του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο αναβάτης της Red Bull KTM Ajo κατακτά το Πρωτάθλημα στην Sepang μετά από άλλη μια εκπληκτική σεζόν. Ο Pedro Acosta είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής FIM Moto2™ 2023! Ο αναβάτης της Red Bull KTM Ajo πήρε το δεύτερο Πρωτάθλημα του με στυλ με ένα βάθρο στο PETRONAS Grand Prix της Μαλαισίας, και έγινε ο νεότερος Πρωταθλητής της μεσαίας κατηγορίας μετά από τον Dani Pedrosa το 2004 και ο νεότερος που υπήρξε ποτέ στη Moto2™ – λίγο πιο νωρίς από τον Marc Marquez. Ο Acosta έχει ανέβει σε 14 βάθρα φέτος, συμπεριλαμβανομένων 7 νικών, και ολοκληρώνει την κατάκτηση του πρωταθλήματος με δύο επιπλέον Αγώνες να απομένουν.


Ο Acosta πήρε την πρώτη του μοτοσυκλέτα σε ηλικία πέντε ετών, αλλά χρειάστηκε λίγος χρόνος για να την ερωτευτεί πραγματικά. Μόλις το έκανε, η άνοδός του ήταν πολύ γρήγορη και μέχρι το 2017 ολοκλήρωνε την κατάκτηση του τίτλου στην pre-Moto3™ στην Ισπανία με δύο επιπλέον Αγώνες να υπολείπονται. Στη συνέχεια εντάχθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Εφήβων FIM Moto3™, το τωρινό JuniorGP™, για το 2018 και έκανε ένα μεγάλο βήμα σε αυτό το Πρωτάθλημα την επόμενη σεζόν – παράλληλα με το ντεμπούτο του στο Red Bull MotoGP Rookies Cup.
Στην κατηγορία των αρχάριων Rookies Cup άρχισε να δημιουργεί πραγματικά την ανοδική πορεία που τον οδήγησε στις επιτυχίες. Αφού ολοκλήρωσε την πρώτη του σεζόν ως δεύτερος με τρεις νίκες και πέντε βάθρα, το 2020 ο Acosta κατάφερε να κερδίσει τους πρώτους έξι Αγώνες στην κατηγορία Rookies και να παίρνει τον Τίτλο με άφθονο χρόνο μπροστά.
Το ξεκίνημά του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Moto3™ το 2021, είχε ακόμη περισσότερη επιτυχία. Στο ντεμπούτο του στο Grand Prix πήρε τη δεύτερη θέση και ξεκίνησε την καριέρα του στο βάθρο, μόλις 0.042 δευτερόλεπτα από τη νίκη, και στη δεύτερη φορά που αγωνίστηκε ο Acosta κέρδισε ξεκινώντας από την pitlane.
Πάνω από δύο χρόνια αργότερα, αυτή η νίκη παραμένει αντάξια των δυνατοτήτων του με την ιστορία να γράφεται σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο. Ο Acosta έγινε ο πρώτος αναβάτης που πήρε τον Τίτλο στην πρώτη σεζόν του στην κατηγορία 125cc/Moto3™ μετά τον Loris Capirossi το 1990. Μετακινήθηκε στην Moto2™ το 2022 και είχε έρθει η ώρα να τον αποδείξει την αξία του. Σε μια νέα χρονιά και μια νέα κατηγορία, ο Acosta είχε την ίδια καλή αίσθηση καθώς έσπασε το ρεκόρ γύρου στις δοκιμές στο Autodromo Internacional do Algarve. Ωστόσο, ήταν ένα πιο δύσκολο ξεκίνημα στους αγώνες από ό,τι περίμενε και μετά ήρθαν μερικοί Αγώνες όπου είχε πτώσεις και τραυματισμούς, προτού κερδίσει τον πρώτο του Αγώνα της Moto2™ στο Mugello και ολοκληρώσει τη σεζόν με μια δεύτερη νίκη στην Βαλένθια.
Το φαβορί από το πρώτο μέρος της σεζόν για το 2023 ήταν ο Tony Arbolino (Elf Marc VDS Racing Team) που αντιμετώπιζε δυναμικά τον Acosta, αλλά μέχρι τις καλοκαιρινές διακοπές ο αριθμός 37 είχε πάρει πίσω το προβάδισμα και άρχισε να κάνει διαφορά μπροστά. Από εκεί, συνέχισε μόνο να κερδίζει το πλεονέκτημά του, με αποκορύφωμα το δεύτερο Πρωτάθλημα του που εξασφάλισε με στυλ.
7 νίκες, 14 βάθρα και περισσότερα σημεία στην ιστορία, οδήγησαν τον Pedro Acosta να είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής FIM Moto2™ του 2023!
Επόμενος σταθμός: MotoGP™!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Tα στατιστικά του:

Σε ηλικία 19 ετών και 171 ημερών, ο Acosta γίνεται ο δεύτερος νεότερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής μέσης κατηγορίας πίσω από τον θρύλο του MotoGP™ Dani Pedrosa (19 ετών και 18 ημερών) το 2004.
Ωστόσο, ο Acosta είναι ο νεότερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής Moto2™ μπροστά από τον Marc Marquez (19 ετών και 254 ημερών) το 2012. Γίνεται ο δεύτερος αναβάτης που κατακτά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Moto2™ έχοντας προηγουμένως κατακτήσει τον Τίτλο στη Moto3™ το 2021, μαζί με τον Alex Marquez (Moto3™/2014 και Moto2™/2019).
Επιπλέον, ο Acosta γίνεται ο δεύτερος νικητής του Red Bull MotoGP Rookies Cup που κατακτά τον τίτλο της Moto2™ μαζί με τον Johann Zarco, τον πρώτο νικητή του Red Bull MotoGP Rookies Cup το 2007 και δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή της Moto2™ (2015 και 2016). Σε ηλικία 18 ετών και 4 ημερών στο Ιταλικό GP του 2022, ο Acosta είναι ο νεότερος νικητής της μέσης κατηγορίας μπροστά από τον Marc Marquez (18 ετών και 87 ημερών στο Γαλλικό GP του 2011).
Με 10 νίκες στη Moto2™ μέχρι στιγμής, ο Acosta ισοβαθμεί στην πέμπτη θέση στη λίστα των αναβατών με τις περισσότερες νίκες στην κατηγορία με τους Pol Espargaro και Sam Lowes. Ο Acosta έχει ανέβει στο βάθρο 14 φορές μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν (περισσότερες από κάθε άλλο αναβάτη) και 19 φορές στη Moto2™. Τώρα βρίσκεται στην 11η θέση στη λίστα των αναβατών με τα περισσότερα βάθρα στην κατηγορία μαζί με τον Andrea Iannone. Εάν πάρει άλλους δύο στους δύο εναπομείναντες Αγώνες, θα ξεπεράσει τον συναθλητή του το 2024 Augusto Fernandez (20) και θα ισοφαρίσει τους Franco Morbidelli και Miguel Oliveira, που και οι δύο έχουν από 21.

Με τον καρχαρία, που είναι και το σήμα κατατεθέν του Pedro Acosta

Pedro Acosta:
«Πάλεψα να μην αισθανθώ την πίεση. Τελικά, καταλάβαμε ότι δεν ήμασταν σε εύκολη κατάσταση, αλλά το παράθυρο ήταν ανοιχτό για να κατακτήσουμε το πρωτάθλημα και είπα την Πέμπτη αν δεν το καταφέρναμε εδώ, θα ήταν στο Κατάρ ή στη Βαλένθια. Στο τέλος, το προσέγγισα σαν ένα κανονικό Σαββατοκύριακο προσπαθώντας να είμαι ανταγωνιστικός στον Αγώνα της Κυριακής και έτσι κάναμε ως ομάδα. Είναι αλήθεια ότι στους δύο τελευταίους Αγώνες οδηγούσα περισσότερο με τακτική γιατί πίστευα ότι ήταν πολύ σημαντικό για την ομάδα να καταφέρει να κατακτήσει το πρωτάθλημα. Είδαμε ότι έχουμε περιθώριο να βελτιωθούμε περισσότερο στους δύο τελευταίους Αγώνες. Τέλος πάντων, πρέπει να είμαστε χαρούμενοι που βρισκόμαστε στο δρόμο μας και έχουμε ένα ακόμη βάθρο με δύο ακόμη Αγώνες στο πρωτάθλημα όπου μπορούμε να παλέψουμε για να κερδίσουμε τους Αγώνες, οπότε πρέπει να είμαστε χαρούμενοι».
Υπερήφανοι για αυτή τη σεζόν, ήταν πολύ διαφορετική από το 2021;
«Ναι, τελικά, δεν είναι όπως ήταν στη Moto3. Στο τέλος, θυμήθηκα ότι στο Sachsenring ίσως είχα 83 βαθμούς διαφορά από τη δεύτερη θέση. Ήταν πολύ περίεργο, επίσης στο Portimao ήμουν αρκετά νευρικός γιατί ήταν ένας Αγώνας όπου έχασα πολλούς βαθμούς στο τελευταίο μέρος του πρωταθλήματος. Επίσης ήμουν παιδί, όταν έφτασα σε αυτό το πρωτάθλημα ήμουν 16 και τώρα είμαι κοντά στα 20, οπότε είναι πολύ διαφορετικά. Επίσης πέρυσι έκανα πολλά λάθη καθώς στον 5ο Γύρο είχαμε σχεδόν 20 ατυχήματα, που είναι πολλά».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


«Στο τέλος, αυτή είναι η τρίτη μου χρονιά με τον Aki (Ajo) και φέτος αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από το μηδέν και να αφήσουμε όλα τα λάθη πίσω και να πούμε ότι τίποτα δεν μπορεί να βγει από αυτά. Είναι αλήθεια ότι έκανα λάθη κατά τη διάρκεια της σεζόν, όπως στο Le Mans και στην Αυστραλία. Δεν είναι όλα εύκολα, αλλά και δεν ξέρω τι να πω στο τέλος, η ομάδα δούλεψε πολύ καλά. Είναι αλήθεια ότι πέρυσι υποφέραμε πολύ για να προσπαθήσω να βρω τη σωστή ρύθμιση στη μοτοσυκλέτα και επίσης ήμουν πολύ μικρός και πολύ ελαφρύς για να μπορέσω να οδηγήσω στην Moto2. Κάναμε ένα μεγάλο βήμα το χειμώνα στην προετοιμασία και γι’ αυτό νομίζω ότι έχουμε βελτιωθεί γενικά. Ξέρουμε τι δεν πρέπει να κάνουμε, περισσότερο από ό,τι ξέρουμε τι να κάνουμε. Έχουμε πάρει μεγάλη εμπειρία από πέρυσι με αυτό».
Για να κερδίσετε τον Marc Marquez ως τον νεότερο πρωταθλητή Moto2™ και να γίνετε ο δεύτερος νεότερος πρωταθλητής μέσης κατηγορίας πίσω από τον Dani Pedrosa… ψάχνετε να σημειώσετε αυτά τα ρεκόρ, ειδικά όταν σας αποκαλούσαν «ο επόμενος Marc Marquez» ή είναι απλά ωραίο να το βλέπετε το όνομά σας να συνυπάρχει με το δικό τους;
«Προσπαθώ να μην το σκέφτομαι τελικά. Είμαι ο νέος Pedro Acosta, όχι ο νέος Marc Marquez. Τελικά, είναι μια διαφορετική εποχή, είναι διαφορετικές μοτοσυκλέτες, οπότε δεν μπορούμε να το συγκρίνουμε αυτό. Είναι αλήθεια ότι είναι πολύ ωραίο να βρίσκομαι ανάμεσα σε αυτά τα ονόματα, αλλά δεν είναι η στιγμή για να το σκεφτώ. Τώρα πρέπει απλώς να απολαύσω τον εαυτό μου στη μοτοσυκλέτα και στην ομάδα και να διασκεδάσω με τα παιδιά που εργάζονται εδώ. Δεν είναι η στιγμή να σκεφτώ για το τι έχω κάνει και τι θέλω να κάνω».

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης