Του Νίκου Τσαμάνδουρα

Ο «μικρός» τίγρης ανεβαίνει σε κυβισμό και αγριεύει αισθητικά, με τις αλλαγές που έρχονται να είναι ουσίας και όχι εντυπωσιασμού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο Tiger 800, ή μάλλον 900, είναι γεγονός, όπως το φανερώνουν οι φωτογραφίες που το αποκαλύπτουν σε φάση δοκιμών στην τελική του μορφή. Αρχικά, να εξηγήσουμε την αμφιταλάντευσή μας μεταξύ 800 και 900 κυβικών εκατοστών, καθώς ο κινητήρας του νέου βρετανικού Οn/Οff είναι ο γνωστός τρικύλινδρος των 765 κυβικών υπερκυβισμένος πλέον στα 887. Μη νομίζετε ωστόσο πως η λογική είναι του στυλ «bigger is better». Η πραγματικότητα (όπως και στην πρόσφατη περίπτωση του επερχόμενου Africa 1100) είναι πρακτικής φύσης και λέγεται Euro5. Στο πλαίσιο των αυστηρών κανονισμών, οι κατασκευαστές σταδιακά επιλέγουν το δρόμο των μεγαλύτερων σε χωρητικότητα κινητήρων, οι οποίοι θα δουλεύουν πιο «χαλαρά» εκπέμποντας στο μεγαλύτερο φάσμα τους και λιγότερους ρύπους. H απόδοση του κινητήρα, ωστόσο, θα είναι στους διόλου ευκαταφρόνητους 95 ίππους.

Οι στόχοι κλειδώθηκαν

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εμπορικά μιλώντας, το αγριεμένο Tiger του 2020 κοιτά κατάματα το F 850 GS της BMW και το 790 Adventure της ΚΤΜ, αδιαφορώντας για τα αισθητά χαμηλότερης ιπποδύναμης Moto Guzzi V85TT και Yamaha XTZ 700 Tenere. Σε αυτό συνηγορούν οι αλλαγές στο ολοκαίνουριο ατσάλινο πλαίσιο, που πλέον διαιρείται από το υποπλαίσιο, ενώ αφαιρούμενα είναι και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη. Μια ακόμα μεγάλη αλλαγή είναι οι αναρτήσεις, που πλέον έρχονται από τη Showa αντί της WP, με τις διαδρομές τους να είναι και μεγαλύτερες (στα 180mm για τη σειρά XR και 220mm για την XC). Όσον αφορά στα φρένα, οι δαγκάνες της Brembo είναι πλέον ακτινικές.

Σε χωμάτινο προσανατολισμό είναι και το νέο ψαλίδι, ενώ κάτι καλό ακούγεται για την κορυφαία σε εξοπλισμό “ασφάλτινη” έκδοση (XRT) και αφορά στην ύπαρξη ηλεκτρονικής ανάρτησης πίσω. Σαν μοντέλο 2020 που είναι, κανονικά θα έπρεπε να παρουσιαστεί το Νοέμβριο στην έκθεση του Μιλάνου, αλλά η Triumph έχει άλλα πρώιμα σχέδια (θα τα μάθουμε σύντομα, λίγη υπομονή) και θα αποκαλύψει το νέο Tiger 900 κάπου μέσα στο Δεκέμβριο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχεδιαστικά λέγε με.. Tramontana

Αν δεν σας λέει κάτι ο τίτλος της παραγράφου, τότε πατήστε εδώ. Η προ διετίας Rally έκδοση του Tiger βρήκε επιτέλους πρόσφορο έδαφος για μαζική παραγωγή. Οι όγκοι της μοτοσυκλέτας χαρακτηρίζονται από αυστηρά «κοψίματα» όπως προστάζει η εποχή. Εννοείται πως τα led είναι παντού, με τα φωτιστικά σώματα να ανανεώνονται ριζικά ακολουθώντας πιο μίνιμαλ και επιθετική φιλοσοφία. Τέλος, ανανεωμένα είναι και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα αλλά και το ψηφιακό πολυόργανο. Το μόνο σίγουρο είναι πως η μεσαία κατηγορία των Οn/Οff εντουρεύει σοβαρά και αυτό μόνο ως ευχάριστο μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης