προσέγγιση για να το Δυνατό σημείο της μοτοσικλέτας είναι η οδηγική συμπεριφορά.απολαύσεις και να σε ανταμείψει οδηγικά. Στο 41mm μπροστινό της Kayaba όπως και το τεράστιο πίσω μονό αμορτισέρ δεν αρέσουν οι… τσαμπουκάδες. Το πλαίσιο επίσης απαιτεί πιο ομαλή χρήση σε φρένα και αλλαγές κατεύθυνσης, με αποτέλεσμα να πρέπει εσύ να ακολουθήσεις τις προσταγές της μοτοσικλέτας και όχι εκείνη. Μόλις το κάνεις, κινηθείς δηλαδή με ομαλότητα στα ισχυρά φρένα της Brembo, δεν το πιέζεις στις αλλαγές κατεύθυνσης και δεν του ζητάς να ακολουθήσει πολύ σβέλτο ρυθμό, τότε εκείνο θα στρίψει με ασφάλεια, θα πάρει μεγάλες κλίσεις και θα απολαύσεις μια ορεινή διαδρομή χωρίς κανένα πρόβλημα.
Έχει… αυτό πως το λένε… cruise control;
Μπορεί η Guzzi να δείχνει vintage, να έχει τη δική του φιλοσοφία και προσωπικότητα, αλλά η τεχνολογία δεν Τεχνολογία αιχμής με τελευταίας γενιάς συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και συνδεσιμότητας.του λείπει. Η Moto Guzzi έχει εξοπλίσει με πολλά συστήματα βοηθητικά τον αναβάτη για να τον διευκολύνει στην οδήγηση. Στην τροφοδοσία υπάρχουν 5 χαρτογραφήσεις οι οποίες δεν αλλάζουν μόνο τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα (στο off-road γίνεται πιο ήπια η απόκριση και απενεργοποιείται το ABS στον πίσω τροχό) αλλά επεμβαίνουν και στην εμπλοκή του traction control και του ABS.
Όπως ήδη αναφέραμε υπάρχει έλεγχος πρόσφυσης και ABS το οποίο απενεργοποιείται, επίσης έλεγχος φρένου του κινητήρα και διαθέτει σύστημα αυτόματης ρύθμισης της ταχύτητας ταξιδιού (cruise control). Μπορείς εύκολα να το ενεργοποιήσεις και να το απενεργοποιήσεις από τον καλοσχεδιασμένο διακόπτη στο αριστερό μέρος του τιμονιού προσαρμόζοντας την ταχύτητα.
Πολύ όμορφο και χρηστικό είναι το πολυόργανο με την έγχρωμη οθόνη TFT παρέχοντας πολλές πληροφορίες. Ο έλεγχός του γίνεται από τη δεξιά μεριά του τιμονιού με έναν διακόπτη ο οποίο θέλει το χρόνο του για να τον συνηθίσεις. Η Guzzi διαθέτει και συνδεσιμότητα στο Guardia d’Onore μέσω μιας εφαρμογής στο smartphone σου την οποία μέσω Bluetooth συνδέεις τη μοτοσικλέτα.
Με έντονο παρελθόν και δυναμικό παρόν
Οι Ιταλοί πολύ εύστοχα έχουν επιλέξει τον μαύρο χρωματισμό για την Guardia d’Onore δίνοντάς της ένα έντονο άρωμα πολυτέλειαςΜοναδική κατασκευή, μοναδική ιστορία, μοναδική οδηγική εμπειρία!. Οι λεπτομέρειες της μοτοσικλέτας είναι πολλές, από το σχήμα του λογότυπου της φίρμας στο εμπρός φωτιστικό σώμα, μέχρι την προστατευτική ποδιά του κινητήρα και από την έδραση του πίσω αμορτισέρ στο πλάι, μέχρι το φινίρισμα του ρεζερβουάρ των 23 λίτρων. Πρόκειται για ένα πολύ ξεχωριστό μοντέλο, με ισχυρή προσωπικότητα και απίστευτο επίπεδο ποιότητας. Το φινίρισμα του είναι κορυφαίο, το ίδιο και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, κάτι που το κατατάσσει ανάμεσα στα πιο ποιοτικά δίκυκλα της αγοράς.
Εκεί που θα φτάσεις λοιπόν, εκτός από ξεκούραστος και ατσαλάκωτος θα κάνεις και αίσθηση καθώς αρκετά θα είναι τα κεφάλια που θα γυρίσουν να κοιτάξουν την V85TT. Μέχρι να φτάσεις όμως σε εκείνο το σημείο έχεις διαπιστώσει πως η εμφάνισή του είναι τελικά το τελευταίο που σε ενδιαφέρει καθώς θα σου έχει χαρίσει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης που μόνο κάτι ξεχωριστό όσο το V85TT Guardia d’Onore μπορεί.
TIMH: 13.990€
Όλα τα στοιχεία της Moto Guzzi V85TT Guardia d’Onore ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η επανάσταση της Moto Guzzi αρχίζει από το V100 Mandello