του Νίκου Βιτσιλάκη 

Μια αμιγώς αμερικανική εταιρεία συνεχίζει με επιτυχία τον δρόμο της και βάζει πλώρη για την παραγωγή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών με έντονα χωμάτινο χαρακτήρα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Zero Motorcycles υπέβαλε πρόσφατα μερικά νέα σχέδια στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ, τα οποία και υπαινίσσονται αντίστοιχα νέα μοντέλα. Πρόκειται για τα DSR/X και FXE, που θα αποτελέσουν τις πλέον Off-Road εκδοχές των υφιστάμενων DSR και FX. Το X στο όνομα του DSR έχει ξεκάθαρο νόημα, καθόσον αυτό το γράμμα χρησιμοποιείται κατά κόρον σε μοτοσικλέτες εκτός δρόμου. Ωστόσο, το E που προστίθεται στο FX είναι λιγότερο σαφές.

Σίγουρα δεν σημαίνει ηλεκτρικό, γιατί ήδη είναι ηλεκτρικό, το πιθανότερο είναι να υπονοεί τη λέξη Enduro. Λόγος αυτής της στροφής σε πλέον χωμάτινα μονοπάτια δεν είναι άλλος από τη ζήτηση που υπάρχει στην αγορά, ειδικά στη Β. Αμερική οι μοτοσικλέτες εκτός δρόμου ανέκαθεν σημείωναν μεγάλη (έως τεράστια) εμπορική επιτυχία. Και με δεδομένη την παρουσία πραγματικών On/Off ηλεκτρικών μοτοσικλετών από μεγάλους κατασκευαστές (ΚΤΜ, Husqvarna, λίαν συντόμως Honda και Yamaha), η Zero αποφάσισε να απαντήσει άμεσα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Off-Road ήταν πάντα μέρος του DNA της αμερικανικής φίρμας. Πριν από μια δεκαετία, όταν η εταιρεία μπήκε επίσημα στην αγορά, τα δύο πρώτα μοντέλα που παρουσίασε ήταν το «στριτάδικο» S και το διπλής χρήσης DS. Το FX, που ακολούθησε λίγα χρόνια αργότερα, έδωσε στους αναβάτες τη δυνατότητα να κινηθούν με αξιώσεις και στο χώμα, με την ανταπόκριση του κοινού να είναι απροσδόκητα μεγάλη. Το 2010 μάλιστα η Zero είχε ξαφνιάσει τους πάντες με την παρουσίαση του MX, ενός μοντέλου μοτοκρός που εντυπωσίασε με τον χαρακτήρα και τις προδιαγραφές του (για εκείνη την εποχή).  

Τα νέα DSR/X και FXE θα παρουσιαστούν μέσα στο 2020 και δεν κρύβουμε πως πολύ θα θέλαμε να τα οδηγήσουμε.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ταυτότητα Zero Motorcycles 

Πρόκειται για μια αμιγώς αμερικανική εταιρεία που κατασκευάζει 100% ηλεκτρικές μοτοσικλέτες και έχει ως βάση της τη Santa Cruz στην California. Ιδρύθηκε το 2006 και μέσα σε 14 χρόνια έχει πετύχει να θεωρείται ένας εκ των πλέον καταξιωμένων κατασκευαστών στον χώρο της δίτροχης ηλεκτροκίνησης, παράγοντας αποκλειστικά μοτοσικλέτες με έμφαση στη συνολική απόδοση και στον παράγοντα «fun to ride», ενώ δεν ασχολείται με πατίνια ή/και scooter. Όλα της τα μοντέλα χρησιμοποιούν μια κοινή πλατφόρμα με ένα πλαίσιο αλουμινίου αεροπορικού τύπου και την πατενταρισμένη μονάδα ισχύος Z-Force Ρowertrain σε διάφορες εκδοχές ιπποδύναμης.

Οι πωλήσεις της, παρά το γεγονός ότι τα προϊόντα της δεν είναι φθηνά, καλά κρατούν και διαρκώς αυξάνονται, με την εταιρεία να επενδύει διαρκώς στον τομέα της έρευνας και εξέλιξης (R&D). Η γκάμα της σήμερα περιλαμβάνει 9 μοντέλα (5 δρόμου και 4 διπλής χρήσης) και για την ώρα αντιπρόσωποι της Zero υπάρχουν μόνο σε χώρες της βόρειας και δυτικής Ευρώπης, στον Καναδά και στις ΗΠΑ. Ξέρουμε ότι πριν λίγα χρόνια μια μεγάλη ελληνική αντιπροσωπεία ενδιαφέρθηκε για τη διάθεση των μοτοσικλετών της στη χώρα μας, πλην όμως η κρίση των τελευταίων ετών δεν το επέτρεψε. Θα είχε όμως μεγάλο ενδιαφέρον κάποια στιγμή, σύντομα ελπίζουμε, να δούμε τα μοντέλα της να κυκλοφορούν και εντός συνόρων. Κοινώς, ζητείται αντιπρόσωπος… 

 

 

 

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης