Του Γιάννη Πετρόχειλου
Είναι γεγονός ότι η Moto Guzzi κατασκευάζει μοναδικές μοτοσικλέτες, δεν μοιάζουν με καμία άλλη φίρμα και Κράνος, γάντια, μπουφάν και φύγαμε…σίγουρα τραβάει το δικό της δρόμο σε όλα τα μοντέλα της. Το ίδιο συμβαίνει και με το V85TT το οποίο άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις στον παγκόσμιο Τύπο τους προηγούμενους μήνες και τώρα μας έρχεται στην έκδοση Travel.
Μία έκδοση η οποία υπόσχεται να περιλαμβάνει ότι ακριβώς χρειάζεται κάποιος για να ταξιδέψει άνετα και με ασφάλεια. Τι είναι όμως αυτό που χρειάζεται ο αναβάτης για να ξεκινήσει το ταξίδι του; Και τελικά το V85TT Travel Edition έχει ότι χρειάζεται για να δικαιολογήσει τον τίτλο του;
Και μπαίνουμε κατευθείαν στο ψητό- βαλίτσες για να φορτώσουμε έχει;
Η έκδοση Travel του V85TT είναι εξοπλισμένη με δύο πλαϊνές βαλίτσες με χωρητικότητα αρκετή για δύο άτομα. Η δεξιά βαλίτσα χωράει 37 λίτρα, ενώ η αριστερή 27,5 λίτρα (λόγω της εξάτμισης). Η τοποθέτησή τους είναι πανεύκολη χωρίς να χρειαστεί εργαλεία, ενώ και αισθητικά ταιριάζουν πολύ στην vintage αισθητική του V85TT.
Ευκολία επίσης προσφέρει το γεγονός ότι οι βαλίτσες έχουν την ίδια κλειδαριά με το βασικό κλειδί της μοτοσικλέτας. Η δυνατότητα φόρτωσης του Guzzi είναι αρκετά μεγάλη και φτάνει τα 195 κιλά, ενώ με την προσθήκη ενός top case από την πλούσια γκάμα αξεσουάρ της ιταλικής φίρμας τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα. Θα μπορούσε βέβαια σε αυτήν την έκδοση το top case να ήταν στον στάνταρ εξοπλισμό.
Θα μουδιάσουν τα χέρια μου από τους κραδασμούς του κινητήρα;
Ο κινητήρας που κινεί το Travel είναι ο γνωστός δικύλινδρος εγκάρσια τοποθετημένος των 853 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 80 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και ροπή 8,1 χλγμ στις 5.000 σ.α.λ. Συνεργάζεται με ένα μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και η μετάδοση γίνεται μέσω άξονα.
Κραδασμοί στα χέρια δεν φτάνουν καθώς η Guzzi έχει φροντίσει στο V85TT να μελετήσει καλά τόσο τον κινητήρα όσο και το πλαίσιο προκειμένου να τους εξαφανίσει. Ξεχάστε λοιπόν ότι γνωρίζατε για τους ενοχλητικούς κραδασμούς καθώς ο κινητήρα λειτουργεί πολύ ομαλά, είναι εξαιρετικά ευχάριστος, δεν κρύβει εκπλήξεις και θα σε κινήσει απροβλημάτιστα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Και αν δεν έχει κραδασμούς, θα με κουράσει η σέλα ή ο αέρας;
Το Travel είναι εξοπλισμένο με μια πολύ καλά σχεδιασμένη ζελατίνα προστασία η οποία έχει εξελιχθεί στην αεροσήραγγα της Moto Guzzi (ναι έχει δική της). Βελτιώνει κατά 60% την προστασία από τον αέρα κάτι που μπορούμε να επιβεβαιώσουμε οδηγώντας τη μοτοσικλέτα. Η προστασία από τον αέρα είναι καταπληκτική ακόμα και κοντά στην τελική ταχύτητα της μοτοσικλέτας (άναψαν τα κόκκινα λαμπάκια στα 185Km/h) αφήνοντας τον αναβάτη ανεπηρέαστο στην οδήγηση να μην παλεύει με το φαρδύ τιμόνι.
Η σέλα από την άλλη είναι εξαιρετική τόσο σε άνεση όσο και στην συγκράτηση του σώματος πάνω στη Αυτονομία πάνω από 300 χιλιόμετραμοτοσικλέτα. Έχεις μεγάλο εύρος κίνησης πάνω στη σέλα, ενώ σου επιτρέπει να ακουμπήσεις τα πόδια σου στην άσφαλτο χάρη στο χαμηλό του ύψος. Μπορείς να κάνεις αμέτρητα χιλιόμετρα, εσύ και ο συνεπιβάτης σου απροβλημάτιστα χωρίς στάσεις για ξεκούραση. Σε αυτό θα συμβάλει και το ρεζερβουάρ των 21 λίτρων το οποίο θα σε συνοδεύσει για περισσότερα από 300 συνεχόμενα χιλιόμετρα με την κατανάλωση να παραμένει κοντά στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Πιάνει χιόνι ή έχει ομίχλη, τι κάνω;
Το V85TT Travel είναι εξοπλισμένο με αρκετά καλούδια τα οποία θα σε κρατήσουν ξεκούραστο στις μεγάλες αποστάσεις και όχι μόνο. Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχουν θερμαινόμενα grip τριών θέσεων Βέβαια ο διακόπτης που τα ελέγχει είναι… καλά κρυμμένος αλλά όταν τον βρεις θα σε ανταμείψει με ζεστά χέρια.
Σε περίπτωση ομίχλης τώρα ή χαμηλής ορατότητας το βράδυ το Travel διαθέτει και προβολείς μπροστά. Ο διακόπτης που τα ελέγχει σε αυτήν την περίπτωση είναι σε εμφανέστατο σημείο καθώς είναι ενσωματωμένος στον ίδιο διακόπτη που ελέγχει τα φώτα.
Χώμα πάει;
Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το Travel στις εκτός δρόμου διαδρομές. Το μαλακό στήσιμο των αναρτήσεων, η απενεργοποίηση του ABS στον πίσω τροχό και οι αυξημένες διαδρομές στις αναρτήσεις σε κάνουν να αισθάνεσαι πολύ καλά στο χώμα. Η αίσθηση είναι εξαιρετική, μπορείς να κινείσαι για μεγάλο χρονικό διάστημα σε “πατημένες” διαδρομές χωρίς να σε κουράζει. Ο έλεγχος είναι καλός χάρη στο φαρδύ τιμόνι, ενώ σε αυτό βοηθούν και τα ελαστικά 50/50 της Michelin με τα οποία είναι εξοπλισμένη η μοτοσικλέτα. Ακόμα και με τον 19άρι τροχό εμπρός τα πράγματα είναι σε πολύ καλό επίπεδο.
Το πράγμα αλλάζει όταν βγεις στην άσφαλτο. Εκεί το Guzzi απαιτεί διαφορετική προσέγγιση για να το Σαν στο σπίτι του στο χώμα το V85TT…απολαύσεις και να σε ανταμείψει οδηγικά. Στο 41mm μπροστινό της Kayaba όπως και το τεράστιο πίσω μονό αμορτισέρ δεν αρέσουν οι… τσαμπουκάδες. Το πλαίσιο επίσης απαιτεί πιο ομαλή χρήση σε φρένα και αλλαγές κατεύθυνσης, με αποτέλεσμα να πρέπει εσύ να ακολουθήσεις τις προσταγές της μοτοσικλέτας και όχι εκείνη. Μόλις το κάνεις, κινηθείς δηλαδή με ομαλότητα στα φρένα (δυνατά αλλά με μέτρια αίσθηση στη μανέτα), δεν το πιέζεις στις αλλαγές κατεύθυνσης και δεν του ζητάς να ακολουθήσει πολύ σβέλτο ρυθμό, τότε εκείνο θα στρίψει με ασφάλεια, θα πάρει μεγάλες κλίσεις και θα απολαύσεις μια ορεινή διαδρομή χωρίς κανένα πρόβλημα.
Έχει… αυτό πως το λένε… cruise control;
Μπορεί το Guzzi να δείχνει vintage, να έχει τη δική του φιλοσοφία και προσωπικότητα, αλλά η τεχνολογία δεν του λείπει. Η Moto Guzzi έχει εξοπλίσει με πολλά συστήματα βοηθητικά τον αναβάτη για να τον διευκολύνει στην οδήγηση. Στην τροφοδοσία υπάρχουν 3 χάρτες (Road, Rain,Off Road) οι οποίοι δεν αλλάζουν τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα (στο off-road γίνεται πιο μαλακή η απόκριση) αλλά επεμβαίνουν στην εμπλοκή του traction control και του ABS.
Όπως ήδη αναφέραμε υπάρχει έλεγχος πρόσφυσης και ABS το οποίο απενεργοποιείται, επίσης έλεγχος φρένου του κινητήρα και ναι, έχει αυτόματο πιλότο ή cruise control. Μπορείς εύκολα να το ενεργοποιήσεις και να το απενεργοποιήσεις από τον καλοσχεδιασμένο διακόπτη στο αριστερό μέρος του τιμονιού προσαρμόζοντας την ταχύτητα.
Πολύ όμορφο και χρηστικό είναι το πολυόργανο με την έγχρωμη οθόνη TFT παρέχοντας πολλές πληροφορίες.Εύκολη σύνδεση με το κινητό τηλέφωνο Ο έλεγχός του γίνεται από τη δεξιά μεριά του τιμονιού με έναν διακόπτη ο οποίο θέλει το χρόνο του για να τον συνηθίσεις. Θα θέλαμε σίγουρα λίγο πιο μεγάλη την οθόνη για ακόμα πιο εύκολη οπτική πρόσβαση. Η Guzzi διαθέτει και συνδεσιμότητα στο Travel μέσω μιας εφαρμογής στο smartphone σου την οποία μέσω bluetooth ενώνεις με τη μοτοσικλέτα. Η διαδικασία δεν μας πήρε περισσότερο από 10 λεπτά να συνδεθούμε και να ξεκινήσουμε να διερευνούμε τις δυνατότητες με σημαντικότερη εκείνη του πλοηγού.
Τελικά, εκεί που θα φτάσω θα μου δώσει κανείς σημασία;
Όλα τα παραπάνω μας έχουν πείσει πως η έκδοση Travel του Guzzi V85TT ανταποκρίνεται στο λογότυπό του. Εκείνο όμως που είναι ίσως το πιο δυνατό του σημείο είναι η ξεχωριστή ομορφιά του και η προσωπικότητά.
Οι Ιταλοί πολύ εύστοχα έχουν επιλέξει τον χρωματισμό Sabbia Namib για το Travel δίνοντάς του ένα άρωμα Μία μοτοσικλέτα με αξεπέραστη προσωπικότηταRally Raid. Οι λεπτομέρειες είναι πολλές, από το σχήμα του λογότυπου της φίρμας στα εμπρός φωτιστικά σώματα, μέχρι την προστατευτική ποδιά του κινητήρα και από την έδραση του πίσω αμορτισέρ στο πλάι, μέχρι το φινίρισμα του ρεζερβουάρ των 21 λίτρων.
Πρόκειται για ένα πολύ ξεχωριστό μοντέλο, με ισχυρή προσωπικότητα και απίστευτο επίπεδο ποιότητας. Το φινίρισμά του είναι κορυφαίο, το ίδιο και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, κάτι που το κατατάσσει ανάμεσα στα πιο ποιοτικά οχήματα της αγοράς.
Εκεί που θα φτάσεις λοιπόν, εκτός από ξεκούραστος και ατσαλάκωτος θα κάνεις και αίσθηση καθώς αρκετά θα είναι τα κεφάλια που θα γυρίσουν να κοιτάξουν το Guzzi. Μέχρι να φτάσεις όμως σε εκείνο το σημείο έχεις διαπιστώσει πως η εμφάνισή του είναι το τελευταίο που σε ενδιαφέρει καθώς θα σου έχει χαρίσει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης που μόνο κάτι ξεχωριστό όσο το V85TT Travel μπορεί.
TIMH: 13.150€