του Δημήτρη Διατσίδη
Περιμένοντας με αγωνία τον “Χρυσό” Μίλτο Τεντόγλου στο Παρίσι, ο δικός μας “Χρυσός” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό είναι ο 19χρονος Γιάννης Περιστεράς, που έγραψε ιστορία στο Ιταλικό Πρωτάθλημα CIV, το Σάββατο 3 Αυγούστου 2024.
Φυσικά το Πανελλήνιο ασχολείται με την τεράστια επιτυχία του Μανώλο Καραλή και των άλλων παιδιών που πήραν τα Ελληνικά Μετάλλια στους Ολυμπιακούς Αγώνες, αλλά και οι επιτυχίες της χώρας μας στο Μηχανοκίνητο πρέπει να μας κάνουν περήφανους και ίσως επιτέλους είναι η ώρα και το Υπουργείου Αθλητισμού να δώσει την πρέπουσα σημασία και στους “δικούς” μας αθλητές. Γιατί όλοι είμαστε υπερήφανοι όταν η Ελληνική σημαία είναι στο βάθρο ενός Αγώνα και όταν ακούγεται ο Εθνικό μας Ύμνος σε πίστες του εξωτερικού, αλλά κανείς κρατικός μηχανισμός δεν βοήθησε τους αθλητές και κανείς μεγάλος χορηγός δεν τους “βλέπει”.
Όμως πέρα από τη γκρίνια για την αδιαφορία των φορέων του Αθλητισμού, η χαρά μας και η υπερηφάνεια είναι μεγάλη, ιδιαίτερα για την σημαντική νίκη, το Χρυσό του Περιστερά σε ένα ανταγωνιστικό Πρωτάθλημα, απέναντι σε 34 αντιπάλους, μεταξύ των οποίων οδηγοί Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων.
Γράψαμε σε προηγούμενο άρθρο ότι: “όπως λέγεται για όλα τα αθλήματα την αξία της νίκης δίνει η αξία του ηττημένου σε κάθε Αγώνα και στο Misano ο αντίπαλος του Γιάννη Περιστερά, τον οποίο πέρασε στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου του Αγώνα, δεν ήταν άλλος από τον πολύ έμπειρο Claudio Corti #71, o οποίος στο παρελθόν έχει πάρει βάθρο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Moto 2 και έχει αγωνιστεί στο MotoGP και στο WorldSBK! Βέβαια και στους υπόλοιπους 33 συμμετέχοντες στον Αγώνα, υπήρχουν και άλλοι αντίπαλοι που είχαν αγωνιστεί στο παρελθόν ή αγωνίζονται ακόμη σε Παγκόσμια Πρωταθλήματα, όπως οι Devis Bergamini και ο Federico Iacoi”.
O Claudio Corti μάλιστα μετά τον αγώνα μίλησε με τον Γιάννη Περιστερά και του είπε ότι πρέπει να είναι πιο συγκεντρωμένος, γιατί τα λάθη που έκανε όταν προηγείτο στη μάχη τους, επέτρεψαν και στους άλλους τρεις οδηγούς που τους ακολουθούσαν να τους φτάσουν και να χρειαστεί τελικά μεγαλύτερη μάχη μέχρι την καρό σημαία, όμως όταν ο Γιάννης του εξήγησε ότι αντιμετώπιζε πρόβλημα με το αριστερό grip στο τιμόνι, ο Claudio του έδωσε συγχαρητήρια για τη διαχείριση του προβλήματος και φυσικά για τη νίκη του, παρά το ότι του είπε ότι είναι “θυμωμένος” με τον εαυτό του που έχασε τη νίκη στην τελευταία στροφή.
Ο 24χρονος Μανόλο Καραλής μιλώντας για τη δική του επιτυχία είπε: “Αυτό που θέλω να πω στα νέα παιδιά, είναι να πιστεύουν στα όνειρά τους. Είναι πάρα πολύ δύσκολος αυτός ο κόσμος, αλλά με επιμονή και με υπομονή, με πίστη στον εαυτό σου, θα κάνεις πράγματα”.
Και αυτά ακριβώς είναι που έκανε και κάνει ο 19χρονος Γιάννης Περιστεράς που είχε γευτεί τη χαρά της νίκης και το 2017 στο Ιταλικό Junior CIV, βλέποντας και πάλι την Ελληνική σημαία στο ψηλότερο σημείο του βάθρου. Στα επτά χρόνια έκτοτε είχε αρκετά βάθρα και μεγάλες επιτυχίες, όπως πέρυσι όταν πήρε την 4η θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WorldSBk στην κατηγορία SSP300 και έγινε ο Έλληνας με τους περισσότερους βαθμούς σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην ιστορία του Ελληνικού Μηχανοκίνητου Αθλητισμού!
Ο Γιάννης έχει επιμονή, υπομονή και πίστη στον εαυτό του και γι αυτό προπονείται συνεχώς και παρά το ότι το 2019 έσπασε το πόδι, επέστρεψε δυνατός και ξεπέρασε και τα προβλήματα μιας χρονιάς εκτός αγώνων λόγω εξωγενών παραγόντων. Σίγουρα μεγάλο μέρος της επιτυχίας οφείλεται στην οικογενειακή στήριξη που είχε και έχει, αλλά αν ο ίδιος δεν φρόντιζε με πολλές θυσίες – σε σχέση με το στυλ ζωής των παιδιών της ηλικίας του – να επιμείνει στην προπόνησή του και τη σωστή προετοιμασία του, δεν θα είχε καταφέρει να φτάσει σε αυτή τη Χρυσή επιτυχία.
Το αδιαμφισβήτητο ταλέντο του είναι εκεί και άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι ο Alex De Angelis και ο Massimo Roccoli, οι ιδιοκτήτες της ομάδας με την οποία αγωνίζεται, έχουν πει από την αρχή της αγωνιστικής χρονιάς ότι φέτος ο Γιάννης είναι πολύ καλά προετοιμασμένος και ότι ήταν έτοιμος να διεκδικεί το βάθρο και γιατί όχι τη νίκη σε κάθε αγώνα. Μάλιστα τα τελευταία τρία χρόνια και ο γνωστός οδηγός του MotoGP Michele Pirro συνεχώς παρακολουθεί την πορεία του Έλληνα οδηγού και ενδιαφέρεται να τον εντάξει στη δική του ομάδα, όταν θα γίνει το Πρωτάθλημα Ducati V2 στην Ιταλία, καθώς πιστεύει ότι ο σωματότυπος του Γιάννη ταιριάζει σε μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες από αυτές με τις οποίες αγωνιζόταν μέχρι πέρυσι.
Προσωπικά αισθάνομαι τυχερός που έχω βοηθήσει όλη αυτήν την πορεία του Έλληνα αθλητή και έχω ζήσει τις αγωνίες του και την προσπάθειά του για το καλύτερο. Και φυσικά είναι ωραίο το ότι ο Γιάννης μπορεί να είναι παράδειγμα για τους νεώτερους Έλληνες οδηγούς που έρχονται, τον 15χρονο Κωνσταντίνο Μαυρόπουλο που ανεβάζει την Ελληνική σημαία στα βάθρα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος BMU των Βαλκανικών χωρών, τον 14χρονο Παναγιώτη Κολλάρο που έχει κερδίσει στην Ιταλία, τον 12χρονο Αντώνη Βεντούρα στο BMU επίσης. Και ας ελπίσουμε ότι όλα αυτά θα τα δει και το Υπουργείο Αθλητισμού…
Θα τελειώσω αυτό το σημείωμα με το Αγωνιστικό Βιογραφικό του Γιάννη:
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Ιωάννης-Κωνσταντίνος «#John41» Περιστέρας γεννήθηκε στις 21/05/2005 στην Αθήνα και μεγάλωσε σε αγωνιστικό περιβάλλον, καθώς ο πατέρας του είναι Πρωταθλητής Ελλάδος Supersport 250 και η οικογενειακή επιχείρηση (επίσημος διανομέας της Dunlop Racing στην Ελλάδα) του έδωσε την ευκαιρία να ζήσει στο paddock των Ελληνικών Αγώνων από πολύ μικρή ηλικία.
Από το 2009 ξεκίνησε να αγωνίζεται στο baby cross και στη συνέχεια έγινε ο Πρωταθλητής MiniGP της Ελλάδας το 2016. Το 2016 αγωνίστηκε επίσης στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Pre-miniGP CIV όπου τερμάτισε στο βάθρο στη 2η θέση.
Ο Γιάννης ξεκίνησε επίσης αγώνες Kart με εξαιρετικά αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένης μιας νίκης στην κατηγορία Mini.
Το 2017 αγωνιζόταν στο Πρωτάθλημα της Ιταλίας Junior CIV στην κατηγορία Ohvale 160 και οι κυριότερες επιτυχίες του είναι η 2η θέση στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Franciacorta με νέο ρεκόρ πίστας για την κατηγορία του και η νίκη στην Vallelunga επίσης με νέο ρεκόρ πίστας.
Το 2019 ξεκίνησε με ένα θετικό αποτέλεσμα katring και στη συνέχεια στον πρώτο του αγώνα μοτοσυκλέτας της χρονιάς για το Βαλκανικό Πρωτάθλημα κατέκτησε τη 2η θέση στην κατηγορία SSP300 με Yamaha R3. Ένα μήνα αργότερα πήρε την πρώτη του νίκη στην πρώτη του εμφάνιση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα αγώνων στην κατηγορία SSP300 με την Yamaha R3 του και έγινε τότε ο νεότερος αναβάτης που κέρδισε έναν αγώνα στην Ελλάδα!
Τέσσερις εβδομάδες πριν από το 2019 Reb Bull MotoGP Rookies Selection Event, είχε ένα σοβαρό ατύχημα κατά την προπόνηση καθώς έσπασε το πόδι του και έτσι δεν κατάφερε να προκριθεί στην κατηγορία που θα τον έβαζε στις πίστες του MotoGP.
Το 2020 έγινε διπλός Πρωταθλητής Ελλάδος και στις δύο κατηγορίες SSP300 και «Nέων Οδηγών» και το 2021 αγωνίστηκε στην κατηγορία του Ιταλικού Πρωταθλήματος CIV SSP300 και R3 Cup, ως προετοιμασία για το Ευρωπαϊκό Κύπελλο Yamaha R3 bLU CRU, στο οποίο ήταν πάντα στο γκρουπ των αγωνιζομένων για τη νίκη. Τελικά στην Βαρκελώνη ανέβηκε στο παρθενικό του βάθρο της σειράς, τερματίζοντας 2ος.
To 2022 και το 2023 αγωνίστηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WorldSBK στην κατηγορία SSP300 και στη δεύτερή του χρονιά πήρε την 4η θέση στον Αγώνα της Τσεχίας στην πίστα Most και έγινε ο Έλληνας με τους περισσότερους βαθμούς στην ιστορία σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα!
Το 2024 αγωνίζεται στην πολυπληθή κατηγορία Yamaha R7 Cup, που είναι ένα Ενιαίο Πρωτάθλημα που γίνεται στα πλαίσια του Ιταλικού Πρωταθλήματος CIV (Campionato Italiano Velocita) και έγινε ο πρώτος Έλληνας που παίρνει νίκη στο CIV!