Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης
Την τρίτη μέρα του Rally Dakar, oι αναβάτες αντιμετώπισαν 668 χιλιόμετρα από το Al Ula έως το Ha’il. Μια σκληρή ειδική 447 χιλιομέτρων χαρακτηρίστηκε ως μια από τις πιο θεαματικές μέρες στο ράλι του ’23 και τους αναβάτες υποδέχθηκε ένα υπέροχο τοπίο, αν μπορούσαν να κοιτάξουν, με μερικούς αμμόλοφους και ένα μπόνους μιας βρεγμένης διαδρομής προς το καταφύγιο (Bivouac).
Για δεύτερη συνεχόμενη μέρα ο Daniel Sanders ήταν ο πιο γρήγορος, παραμένοντας στην κορυφή για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας από την αρχική του ένατη θέση. Ο Αυστραλός βρισκόταν πολύ μπροστά από τους υπόλοιπους, με εξαίρεση τον Ricky Brabec, που κυνηγούσε μια επανάληψη του αποτελέσματος της πρώτης μέρας.
Δυστυχώς, όλα τελείωσαν λίγο μετά τον ανεφοδιασμό του Brabec, καθώς έπεσε στο 274ο χιλιόμετρο και μεταφέρθηκε με ελικόπτερο, όπως και ο Sam Sunderland στο νοσοκομείο της Σαουδικής Αραβίας.
Το τρίτο στάδιο ήταν η πρώτη ευκαιρία να δούμε το νέο σύστημα μπόνους χρόνου και στο σημείο ανεφοδιασμού των 240 χιλιομέτρων οι βαθμολογίες ήταν εντός: ο Sanders προηγούταν αλλά ο Mason Klein είχε ανοίξει το δρόμο όλο το πρωί και ανταμείφθηκε με 5’52” σε μπόνους. Ο Skyler Howes έκανε το ίδιο από την τρίτη θέση για να συγκεντρώσει 3’14” του χρόνου μπόνους και οι τρεις ήταν σε απόσταση 10″ μεταξύ τους.
Το δεύτερο μισό είδε τον Sanders να διατηρεί το προβάδισμά του στους αμμόλοφους και, χωρίς τάιμ άουτ σήμερα, κέρδισε την ειδική και τώρα προηγείται της γενικής βαθμολογίας για περισσότερα από τέσσερα λεπτά.
Ο Αργεντινός Kevin Benavides είχε επίσης μια καλή μέρα στους αμμόλοφους και ανέβαζε ρυθμό καθώς εξελισσόταν αυτή η κουραστική μέρα. Ο αναβάτης της KTM τερμάτισε αρχικά δεύτερος, αλλά έπεσε στην τέταρτη θέση, μετά από ποινή δύο λεπτών.
Οι Αμερικανοί Klein και Howes συνέχισαν να είναι μαζί το απόγευμα και παρόλο που ο Klein έχασε χρόνο σε σχέση με τον Sanders, στο τέλος τερμάτισε τρίτος πίσω από τον Howes και έμεινε δεύτερος στη γενική.
Ο Howes έχει περάσει δύο πολύ δυνατές μέρες τώρα και η δεύτερη θέση του στην ειδική σημαίνει ότι ο αναβάτης της Husqvarna βρίσκεται τέταρτος συνολικά, οκτώ λεπτά πίσω από τον επικεφαλής και δύο λεπτά μπροστά από τον αναβάτη της Honda, Joan Barreda, στην πέμπτη θέση.
Η ειδική σταμάτησε στο CP2 + CP3 για τους πιο πίσω αναβάτες λόγω κακών καιρικών συνθηκών και για λόγους ασφαλείας – τα αποτελέσματα των κορυφαίων αναβατών ήταν σταθερά και σε όσους επηρεάζονται θα υπολογιστεί το αποτέλεσμά τους με βάση τον μέσο όρο τους στην υπόλοιπη ειδική.
Η γενική κατάταξη των 10 πρώτων:
POS. | N° | EXP. | DRIVE-TEAM | TEAM | TIME | VARIATION | PENALITY |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 18 |
(AUS) DANIEL SANDERS |
RED BULL GASGAS FACTORY RACING | 14H 05′ 38” | 00H 02′ 00” | ||
2 | 9 |
(USA) MASON KLEIN |
BAS WORLD KTM RACING TEAM | 14H 09′ 42” | + 00H 04′ 04” | 00H 02′ 00” | |
3 | 47 |
(ARG) KEVIN BENAVIDES |
RED BULL KTM FACTORY RACING | 14H 12′ 31” | + 00H 06′ 53” | 00H 03′ 00” | |
4 | 10 |
(USA) SKYLER HOWES |
HUSQVARNA FACTORY RACING | 14H 14′ 13” | + 00H 08′ 35” | ||
5 | 5 |
(ESP) JOAN BARREDA BORT |
MONSTER ENERGY JB TEAM | 14H 16′ 15” | + 00H 10′ 37” | 00H 01′ 00” | |
6 | 8 |
(AUS) TOBY PRICE |
RED BULL KTM FACTORY RACING | 14H 16′ 38” | + 00H 11′ 00” | ||
7 | 7 |
(CHL) PABLO QUINTANILLA |
MONSTER ENERGY HONDA TEAM | 14H 22′ 34” | + 00H 16′ 56” | 00H 02′ 00” | |
8 | 42 |
(FRA) ADRIEN VAN BEVEREN |
MONSTER ENERGY HONDA TEAM | 14H 27′ 08” | + 00H 21′ 30” | ||
9 | 52 |
(AUT) MATTHIAS WALKNER |
RED BULL KTM FACTORY RACING | 14H 27′ 40” | + 00H 22′ 02” | ||
10 | 16 |
(BWA) ROSS BRANCH |
HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY | 14H 29′ 20” | + 00H 23′ 42” |