του Δημήτρη Διατσίδη
Το MotoGP™ είναι σίγουρα το συναρπαστικότερο άθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και έχει ήδη γίνει γνωστό ότι υπάρχει κατ’ αρχήν συμφωνία της Liberty Media (του κατόχου των δικαιωμάτων της Formula 1) στο να αποκτήσει και τα δικαιώματα του κορυφαίου αθλήματος των δύο τροχών (και μαζί και των WorldSBK), από την μέχρι τώρα κάτοχο Dorna και μάλιστα έχει γίνει γνωστό και το ποσό της συμφωνίας, που ανέρχεται σε 4.2 δισεκατομμύρια Ευρώ. Ενώ όμως όλα ήταν προγραμματισμένα να τελειώσουν πριν τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι διαφορετική και έτσι η κατοχύρωση της συμφωνίας θα καθυστερήσει!
Η Ισπανική εταιρία – που τελεί υπό ιδιοκτησιακό καθεστώς της πολυεθνικής Bridgepoint εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:
Η συμφωνία για την απόκτηση της Dorna Sports S.L. εισέρχεται στη 2η Φάση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή!
Η Liberty Media ανακοίνωσε ότι έλαβε ειδοποίηση για την έναρξη μιας πιο εις βάθος έρευνας (2η Φάση) για την προτεινόμενη εξαγορά του MotoGP. Η συμφωνία για την απόκτηση του MotoGP™ ανακοινώθηκε τον Απρίλιο και έκτοτε έχει λάβει όλες τις άλλες απαραίτητες ρυθμιστικές εγκρίσεις.
Ως αποτέλεσμα της έναρξης έρευνας της 2ης Φάσης, όλα τα μέρη συμφώνησαν να επεκτείνουν τη διαδικασία επανεξέτασης και πιστεύουν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα καταλήξει σε θετικό συμπέρασμα.
Carmelo Ezpeleta, Διευθύνων Σύμβουλος της κατόχου των δικαιωμάτων MotoGP Dorna Sports:
«Αναμένουμε ότι αυτή η εξαγορά θα κερδίσει την απαιτούμενη έγκριση από την ΕΕ και είμαστε ενθουσιασμένοι από την πιθανή ευκαιρία να συνεργαστούμε με τη Liberty Media. Εν τω μεταξύ, παραμένουμε προσηλωμένοι στη στρατηγική μας να φέρουμε το άθλημα σε νέα ύψη και να συνεχίσουμε τον εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξής μας περαιτέρω, επεκτείνοντας την παγκόσμια βάση θαυμαστών μας, που ξεπερνά τα 500 εκατομμύρια. Το 2024 είδε για πρώτη φορά στη σεζόν πάνω από 3 εκατομμύρια θαυμαστές στις πίστες και έξι πίστες σημείωσαν νέα ρεκόρ όλων των εποχών για τις μελλοντικές τους εκδηλώσεις. Το Γαλλικό GP έσπασε το ρεκόρ συμμετοχών όλων των εποχών. Κοιτάζοντας μπροστά, δεν θέλουμε απλώς περισσότερα από τα ίδια, απλώς θέλουμε ακόμη περισσότερα – και είμαστε περήφανοι που η στρατηγική μας έχει ήδη αρχίσει να τη αποδίδει».
William Jackson, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του MotoGP (Dorna Sports) και ιδρυτής της Bridgepoint:
«Το MotoGP είναι το πιο συναρπαστικό άθλημα στον κόσμο και έχει ένα μεγάλο μέλλον μπροστά. Η Bridgepoint και η CPPIB υποστήριξαν πάρα πολύ την Εταιρεία και τον αθλητισμό και παραμένουν πλήρως αφοσιωμένοι στο να βοηθήσουν τον Carmelo και την ομάδα να συνεχίσουν να οδηγούν τη φανταστική επιτυχία που είχε το άθλημα κατά τη διάρκεια 18 χρόνων ως μέτοχοι μαζί».
Το MotoGP συνεχίζει να χτίζει το μέλλον και να καθιερώνεται ως κορυφαία αθλητική και ψυχαγωγική δραστηριότητα, ενώ το άθλημα παραμένει σε εξέλιξη. Το πιο συναρπαστικό άθλημα στη γη έχει μια παγκόσμια βάση θαυμαστών άνω των 500 εκατομμυρίων και στοχεύει να επεκταθεί εκθετικά σε όλο τον κόσμο σε ένα νέο και διαφορετικό κοινό.
Η νέα ταυτότητα της επωνυμίας, που αναπτύσσεται από το 2023, αντανακλά την πρόθεση του MotoGP. Το MotoGP είναι έτοιμο να ξεπεράσει τον αθλητισμό και να αυξήσει περαιτέρω την πολιτιστική του απήχηση, με μια ενισχυμένη ομάδα διαχείρισης με εσωτερικές αλλαγές που ήδη αποδίδουν οφέλη στην αποστολή του να γίνει ένα οικείο όνομα.
Το MotoGP βλέπει ήδη αυξημένο κοινό και ρεκόρ στους θαυμαστές, ενώ η προτεινόμενη εξαγορά από την Liberty Media θα επιταχύνει αυτή τη συνεχή εξέλιξη προς όφελος όλων των ενδιαφερομένων στο άθλημα.
Μένει λοιπόν να ξεκαθαριστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το θέμα της δεσπόζουσας θέσης στον τομέα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που θα αποκτήσει η Liberty Media με την απόκτηση και των δύο κύριων μορφών αγώνων των δύο τροχών, παρά το ότι θεωρείτο από όλες τις πλευρές ότι το θέμα είχε λήξει.
Επίσης ένα αγκάθι στην όλη υπόθεση είναι η πιθανή επαναδιαπραγμάτευση της Liberty Media με την Bridgepoint, ως προς το ποσό της εξαγοράς, καθώς εάν η ΚΤΜ με τα προβλήματά της αποσυρθεί από τους αγώνες, η αξία του πακέτου που αγόρασε η Liberty αλλάζει, αφού τη στιγμή της συμφωνίας υπήρχαν πέντε κατασκευαστές στην μεγάλη κύρια κατηγορία, ενώ σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα είναι τέσσερις, τουλάχιστον για το 2025!