του Δημήτρη Διατσίδη

 

Από την πρώτη υπογραφή μέχρι τα κορυφαία αποτελέσματα στους δύο πρώτους Γύρους και μετά Πρωταθλητής WorldSBK τον Οκτώβριο, δεν είναι τίποτα λιγότερο από αξιοσημείωτο καθώς ο Razgatlioglu και η BMW γράφουν ιστορία.

Ήταν ένα ταξίδι αίσθησης από την υπογραφή το 2023, κερδίζοντας μόλις στον τέταρτο Αγώνα του, στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής για δεύτερη φορά και πρώτη της BMW, αλλά σε λιγότερο από 18 μήνες, ενώ η τολμηρή αλλαγή ομάδας του Toprak Razgatlioglu στην (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) απέδωσε καρπούς στον Γερμανό κατασκευαστή. Στέφθηκε Πρωταθλητής του κόσμου για δεύτερη φορά μετά την επιτυχία του το 2021 με τη Yamaha και ο Τούρκος σταρ ανέβασε τον πήχη στο WorldSBK, με μια από τις πιο επιτυχημένες και αξιοσημείωτες αλλαγές ομάδας κατασκευαστή.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ 2023

ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΜΑΪΟΥ: εκτός της Yamaha και μετάβαση στην BMW – «Ελπίζω να κερδίσουμε το Πρωτάθλημα»

Με μόλις μία νίκη μέχρι στιγμής το 2023, ο “El Turco” είχε λάβει μέρος σε μια δοκιμή στο MotoGP™ για την Yamaha, αλλά τα σχόλια ήταν ανάμεικτα, με το στυλ του Τoprak να πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες του MotoGP™. Με μια πόρτα φαινομενικά κλειστή – τότε – ο Toprak δήλωσε ότι αν θέλει να μείνει στο WorldSBK, τότε χρειάζεται μια νέα πρόκληση. Αυτή η πρόκληση ήρθε με τη μορφή της BMW με μια από τις μεγαλύτερες μεταγραφές που είχε δει ποτέ το Πρωτάθλημα. Όπως έγινε στον 5ο Γύρο στο Misano, η πρώτη δήλωση του Toprak σε βασικούς ανθρώπους της BMW ήταν: «Λέω ότι αν μείνω στο WorldSBK, χρειάζομαι μια νέα πρόκληση. Αυτό είναι καλό κίνητρο για μένα, νιώθω περισσότερο από 100% κίνητρο. Πρώτον, είμαι χαρούμενος που υπέγραψα με μια νέα ομάδα και βλέπω τους ανθρώπους να λένε ότι αυτή δεν είναι μια μοτοσυκλέτα που κερδίζει και αυτό δεν είναι εύκολο. Αυτό με παρακινεί περισσότερο γιατί ακούω μερικούς ανθρώπους και νιώθω περισσότερο κίνητρο τώρα γιατί τώρα το όνειρό μου είναι μετά την πρώτη νίκη, να μπορώ απλώς να οδηγήσω. Είναι πιθανό αυτή να είναι μία νικητήρια μοτοσυκλέτα. Είναι ένα μεγάλο όνειρο για μένα και μια μεγάλη νέα πρόκληση». Από τους αντιπάλους του, ο Alvaro Bautista σχολίασε ότι ο Toprak «θα μπορούσε να είναι ο κρίκος που λείπει» στην προσπάθεια της Γερμανικής μάρκας για επιτυχία.

ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ: οι πρώτοι γύροι με BMW – «Στον πρώτο γύρο, απλά χαμογελούσα»

Αφού χρειάστηκε να περιμένει για να λήξει το συμβόλαιό του με τη Yamaha, η πρώτη αίσθηση του Toprak από την BMW M 1000 RR ήρθε στο Portimao τον Δεκέμβριο του 2023. Μετά από ένα μηχανικό πρόβλημα στην πρώτη του δοκιμή, ο Toprak μπόρεσε να βγει στην πίστα με τα πρώτα του λόγια να είναι ότι «Στον πρώτο γύρο, απλά χαμογελούσα», κάτι που έδειξε ξεκάθαρα καλά σημάδια από την αρχή. Για άτομα όπως ο Shaun Muir, Διευθυντής της ομάδας, είπε ότι με τα πρώτα θετικά σχόλια, «πρέπει να έρθει η ώρα μας» και πόσο δίκιο θα είχε.

ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ 2024

ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ: Παρουσίαση της ομάδας της BMW στο Βερολίνο – «Η αποστολή είναι ξεκάθαρη»

Η πρωτεύουσα της Γερμανίας ήταν η σκηνή για τα αποκαλυπτήρια της Ομάδας μαζί με τον καλό φίλο Michael van der Mark καθώς και την ομάδα Bonovo Action BMW των Scott Redding και Garrett Gerloff. Ωστόσο, όσοι μιλούσαν για τον Toprak, όπως οι Muir, Bongers και ο Τεχνικός Διευθυντής της BMW, Chris Gonschor, ήταν όλοι ενθουσιασμένοι με τη νέα εποχή για τον Γερμανό κατασκευαστή. Ο Muir είπε ότι «ο Τoprak φέρνει μια συγκεκριμένη ποιότητα στην ομάδα που ίσως δεν είχαμε στο παρελθόν», ενώ ο Marc Bongers και ο Τεχνικός Διευθυντής της BMW, Chris Gonschor, ήταν όλοι ενθουσιασμένοι με τη δήλωση ότι «η πίεση είναι συνεχής, αλλά δεν πέφτουμε υπό πίεση και συνεχίζουμε». Ωστόσο, ήταν ο Gonschor που εξέθεσε τη μεγάλη αξίωση από την αρχή: «Η αποστολή είναι ξεκάθαρη. Θέλουμε να κερδίσουμε τον Τίτλο του Πρωταθλήματος». Μια αυστηρή προειδοποίηση για τον ανταγωνισμό της BMW…

ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ: Το πρώτο βάθρο του Razgatlioglu στο παρθενικό Σαββατοκύριακο με την BMW

Μια εξαιρετική επίδοση στον Αγώνα Tissot Superpole από τον Toprak τον οδήγησε να κρατηθεί κοντά στον Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) στον τελευταίο γύρο –η ειρωνεία από τους τελευταίους αγώνες του 2023– για να πάρει την 3η θέση μόλις στον δεύτερο Αγώνα του με τον κατασκευαστή. Ήταν μια εντυπωσιακή απόδοση από τον Razgatlioglu, αλλά μια βλάβη στον κινητήρα στον 2ο Αγώνα σήμαινε ότι το παρθενικό του Σαββατοκύριακο ήταν “50/50”.

ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΜΑΡΤΙΟΥ: Η ΠΡΩΤΗ ΝΙΚΗ – «Ήταν το όνειρό μου»

Σε έναν απόλυτο κλασικό Αγώνα World Superbike, έναν από τους καλύτερους που έχουμε δει ποτέ, ο Toprak πέτυχε τη νίκη σε έναν συναρπαστικό τελευταίο γύρο. Προερχόμενος από πάνω από τέσσερα δευτερόλεπτα διαφορά στους τελευταίους 6 γύρους σε μια μάχη για τη φθορά των ελαστικών, ο Τούρκος επιτέθηκε στον Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati), αφού ο νεοφερμένος πίεσε πολύ και έμεινε από ελαστικό πολύ σύντομα. Μιλώντας για τη νίκη, ο Τoprak είπε πως ήταν «όνειρο» να κερδίσει στη Βαρκελώνη για πρώτη φορά και να το κάνει σε αυτό σε μια πίστα που ιστορικά ήταν η χειρότερη της BMW. Άκουσε όλες τις σκέψεις της ομάδας της BMW! Για τον Αγώνα Superpole, σε μια τελευταία μάχη, ο Razgatlioglu άφησε μέχρι την τελευταία στροφή για να περάσει τον Alvaro Bautista, μιμούμενος το διάσημο νικηφόρο πέρασμα του Valentino Rossi εναντίον του Jorge Lorenzo στον Αγώνα MotoGP™ της Καταλονίας του 2009.

ΚΥΡΙΑΚΗ, 16 ΙΟΥΝΙΟΥ: Επικεφαλής του Πρωταθλήματος – «Ελπίζω να τελειώσουμε ως Παγκόσμιοι Πρωταθλητές»

Ο 4ος Γύρος της σεζόν 2024 στο Misano μετά από τη Δοκιμή στην πίστα πριν από τον Γύρο, ο Τoprak ήταν σε ρυθμό. Ωστόσο, πολλοί δεν μπορούσαν να προβλέψουν μια τόσο καλή εμφάνιση κατά τη διάρκεια του Γύρου Pirelli Emilia-Romagna, καθώς ο Razgatlioglu κατάφερε να πάρει και τις τρεις νίκες και το προβάδισμα στο Πρωτάθλημα, την πρώτη φορά για τη BMW μετά από 12 χρόνια, το πρώτο της τριπλό στην ιστορία και το πρώτο του Τoprak μετά το 2022. Μπορεί η επιτυχία να συνεχιστεί για το #54;

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ: Ο Razgatlioglu νοσηλεύτηκε μετά από άσχημη πτώση στις ΕΔ2 – «Οι σκέψεις μας είναι μαζί του»

Μετά από 12 συνεχόμενες νίκες, κυριαρχώντας στο εναρκτήριο μισό της σεζόν και συγκεντρώνοντας μερικούς από τους πιο αξέχαστους εορτασμούς νίκης σε Αγώνες, η σεζόν του Razgatlioglu σταμάτησε ανατριχιαστικά σε ένα τρομακτικό ατύχημα στις ΕΔ2 στο Magny-Cours. Παρά το γεγονός ότι σώθηκε από θαύμα, ο Razgatlioglu νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο καθώς ολόκληρη η ομάδα της BMW κρατούσε την ανάσα. Δεν ήταν έτοιμος για τον Αγώνα στο Magny-Cours και αποσύρθηκε από την ομάδα στην Κρεμόνα για την καλύτερη ανάρρωσή του, μένοντας εκτός για 6 Αγώνες όπου το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να τους παρακολουθήσει από μακριά. Επέστρεψε δυναμικά στην Aragon όμως και κατάφερε να φτάσει τρεις φορές στη 2η θέση επεκτείνοντας το προβάδισμά του στο Πρωτάθλημα.

ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: Ο Razgatlioglu γίνεται ο Πρώτος Παγκόσμιας Πρωταθλητής της BMW

Μια αξιοσημείωτη μέρα στον Ισπανικό Γύρο. Μετά τον τραυματισμό του, μια πρώτη νίκη ήρθε το Σάββατο στο Εστορίλ και η δεύτερη ξανά το απόγευμα της Κυριακής, με τον Razgatlioglu να έχει προβάδισμα 46 βαθμών το Σάββατο στη Χερέθ, κάτι που σήμαινε ότι ο 1ος Αγώνας ήταν μια ευκαιρία να ανακτήσει το Πρωτάθλημα και να γράψει ιστορία με την BMW. Το έκανε, παίρνοντας μια 2η θέση πίσω από τον αντίπαλο του τίτλου Bulega για να γράψει ιστορία ως ο πρώτος Παγκόσμιος Πρωταθλητής της BMW στο WorldSBK.

Εμείς να θυμίσουμε ότι ο Τούρκος οδηγός στα πρώτα βήματα της καριέρας του αγωνίστηκε στην πίστα των Σερρών, στη διάρκεια του Πανελληνίου Πρωταθλήματος το 2010, στην κατηγορία Νέων Οδηγών και τερμάτισε μόλις στην 20η θέση, με νικητή εκείνη την ημέρα τον μετέπειτα Πρωταθλητή Ελλάδας Σωτήρη Μπεγνή. Από τις Σέρρες λοιπόν στην κορυφή του κόσμου! Βέβαια εδώ να πούμε ότι ο Τούρκος μετέπειτα Πρωταθλητής είχε σε όλην την πορεία του μεγάλο χορηγό το Τουρκικό κράτος και τιμήθηκε και από τον Πρόεδρο Ερντογάν, τη στιγμή που ο Μπεγνής και όλα τα άλλα Ελληνόπουλα που έτρεξαν τότε μαζί του, δεν είδαν ούτε ένα € βοήθεiα από το Ελληνικό κράτος…