του Δημήτρη Διατσίδη
Όπως είναι γνωστό από το 2027 το MotoGP™ μπαίνει σε μια νέα εποχή, με πολύ μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς και με νέο κυβισμό στα 850 κ.εκ., από 1000 κ.εκ. που είναι σήμερα. Έτσι οι κατασκευαστές μοτοσικλετών που συμμετέχουν στο κορυφαία άθλημα του μηχανοκίνητου κόσμου, πρέπει ήδη να αρχίσουν να σχεδιάζουν και να δοκιμάζουν τους νέους κινητήρες και τις νέες μοτοσυκλέτες, μια διαδικασία που χρειάζεται χρόνο και κυρίως χρήμα.
Έτσι εν όψει των νέων μοτοσυκλετών που έρχονται το 2027, η Επιτροπή των Grand Prix συμφώνησε να παγώσει τις προδιαγραφές για την προηγούμενη σεζόν
Οι προδιαγραφές του κινητήρα στο MotoGP™ θα παγώσουν για το 2026, πράγμα που σημαίνει ότι τα εργοστάσια πρέπει επίσης να χρησιμοποιήσουν τα σχέδια κινητήρων του 2025 και για την επόμενη σεζόν. Η Επιτροπή των Grand Prix ενέκρινε την πρόταση προκειμένου να ελεγχθεί το κόστος και να διατηρηθούν όσο το δυνατόν ισότιμοι όροι, πριν το MotoGP™ αλλάξει σε νέες μοτοσυκλέτες το 2027.
Αυτές οι νέες μοτοσυκλέτες θα κάνουν το MotoGP™ ασφαλέστερο, πιο βιώσιμο και ακόμα πιο θεαματικό και θα περιλαμβάνουν εντελώς νέες προδιαγραφές κινητήρα. Το πάγωμα της ανάπτυξης την προηγούμενη σεζόν διατηρεί το κόστος ελεγχόμενο για όλους, επιτρέποντας στα εργοστάσια να επικεντρωθούν στα νέα τους σχέδια για το 2027.
Οι μοναδικές εξαιρέσεις από το πάγωμα θα είναι για την ασφάλεια ή την αξιοπιστία και για οποιονδήποτε κατασκευαστή στην κατάταξη D. Εδώ να θυμίσουμε ότι υπάρχει κατάταξη των κατασκευαστών ανάλογα με την απόδοση και τις επιδόσεις, σε Α, Β, C και D.
Διορθώσεις για ασφάλεια ή αξιοπιστία ή αποδεδειγμένη μη διαθεσιμότητα εξαρτημάτων, ενδέχεται να επιτρέπονται για οποιονδήποτε κατασκευαστή που δεν αυξάνει την απόδοση.
Για εργοστάσια στην κατάταξη παραχώρησης D, το πάγωμα των προδιαγραφών κινητήρα δεν θα ισχύει εκτός εάν αλλάξουν κατάταξη. Η προδιαγραφή για αυτά θα παραμείνει δωρεάν όπως είναι τώρα, επιτρέποντας σε όσους έχουν μεγαλύτερο έλλειμμα απόδοσης ως προς την κορυφή να συνεχίσουν να εργάζονται σε βασικούς τομείς των κινητήρων τους.
Στην πράξη λοιπόν οι Honda και Yamaha που υστερούν σημαντικά σε σχέση με τους τρεις Ευρωπαίους κατασκευαστές, Ducati, KTM, Aprilia, θα μπορούν να κάνουν βελτιώσεις και μέσα στο 2025 και το 2026, εκτός αν πάρουν τα καλά αποτελέσματα που θα τους βγάλουν από την κατάταξη D. Για τους τρεις Ευρωπαίους κατασκευαστές το περιθώριο εξέλιξης είναι μικρό, καθώς τον Φεβρουάριο του 2025 θα κληθούν να σφραγίσουν τους κινητήρες της χρονιάς, στον πρώτο Αγώνα του 2025, οπότε ουσιαστικά ό,τι κάνουν θα γίνει μέχρι εκείνη τη στιγμή και έπειτα με αυτές τις προδιαγραφές κινητήρων θα φτάσουν μέχρι το τέλος του 2026!