Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης

Η Piaggio παρουσίασε το νέο MP3  την ελαφρύτερη και πιο ευέλικτη έκδοση της σειράς των τρίκυκλων σκούτερ MP3, που μπορούν να οδηγηθούν και με δίπλωμα αυτοκινήτου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου MP3 310 είναι: H νέα σπορ σχεδίαση, ο νέος κινητήρας 310 hpe 310 κ εκ., τα Full LED φώτα, ο πίνακας οργάνων με οθόνη LCD, το σύστημα Keyless και η νέα πιο άνετη σέλα.

Το Piaggio MP3, το πρώτο τρίτροχο σκούτερ στον κόσμο, συνεχίζει να εξελίσσεται και από το 2022 που έκαναν το ντεμπούτο τους οι νέες εκδόσεις «maxi» με κινητήρες 400 και 530 κ.εκ. αποτελεί την τρίτη γενιά της σειράς MP3.

Το νέο Piaggio MP3 310 είναι ένα μικρών διαστάσεων σπορ σκούτερ που διατηρεί τα επίπεδα άνεσης και τεχνικού εξοπλισμού που χαρακτηρίζουν τα μεγαλύτερα κατηγορίας GT σκούτερ και παράλληλα P3 310 μπορεί να οδηγηθεί και με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (εφόσον έχει εκδοθεί πριν τις 19/1/2013).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

MP3 310

Η μπροστινή ανάρτηση με το αρθρωτό, παραλληλόγραμμο σύστημα και οι δύο μπροστινοί τροχοί είναι στοιχεία που προσφέρουν στο Piaggio MP3 μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές από οποιοδήποτε άλλο σκούτερ, καθώς και εξαιρετικό κράτημα και αίσθηση ασφάλειας, ιδιαίτερα σε βρεγμένο ή χαμηλής πρόσφυσης οδόστρωμα.

Οι συμπαγείς διαστάσεις του Piaggio MP3 310 προσφέρουν μεγάλη ευκολία στη διαδικασία στάθμευσης, αλλά και κατά την οδήγηση όπου η ευελιξία έχει βελτιωθεί σημαντικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Piaggio MP3 310 είναι εξοπλισμένο με έναν ολοκαίνουριο κινητήρα, τον νεότερο της σειράς HPE (High Performance Engine).

Με έγκριση τύπου σύμφωνα με το πρότυπο Euro 5+, ο κινητήρας 310 hpe έχει αυξημένο κυβισμό (310 κ.εκ. αντί των 278 κ.εκ. του προηγούμενου κινητήρα) και έχει χαρακτηριστικά που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για βελτίωση απόδοσης, όχι μόνο ως προς τις επιδόσεις, αλλά και ως προς την άνεση και τη συμπεριφορά.

Η σχεδίαση του Piaggio MP3 310 το ξεχωρίζει αμέσως από τους προκατόχους του: Η μικρών διαστάσεων έκδοση του MP3 κάνει ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός, διαθέτοντας για πρώτη φορά το ίδιο premium στυλ με τα μεγαλύτερα «αδέρφια» του και συμπληρώνοντας μια σειρά που χαρακτηρίζεται από μια μοναδική οικογενειακή φιλοσοφία.

Το μπροστινό μέρος έχει επανασχεδιαστεί πλήρως και προσφέρει μεγαλύτερη προστασία ενώ περιλαμβάνει ένα νέο οριζόντιο συγκρότημα φώτων τεχνολογίας LED.

Στο κέντρο της μπροστινής ποδιάς υπάρχει μια μικρότερη, πιο σπορ εισαγωγή αέρα, η οποία χαρακτηρίζεται από μια τρισδιάστατη κυψελοειδή γρίλια, και κάτω από αυτήν υπάρχει μια αεροτομή που είναι προϊόν προσεκτικής αεροδυναμικής μελέτης.

Η παραπάνω αεροτομή σε συνδυασμό με τους ολοκαίνουριους πλευρικούς εκτροπείς αέρα, βοηθάει στην σταθερότητα και την μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.

Ο ανεμοθώρακας είναι επίσης νέος και το σχήμα του έχει σχεδιαστεί ειδικά, για να συνδυάζει μέγιστη προστασία με περιορισμένο όγκο.

Το όχημα ξεχωρίζει επίσης, με την ενσωμάτωση μιας σειράς από τις νεότερες τάσεις στη σχεδίαση αυτοκινήτων, από το εντυπωσιακό σπορ μπροστινό μέρος μέχρι και τα φτερά, τα οποία στην περίπτωση της έκδοσης Sport διαθέτουν στοιχεία στο χρώμα του οχήματος.

Νέας σχεδίασης είναι και οι τροχοί με τα πέντε μπράτσα και αποτελούν μια ακόμη σαφή αναφορά στον των σπορ και πολυτελών sedan.

Το εντυπωσιακό μπροστινό μέρος συνδυάζεται με μια κομψή, αεροδυναμική ουρά, η οποία ενσωματώνει τη χειρολαβή του συνεπιβάτη και ολοκληρώνεται με ένα μοντέρνο οπίσθιο φωτιστικό σύνολο LED.

Το Piaggio MP3 310 είναι εξοπλισμένο με ένα εντελώς νέο μεγάλο πίνακα οργάνων με οθόνη LCD 5 ιντσών που εμφανίζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Το ψηφιακό ταχύμετρο και το στροφόμετρο βρίσκονται στο κέντρο, μαζί με τον ολικό χιλιομετρητή, τον μετρητή ταξιδιού, τη θερμοκρασία αέρα, το ψηφιακό ρολόι, τη στάθμη καυσίμου και τις ενδείξεις θερμοκρασίας του ψυκτικού υγρού, το εικονίδιο προειδοποίησης για πάγο στο οδόστρωμα και το εικονίδιο συντήρησης.

Ο πίνακας εμφανίζει επίσης ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών σχετικά με το ταξίδι, οι οποίες μπορούν να επιλεγούν με χρήση του κουμπιού MODE στο δεξιό διακόπτη.

Περιλαμβάνονται η μέγιστη ταχύτητα, η μέση ταχύτητα, η στιγμιαία κατανάλωση, η μέση κατανάλωση, η τάση της μπαταρίας και το επίπεδο φόρτισης.

Οι προειδοποιητικές λυχνίες παρακολουθούν όλες τις λειτουργίες όπως είναι ο έλεγχος του ψεκασμού, η ρεζέρβα καυσίμου, η πίεση λαδιού, η ενεργοποίηση του ABS και το σύστημα ακινητοποίησης (immobilizer).

Πάνω από τον πίνακα οργάνων υπάρχει ένα πρακτικό ντουλαπάκι με συρτάρι και θύρα USB στο εσωτερικό του, η οποία είναι ιδανική για τη φόρτιση smartphone ή οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής.

Παραμένοντας στο θέμα της διεπαφής χρήστη, το Piaggio MP3 310 διαθέτει σύστημα keyless, το οποίο επιτρέπει την ενεργοποίηση της ανάφλεξης χωρίς τη χρήση κλειδιού, απλοποιώντας όλες τις λειτουργίες ενεργοποίησης του κινητήρα, ανοίγματος της σέλας και της τάπας του ρεζερβουάρ καυσίμου, καθώς και κλειδώματος του τιμονιού.

Όλες αυτές οι ενέργειες μπορούν να γίνουν εύκολα, χωρίς να βγει το τηλεχειριστήριο από την τσέπη του αναβάτη. Ο κλασικός διακόπτης ανάφλεξης με κλειδαριά έχει αντικατασταθεί από ένα πρακτικό κουμπί.

Η δύο επιπέδων σέλα διαθέτει νέο αφρώδες υλικό, το οποίο έχει σχεδιαστεί για βελτίωση της άνεσης, και είναι διαμορφωμένη ώστε να επιτρέπει την εύκολη και ασφαλή επαφή με το έδαφος και να εγγυάται επαρκή υποστήριξη για τον αναβάτη.

Η θέση του συνεπιβάτη είναι ξεκούραστη και τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ ενσωματώνονται στα πλαινά καπάκια όταν είναι κλειστά.

Ο χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα είναι μεγάλος και χωράει εύκολα ένα full-face κράνος ή δύο κράνη demi-jet, καθώς και άλλα αντικείμενα.

Η σέλα διαθέτει ελατήριο για να διατηρείται ανοικτή όταν είναι απαραίτητο. Ένας πρακτικός, διακριτικός γάντζος τσάντας έχει ενσωματωθεί στο εσωτερικό μέρος της μπροστινής ποδιάς.

Το νέο Piaggio MP3 310 είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις: το Piaggio MP3 310 και το Piaggio MP3 310 Sport, με το δεύτερο να χαρακτηρίζεται από σπορ λεπτομέρειες.

Piaggio MP3 310

Το Piaggio MP3 310 είναι διαθέσιμο σε δύο χρώματα, στο λευκό Bianco Luna και το ολοκαίνουριο γκρι Grigio Grafite. Και τα δύο χρώματα συνδυάζονται με νέα φινιρίσματα σε μεταλλικό, σατινέ γκρι. Η σέλα είναι ειδικά σχεδιασμένη και διαθέτει νέα υλικά και γκρι ραφή, η οποία δημιουργεί αντίθεση και ταιριάζει απόλυτα με τα φινιρίσματα.

Piaggio MP3 310 Sport

Ο χαρακτήρας του Piaggio MP3 310 Sport ενισχύεται από αποκλειστικά χρώματα. Το ματ μεταλλικό μαύρο Nero Meteora συνοδεύεται από το ολοκαίνουριο γκρι Grigio Mercurio (γυαλιστερό) και το μπλε Blu Zaffiro με ματ φινίρισμα.

Η έκδοση Sport συμπληρώνεται από σπορ μπλε λεπτομέρειες, όπως είναι η ραφή της σέλας που προκαλεί αντίθεση και τα αυτοκόλλητα των μαύρων τροχών. Τα φινιρίσματα εναλλάσσονται μεταξύ γυαλιστερού και μαύρου ματ χρώματος και αναδεικνύουν τις δυναμικές γραμμές του οχήματος.

Μπροστινά δισκόφρενα με κυματοειδές προφίλ και μαρσπιέ με αλουμινένια ένθετα στον βασικό εξοπλισμό. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα συνδεσιμότητας Piaggio MIA.

Κινητήρας Piaggio 310 HPE 

Το νέο Piaggio MP3 310 είναι εφοδιασμένο με τον ολοκαίνουριο υγρόψυκτο, 4-χρονο. 4-βάλβιδο, μονοκύλινδρο κινητήρα με ηλεκτρονικό ψεκασμό, ο οποίος είναι το αποτέλεσμα της πολύτιμης τεχνογνωσίας του κέντρου έρευνας και εξέλιξης του Piaggio Group.

Ο κινητήρας 310 hpe είναι ο νεότερος κινητήρας της σύγχρονης οικογένειας HPE (High Performance Engines) της Piaggio.

Είναι βασισμένος σε μια πολύ συγκεκριμένη φιλοσοφία και έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει σημαντικές βελτιώσεις στην οδήγηση σε όλο το εύρος των στροφών προσφέροντας, κορυφαία άνεση, βελτιωμένη δυνατότητα ελέγχου, χαμηλότερη στάθμη θορύβου, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένη απόδοση.

Αυτοί οι στόχοι επιτεύχθηκαν με αύξηση του κυβισμού από τα 278 κ.εκ. του προηγούμενου κινητήρα 300 HPE στα 310 κ.εκ. αυτής της έκδοσης. Αυτή η αύξηση επετεύχθη με τη διατήρηση της διαμέτρου και την αύξηση της διαδρομής με αποτέλεσμα έναν λιγότερο εκρηκτικό κινητήρα.

Με απλά λόγια έναν κινητήρα που εστιάζει περισσότερο στην ευκολία χειρισμού και λιγότερο στην επίτευξη της υψηλότερης δυνατής ισχύος, αν και αυτή φτάνει στα εντυπωσιακά 26,4 hp (19,4 kW) στις 7.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή που αγγίζει τα 27,3 Nm στις 6.000 σ.α.λ.

Σε σύγκριση με τον προηγούμενου κινητήρα 300 HPE, ο νέος κινητήρας διαθέτει ελαφρώς υψηλότερες τιμές μέγιστης ισχύος και ροπής σε χαμηλότερες σ.α.λ. με αποτέλεσμα μεγάλη βελτίωση στις επιδόσεις και τη συμπεριφορά, αλλά και στη συνολική αποδοτικότητα και την άνεση, με ουσιαστική μείωση των κραδασμών και του θορύβου.

Επίσης η κατανάλωση είναι μειωμένη ανεβάζοντας την αυτονομία από τα 31,2 χλμ./λίτρο σε 32,2 χλμ./λίτρο, στον κύκλο WMTC.

Ο κινητήρας 310 hpe διαθέτει τα ίδια εντυπωσιακά επίπεδα αξιοπιστίας με τους σύγχρονους κινητήρες υψηλής απόδοσης (High Performance Engines), με προγραμματισμένη συντήρηση ανά 10.000 χλμ.

Απόλυτη ασφάλεια: τρεις τροχοί, ABS και ASR

Και τα δύο μοντέλα της σειράς Piaggio MP3 310 υιοθετούν το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών ABS, το οποίο ενσωματώνει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR (Acceleration Slip Regulation).

Το ASR (που πρώτη η Piaggio τοποθέτησε σε σκούτερ) μπορεί να απενεργοποιηθεί εύκολα και εγγυάται ασφάλεια, αποτρέποντας την ολίσθηση του πίσω τροχού σε επικίνδυνες επιφάνειες όπως είναι η βρεγμένη άσφαλτος.

Το 3-κάναλο σύστημα ABS αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Continental και μεγιστοποιεί την ενεργητική ασφάλεια αποτρέποντας το μπλοκάρισμα των τροχών κατά το φρενάρισμα και παρέχοντας πλήρη έλεγχο του οχήματος ανά πάσα στιγμή.

Το Piaggio MP3 χρησιμοποιεί σύστημα πέδησης με δισκόφρενα και στους τρεις τροχούς. Η διάμετρος των δίσκων είναι 258 χιλ. εμπρός και 240 χιλ. πίσω.

Το Piaggio MP3 οφείλει την επιτυχία του και στην αποκλειστική και κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογία της Piaggio για τους δύο ανεξάρτητους μπροστινούς τροχούς διαμέτρου 13″, οι οποίοι ελέγχονται από την ανάρτηση τεσσάρων βραχιόνων.

Ο μηχανισμός κλειδώματος της μπροστινής ανάρτησης, που αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα του τρίτροχου ιταλικού σκούτερ, μετατρέπει την ισορροπία του Piaggio MP3 300 hpe από δυναμική σε στατική.

Όταν ενεργοποιηθεί  το όχημα παραμένει σε ισορροπία στους τρεις τροχούς χωρίς να χρειάζεται σταντ (αν και αυτό είναι τοποθετημένο στο σκούτερ).

Στη επιτάχυνση από στάση ή με το ειδικό κουμπί βαίνει αυτόματα εκτός. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται ποτέ να βάλετε πόδι στο έδαφος και στην στάθμευση το Piaggio MP3 310 σταθερό εύκολα και χωρίς προσπάθεια.

PIAGGIO MIA

Το σύστημα συνδεσιμότητας PIAGGIO MIA ανήκει στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Sport και επιτρέπει την σύνδεση με smartphone μέσω Bluetooth.

Το σύστημα PIAGGIO MIA και η νέα εφαρμογή Piaggio έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τη σύνδεση κινητών συσκευών iOS ή Android με το νέο Piaggio MP3 310 και αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Ολοκληρωμένη σειρά αξεσουάρ

Η νέα σειρά αξεσουάρ για το Piaggio MP3 310 βασίζεται σε μια συγκεκριμένη σχεδιαστική φιλοσοφία και περιλαμβάνει: Κεντρική βαλίτσα 32 λίτρων βαμμένη στο χρώμα του οχήματος, μεγαλύτερος ανεμοθώρακας με πάχος 4 χιλ., αποσπώμενη και αδιάβροχη προστασία ποδιών Comfort+, μονάδα ελέγχου θερμαινόμενων αξεσουάρ που ελέγχει τη θερμοκρασία στην προστασία ποδιών Comfort+ και τα θερμαινόμενα γκριπ.

Η γκάμα των αξεσουάρ συμπληρώνεται από ηλεκτρονικό συναγερμό, πλατφόρμα πολυμέσων Piaggio MIA, μαρσπιέ Sport με ένθετα αλουμινίου (στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Sport) και κουκούλα εξωτερικού χώρου.

 

Piaggio MP3 310/310 Sport

Κινητήρας

Piaggio HPE 4-χρονος, μονοκύλινδρος

Κυβισμός

310 κ.εκ.

Διάμετρος x Διαδρομή

75 χιλ. x 70,1 χιλ.

Ισχύς

19,4 kW (26,4 HP) / 7500 σ.α.λ.

Ροπή

27,3 Nm / 6.000 σ.α.λ.

Χρονισμός

1 εκκεντροφόρος επικεφαλής (1ΕΕΚ) με 4 βαλβίδες και ζύγωθρα με ράουλα

Σύστημα τροφοδοσίας

Ηλεκτρονικός ψεκασμός

Ανάφλεξη

Ηλεκτρονική επαγωγικού τύπου, με μεταβλητό αβάνς ενσωματωμένο στον εγκέφαλο ψεκασμού. Σύστημα κλειστού βρόχου με αισθητήρα λάμδα για την εξάτμιση. Ηλεκτρονικό immobilizer, διακοπή λειτουργίας αντλίας καυσίμου σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος. Έλεγχος πρόσφυσης (ASR)

Σύστημα ψύξης

Υγρόψυξη

Λίπανση

Υγρό κάρτερ

Ανάφλεξη

Ηλεκτρική

Μετάδοση

Συνεχώς μεταβαλλόμενη (CVT)

Συμπλέκτης

Αυτόματος, ξηρός φυγοκεντρικός

Πλαίσιο

Διπλό σωληνωτό από ατσάλι υψηλής αντοχής

Ανάρτηση (εμπρός)

Αρθρωτό παραλληλόγραμμο – Ονομαστική διαδρομή: 95 χιλ. Σύστημα ηλεκτρο-υδραυλικού κλειδώματος των αναρτήσεων

Ανάρτηση (πίσω)

Δύο υδραυλικά αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε 1 από 4 θέσεις – Ονομαστική διαδρομή: 122 χιλ.

Φρένο (εμπρός)

Δύο δίσκοι 258 χιλ.

Φρένο (πίσω)

Δίσκος 240 χιλ.

Τροχοί (εμπρός)

Από κράμα αλουμινίου 13″ x 3,00

Τροχός (πίσω)

Από κράμα αλουμινίου 14″ x 3,75

Σύστημα πέδησης

ABS με συνδυασμένη πέδηση στο πεντάλ φρένου

Ελαστικά (εμπρός)

Tubeless 110/70-13”

Ελαστικό (πίσω)

Tubeless 140/60-14”

Μήκος/Πλάτος

2.035 χιλ. / 800 χιλ.

Μεταξόνιο

1.455 χιλ.

Ύψος σέλας

790 χιλ.

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

11 λίτρα

Προδιαγραφές ρύπων

Euro 5+

Ρύποι CO2 (κύκλος WMTC)

73 γρ./χλμ.

Κατανάλωση (κύκλος WMTC)

32,2 χλμ./λτ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης