Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

Τα συστήματα βοήθειας αναβατών έχουν προχωρήσει πολύ την τελευταία δεκαετία. Από το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης πολλαπλών επιπέδων έως το ABS, η βιομηχανία των μοτοσυκλετών βελτιώνει τα μέτρα ασφαλείας της κάθε χρόνο. Κατασκευαστές όπως η Honda έχουν ακόμη και στόχο να μηδενίσουν τους θανάτους από ατυχήματα. Ωστόσο, η Honda δεν είναι η μόνη εταιρία που δίνει προτεραιότητα σε πρωτοβουλίες ασφάλειας.

Η Yamaha χρησιμοποιεί μακροχρόνια αυτοματοποιημένα συστήματα και ρομπότ για να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας της. Είτε πρόκειται για το Motobot του 2015 είτε για την έκδοση 2.0 του 2017, το bLU cRU δεν σκέφτεται τα έξοδα όσον αφορά την ασφάλεια. Ωστόσο, η τελευταία συσκευή whizbang ακολουθεί μια πιο πρακτική διαδρομή. Βαπτισμένο ως Advanced Motorcycle Stability Assist System (AMSAS), το σύστημα αυτοσταθεροποίησης στοχεύει στη μείωση των πτώσεων με χαμηλή ταχύτητα.

Η Team blue επινόησε τη συσκευή ως απάντηση στην ελαφρά αύξηση των θανάτων που σχετίζονται με μοτοσικλέτες μεταξύ 1990 και 2020. Ενώ οι θάνατοι από αυτοκίνητα μειώνονταν σταθερά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι θάνατοι από μοτοσικλέτες παρέμειναν σταθεροί ή αυξήθηκαν. Σύμφωνα με τη Yamaha, το 30 τοις εκατό των ατυχημάτων με μοτοσικλέτα οφείλεται σε λάθος του αναβάτη, ενώ τα λάθη ή η αμέλεια του οδηγού ευθύνονται για το 50 τοις εκατό των ατυχημάτων που σχετίζονται με τη μοτοσικλέτα.

Μεταξύ όλων των ατυχημάτων, η Yamaha αναφέρει ότι το 70 τοις εκατό συμβαίνουν μέσα σε δύο δευτερόλεπτα από την εκκίνηση του προβλήματος. Σε μια προσπάθεια να μειώσει αυτά τα νούμερα, η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσει “συστήματα που ενημερώνουν τον αναβάτη για τα γύρω οχήματα, τους κανόνες και τις συνθήκες κυκλοφορίας ή ακόμα και προβλέψεις πιθανών κινδύνων”. Το εργοστάσιο από την Iwata επιδιώκει επίσης να εξοπλίσει τα οχήματά της με ενσωματωμένες συσκευές προστασίας αναβάτη και αυτόματα συστήματα επικοινωνίας υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.

Εκτός από αυτά τα προληπτικά μέτρα, η Yamaha ελπίζει ότι το AMSAS θα βοηθά τους αναβάτες να αποφεύγουν ατυχήματα σε πραγματικό χρόνο. Η εξέδρα αυτοεξισορρόπησης βασίζεται σε μια Μονάδα Αδρανειακής Μέτρησης 6 αξόνων (IMU) μαζί με ενεργοποιητές κίνησης και διεύθυνσης. Σε χαμηλές ταχύτητες, οι ενεργοποιητές κρατούν τη μοτοσικλέτα σε όρθια θέση. Στο παρακάτω βίντεο, η ομάδα ανάπτυξης επιδεικνύει αυτήν την αυτόνομη πράξη εξισορρόπησης.

Η Yamaha προβάλλει επίσης την ευελιξία του συστήματος, καθώς ο κατασκευαστής μπορεί να εξοπλίσει με το AMSAS τις υπάρχουσες μοτοσυκλέτες χωρίς να αλλοιώσει το πλαίσιο. Η εκκολαπτόμενη τεχνολογία υποδηλώνει τη μελλοντική κατεύθυνση της εταιρείας και ανυπομονούμε να δούμε πώς εμπίπτει στο ολοκληρωμένο σύστημα ασφαλείας της Yamaha.

 

 

»