Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης
Οι παλαιότεροι σίγουρα θυμούνται τις ταχύτατες δίχρονες sport Aprilia RS 250 της δεκαετίας του 90 που έμειναν στην παραγωγή μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 2000 όπου αναγκαστικά σταμάτησε η παραγωγή τους μιας και οι δίχρονοι κινητήρες αδυνατούσαν να συμμορφωθούν με τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων.
Το 2019 η Aprilia παρουσίασε μια Sport Production αγωνιστική μοτοσυκλέτα, την RS 250SP, που εξέλιξε σε συνεργασία με την Ohvale για να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία στο ιταλικό πρωτάθλημα ταχύτητας την Aprilia Sport Production.
Το 2021 η Κινέζικη Zongshen παρουσίασε την Aprilia Zongshen GPR 250R, ένα σπορ μοντέλο που κυκλοφορεί μόνο στην Ασία και είναι προϊόν της κοινοπραξίας Zongshen με τo Piaggio Group (η Aprilia ανήκει στην Piaggio). Σημειώστε ότι η Zongshen κατασκευάζει και ορισμένα από τα βασικά μοντέλα της Aprilia όπως το Tuono 125 και το RS 125.
Πριν από λίγες ημέρες το Ιταλικό Motociclismo δημοσίευσε εικόνες (από πρόγραμμα σχεδίασης CAD) και πληροφορίες σχετικά με ένα νέο τετράχρονο δικύλινδρο παράλληλο κινητήρα 250 κ.εκ με δυο εκεντροφόρους και απόδοση 40 ίππων που εξελίσσει η Zongshen σε συνεργασία με την Aprilia.
Το θέμα είναι ότι κατά πάσα πιθανότητα μια έκδοση προδιαγραφών Euro5 του κινητήρα, της αγωνιστικής Aprilia RS 250 SP, σε συνδυασμό με την GPR 250R και ορισμένα στοιχεία της RS 250 SP, θα αποτελέσουν τη βάση για την αναγέννηση μιας RS 250 παραγωγής και γιατί όχι και μιας Tuono 250.