του Νεκτάριου Διατσίδη
Η κοινή ανάπτυξη από την Kymco με τη LiveWire για τη μοτοσυκλέτα S3 θα μπορούσε να θέσει τα θεμέλια για μια σειρά νέων μοντέλων.
Οι μεγαλύτερες και πιο πρόσφατες καινοτομίες στον κόσμο των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών φαίνεται να προέρχονται από τα πιο απίθανα μέρη. Ενώ η Ιαπωνική πλευρά έχει όντως εκφράσει ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση – με την Kawasaki να λανσάρει ακόμη και μία EV Z και Ninja – οι άλλοι κατασκευαστές φαίνεται να ακολουθούν μια αρκετά συντηρητική προσέγγιση όσον αφορά την ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών μοντέλων, αν και η ανάπτυξη των υβριδικών είναι μια πολύ καλή εξέλιξη.
Οι νεότερες μάρκες φαίνεται να είναι πιο πρόθυμες να αναλάβουν τον κίνδυνο να επενδύσουν μεγάλα κεφάλαια στην ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών μοντέλων. Η Kymco, για παράδειγμα, είναι μια μάρκα που ήταν κάτι περισσότερο από κατασκευαστής σκούτερ πριν από μια δεκαετία περίπου. Πρόσφατα, ωστόσο, η Ταϊβανέζικη μάρκα παρουσίασε πολλές καινοτομίες στην ηλεκτρική κίνηση, η πιο αξιοσημείωτη από τις οποίες είναι μια επερχόμενη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα βασισμένη στη LiveWire S2.
Πράγματι, η Kymco κατέχει μερίδιο στο εμπορικό σήμα LiveWire, με μερίδιο 4% μέσω επένδυσης κεφαλαίου 94 εκατομμυρίων €. Και ενώ η Harley-Davidson εξακολουθεί να κατέχει το πλειοψηφικό μερίδιο της LiveWire, είναι σαφές ότι οι δύο εταιρείες θα αξιοποιήσουν η μία την τεχνογνωσία της άλλης στον κλάδο.
Τα επερχόμενα μοντέλα LiveWire S3 θα είναι ουσιαστικά μικρότερες εκδόσεις των υπαρχόντων μοντέλων S2 Del Mar και S2 Mulholland, που πιθανώς στοχεύουν στην αγορά των μικρών μοτοσυκλετών για αρχάριους αναβάτες. Είναι επίσης περισσότερο από πιθανό ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα RevoNEX και SuperNEX της Kymco που καθυστέρησαν να προχωρήσουν στην παραγωγή, θα γίνουν επιτέλους πραγματικότητα μέσω αυτής της συνεργασίας.
Κρίνοντας από το στυλ της μοτοσυκλέτας που απεικονίζεται στα σχέδια, φαίνεται περισσότερο από πιθανό ότι οι RevoNEX και SuperNEX πραγματικής παραγωγής θα βασίζονται σε αυτή τη νέα πλατφόρμα. Σε περίπτωση που το επερχόμενο LiveWire S3 και τα επόμενα ηλεκτρικά μοντέλα με την επωνυμία Kymco καρποφορήσουν, είναι περισσότερο από πιθανό αυτές οι μοτοσυκλέτες να βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα Arrow που συναντάμε στη σειρά S2.
Για αναφορά, αποδίδει την εντυπωσιακή ισχύ των 63 kW (περίπου 84 ίππους) και 263 Nm ροπής. Ωστόσο, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η γκάμα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών S3 να είναι μικρότερη και λιγότερο προσανατολισμένη στις επιδόσεις από τα μοντέλα S2. Το 2021, όταν κυκλοφόρησε η γκάμα της LiveWire, η εταιρεία δήλωσε ότι η αρχιτεκτονική της Arrow θα μειωνόταν μόνο για την εφαρμογή σε «ελαφριά δίτροχα». Για το σκοπό αυτό, θα πρέπει να είμαστε ενήμεροι καθώς θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες όταν θα είναι διαθέσιμες. Η προοπτική μιας ελαφριάς, ελπίζουμε πιο προσιτής, ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας είναι πάντα συναρπαστική, πόσο μάλλον όταν προέρχεται από εταιρείες τόσο αξιόπιστες όπως η LiveWire και η Kymco.
Και παρόλο που οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες συχνά μένουν πίσω από την πλευρά της συναρπαστικής οδήγησης, των μηχανικών μερών της κατασκευής του κινητήρα που διαθέτει πλήθος από μηχανικές λειτουργίες που συναρπάζουν μαζί με τον ήχο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η τεχνολογία ανοίγει το δρόμο για το μέλλον και της ηλεκτροκίνησης με μοντέλα που θα έχουν επιδόσεις και έναν άλλον ήσυχο τρόπο λειτουργίας ηλεκτρομαγνητικών δυνάμεων που παρέχουν μεγάλη ροπή. Θα θέλαμε φυσικά και αυτές τις ολοένα και καλύτερες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.