Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος
Έχουμε παρακολουθήσει αρκετές κινηματογραφικές ταινίες στις οποίες ο καλοντυμένος – συνήθως με σμόκιν Το Aprilia Tuono V4 Factory είναι διαθέσιμο σε δύο χρωματισμούς, τον Aprilia Black και τον καινούριο Ultra Black.ή κουστούμι – πρωταγωνιστής να μπαίνει σε μια πολυτελή αίθουσα δεξίωσης και να συμπεριφέρεται σαν πραγματικός gentleman. Μόλις όμως η μουσική αρχίσει να παίζει και έχει τελειώσει το δεύτερο ποτό αρχίζει και εμφανίζει έναν διαφορετικό, πιο ατίθασο χαρακτήρα. Η ιστορία καταλήγει με τον… gentleman να έχει ανέβει στη σκηνή και να ροκάρει με μια ηλεκτρική κιθάρα κάνοντας ότι βρει μπροστά του λίμπα.
Με αυτήν την εικόνα ξύπνησα το επόμενο πρωί της μεγάλης βόλτας μου με το Aprilia Tuono V4 Factory από την οποία δεν μπορούσα να συνέλθω με τίποτα. Βλέπετε, υπάρχουν μοτοσικλέτες οι οποίες σε μεταφέρουν διασκεδαστικά συνήθως από το ένα σημείο στο άλλο και υπάρχουν κάποιες άλλες μοτοσικλέτες οι οποίες έχουν φτιαχτεί για να σου θυμίζουν το απίστευτο επίπεδο που έχουν φτάσει οι κατασκευαστές δικύκλων. Μία από αυτές είναι η γυμνή «βροντή» της Aprilia η οποία βρίσκεται πλέον στην πιο ώριμη και τεχνολογικά κορυφαία στιγμή της πορείας της στον μαγικό αυτό κόσμο. Είναι ξεκάθαρα μια μοτοσικλέτα φτιαγμένη όχι μόνο να γράφει χρόνους στις πίστες, αλλά να μπορεί να αφήνει καθημερινά άναυδο τον αναβάτη της και να τον κάνει να ξεχνάει τα πάντα όταν βρεθεί στη σέλα της. Ένα metaverse σε δύο τροχούς!
Κάθε γωνιά και μια λεπτομέρεια
Κοιτάζοντας (για λίγο, διότι θέλεις γρήγορα να ανέβεις και να το οδηγήσεις) το Tuono από κοντά το πρώτοΤα αεροδυναμικά φέρινγκ προσφέρουν εκτός από αυξημένη κάθετη δύναμη και καλύτερη ροή του αέρα μακριά από τον αναβάτη. πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι πως πρόκειται για ένα συμπαγές και μυώδες δίκυκλο. Οι διαστάσεις του είναι εξωφρενικά μικρές, ενώ σε όποιο σημείο και αν πέσει το μάτι σου θα βρει κάτι το ενδιαφέρον. Η μάσκα εμπρός διαθέτει LED φωτιστικά σώματα με DRL φώτα ημέρας και είναι δανεισμένη από τη νέα γενιά του RS660. Στα πλευρικά πλαστικά ξεχωρίζουν τα εσωτερικά αεροδυναμικά βοηθήματα, ενώ δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις το αλουμινένιο πλαίσιο – έργο τέχνης! Λίγο πιο πίσω το αλουμινένιο ψαλίδι «τύπου MotoGP» με τη γέφυρα προς τα κάτω σε προδιαθέτει για άγριες καταστάσεις, ενώ η ουρά είναι πολύ αιχμηρή χάρη και στο μονόσελο κάλυμμα της έκδοσης Factory.
Ανεβαίνοντας στη σέλα της μοτοσικλέτας έχεις μπροστά σου την TFT οθόνη η οποία σε κρατάει ενήμερο για ότι χρειαστείς, ενώ διαθέτει και σύστημα συνδεσιμότητας. Ο χειρισμός γίνεται από το τιμόνι και πολύ εύκολα θα παραδοθείς έπειτα από κάποια ώρα χαμένος στις άπειρες ρυθμίσεις που μπορείς να κάνεις στη μοτοσικλέτα. Η θέση οδήγησης φέρνει το σώμα προς τα εμπρός, όχι σε ακραία γωνία, ενώ και τα πόδια είναι σχετικά άνετα στα μαρσπιέ. Η σέλα είναι ευρύχωρη, αλλά σκληρή, ωστόσο η μοτοσικλέτα σε αφήνει να κινηθείς προς όλες τις κατευθύνσεις άνετα.
Εργοστάσιο παραγωγής αδρεναλίνης
Ο κινητήρας του Aprilia Tuono V4 Factory είναι ο γνωστός τετρακύλινδρος V4 των 1.077 κ.εκ. ο οποίος Η κεντρική μονάδα διαχείρισης είναι πολύ ισχυρή της Magneti Marelli 11MP.αποδίδει 175 ίππους στις 11.350 σ.α.λ. και 121Nm ροπής στις 9.000 σ.α.λ. Το σύνολο συνοδεύεται από έναν σκασμό ηλεκτρονικά βοηθήματα τα οποία έχουν εξελιχθεί από το αγωνιστικό τμήμα της Aprilia. Το Tuono διαθέτει ηλεκτρονικό γκάζι, Ride-By-Wire, συνολικά έξι διαφορετικές χαρτογραφήσεις (τρεις δρόμου, τρεις πίστας), μονάδα αδράνειας IMU 6 αξόνων που ελέγχει το ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το φρένο του κινητήρα, το σύστημα εκκίνησης, το ABS στροφής, το σύστημα ελέγχου της σούζας, το σύστημα quickshifter και το Cruise Control. Το κερασάκι στην τούρτα των ηλεκτρονικών είναι το σύστημα Pit Limiter το οποίο περιορίζει την ταχύτητα όταν μπεις στα pit της πίστας που κάνεις το track day σου… διαστημικό!
H μοτοσικλέτα αφήνει ελεύθερους δύο χάρτες να τους σχηματίσεις όπως ακριβώς θέλεις!Αν προσπαθήσεις να ξεχάσεις όλα τα νούμερα και τα συστήματα και επικεντρωθείς στο τι έχει να σου δώσει αυτός ο κινητήρας θα μείνεις με το στόμα ανοιχτό. Ο V4 της Aprilia βρίσκεται στο κορυφαίο του επίπεδο, όχι τόσο στην απόλυτη ισχύ, αλλά κυρίως στον τρόπο που αποδίδει. Η απόκριση στο γκάζι είναι από άλλον πλανήτη και είναι σαν το γκάζι να είναι συνδεδεμένο απευθείας με το μυαλό σου και όχι με το χέρι σου. Από όλες τις χαρτογραφήσεις προτίμησα περισσότερο την Sport η οποία είχε την ιδανική (για μένα) απόκριση στο γκάζι από τις πολύ χαμηλές στροφές μέχρι την τρέλα των 10.000 σ.α.λ. και πάνω. Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις χωρίς φόβο μέχρι τις 5.000 σ.α.λ. ωστόσο, από εκεί και πάνω θα πρέπει να έχεις το νου σου γιατί οι σφαλιάρες των «g» διαδέχονται η μία την άλλη. Ακόμα όμως και στις ακραίες επιταχύνσεις ή στις πιο «αγωνιστικές» χαρτογραφήσεις ο κινητήρας έχει τέτοια ακρίβεια η οποία σου δίνει τη δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να γνωρίζεις τι συμβαίνει στον πίσω τροχό. Αν έπρεπε να περιγράψω τον κινητήρα και τα ηλεκτρονικά του Tuono με μια φράση θα έλεγα ότι είναι χούλιγκαν με διδακτορικό!
Μαγικό χαλί στο δρόμο
Μη νομίζετε ότι με όλα αυτά τα ηλεκτρονικά καλούδια τελειώσαμε. Αν περάσουμε στις αναρτήσεις θα Το πίσω ελαστικό έχει διάσταση 200/55-17!συναντήσουμε ακόμα ένα κορυφαίο σύστημα αυτήν τη φορά της Ohlins. Το Tuono Factory είναι εξοπλισμένο με ένα ανεστραμμένο πιρούνι Ohlins NIX ηλεκτρονικά ελεγχόμενο με σύστημα Smart EC2.0 εμπρός και ένα μονό αμορτισέρ Ohlins επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω. Τα διαμάντια της Σουηδικής μάρκας συνοδεύονται από σύστημα φρένων της Brembo με δύο δίσκους 330mm εμπρός και ακτινικές δαγκάνες M50 monobloc και έναν δίσκο πίσω 220mm πίσω με ρυθμιζόμενο ABS στροφής της Bosch. Αναρτήσεις και φρένα δεν χωράνε κριτικής καθώς προέρχονται από τις πίστες των παγκοσμίων πρωταθλημάτων μοτοσικλέτας, εκείνο όμως που είναι όλα τα λεφτά είναι το πλαίσιο και το ψαλίδι του Tuono. Η Aprilia έχει μεγάλη παράδοση σε κορυφαία πλαίσια και στην περίπτωση του Tuono παραδίδει μαθήματα ισορροπίας, ακαμψίας και οδηγησιμότητας σε ένα πολύ μεγάλο φάσμα ταχυτήτων και συνθηκών. Μεγάλη προσθήκη είναι και το νέο ψαλίδι με τη γέφυρα προς τα κάτω το οποίο προσδίδει πιο γρήγορες αντιδράσεις στις αλλαγές κατεύθυνσης και αυξημένη πληροφόρηση στην καρδιά της στροφής.
Όπως και στην περίπτωση του κινητήρα, έτσι και στην περίπτωση της οδηγικής συμπεριφοράς θα πρέπει να ξεχάσεις όλα τα νούμερα και τις μάρκες και να απολαύσεις το αποτέλεσμα. Και το αποτέλεσμα πιστέψτε με είναι εξωπραγματικό! Ξεκινώντας από το σπίτι σου με προορισμό ένα όμορφο ορεινό στροφιλίκη ή μια πίστα, περνάς από αστικό περιβάλλον όπου το Tuono σου θυμίζει την ποιότητα των περιφερειακών του. Οι ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της Ohlins δημιουργούν ένα μαγικό χαλί το οποίο προσφέρει άνεση και καλή πρόσφυση σε ανωμαλίες του οδοστρώματος και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Ο κινητήρας δουλεύει άνετα στις χαμηλές στροφές, αν και πάντα θέλεις να ανοίξεις το γκάζι για να απολαύσεις δύναμη και ήχο, ενώ τα φρένα έχουν τέλεια αίσθηση και μοναδική ακρίβεια.
Τα όργανα αρχίζουν όταν βρεθείς σε δρόμο με στροφές ή πίστα. Το Tuono ξεδιπλώνει τον καλύτερο εαυτό του Το βάρος της μοτοσικλέτας είναι στα 209 κιλά γεμάτη με το ρεζερβουάρ να έχει χωρητικότητα 17,9 λίτρα.και σε βάζει άμεσα σε κυρίαρχη θέση. Η μοτοσικλέτα θα κάνει ακριβώς αυτό που της ζητήσεις και τίποτα δεν είναι ικανό να την διαταράξει. Επιταχύνεις δυνατά με 2η και 3η σχέση ανεβάζοντας ακαριαία στροφές με τη βοήθεια του quickshifter και ήδη έχει φτάσει τα 200Km/h. Κανένα ίχνος ιδρώτα στο μέτωπο καθώς μόλις αγγίξεις τη μανέτα του φρένου οι άγκυρες πέφτουν και σταματούν με ακρίβεια τη μοτοσικλέτα. Το πρώτο σοκ το παθαίνεις με την ευκολία με την οποία γέρνει το Tuono στις στροφές, σαν να έχεις κάτω από τα πόδια σου μοτοσικλέτα 250 κ.εκ. Η εμπιστοσύνη που σου δίνει το πλαίσιο και οι αναρτήσεις σε κάνει να πιέσεις όλο και περισσότερο και η αλήθεια είναι ότι μόνο στα χέρια κάποιου έμπειρου αναβάτη ή αγωνιζόμενου η μοτοσικλέτα θα νιώσει πως πιέζεται.
Στην καρδιά της στροφής το νέο ψαλίδι παραδίδει μαθήματα ακρίβειας και σταθερότητας στη γραμμή, ενώ το δεύτερο σοκ έρχεται όταν ανοίγεις το γκάζι στην έξοδο της στροφής. Είναι απερίγραπτη η τελειότητα της απόκρισης στο γκάζι, ενώ είναι εξίσου συγκλονιστική η αποτελεσματικότητα με την οποία περνάει η τεράστια δύναμη στον πίσω τροχό. Το traction control επεμβαίνει διακριτικά χωρίς να σου κόβει τα «φτερά», ενώ εκεί που θα στοχεύσεις στην έξοδο, εκεί ακριβώς θα πάει η μοτοσικλέτα. Διασκέδαση, διασκέδαση, διασκέδαση… και πάλι διασκέδαση!
Μαθήματα εκτελεστικής ικανότητας από την Aprilia
Το Aprilia Tuono V4 Factory δεν είναι μια μοτοσικλέτα που μπορείς εύκολα να ξεπεράσεις. Πρόκειται για ένα εκθαμβωτικά εκτελεσμένο έργο τέχνης σε δύο τροχούς το οποίο είναι αδύνατο να μη λατρέψεις. Τα εκλεκτά περιφερειακά, ο ώριμος κινητήρας, τα αγωνιστικού επιπέδου ηλεκτρονικά και το ασυναγώνιστο πλαίσιο δημιουργούν ένα σύνολο που θα σε ευχαριστήσει στο δρόμο και στην πίστα, ενώ μπορείς να επιλέξεις να βγάλεις τον gentleman ή τον χούλιγκαν από μέσα του όποτε εσύ το επιλέξεις. Ευτυχώς, υπάρχουν κατασκευαστές που δημιουργούν τέτοιες μοτοσικλέτες για να μας θυμίσουν ότι η ζωή είναι ωραία, ιδιαίτερα όταν περιλαμβάνει μοτοσικλέτες σαν και «βροντή» από το Noale.
ΤΙΜΗ: 20.090€
Όλα τα στοιχεία της Aprilia Tuono V4 Factory ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι Espargaro και Vinales στη γιορτή της Aprilia
Τα τσακάλια της Τετάρτης || Μάνος Αργυρός “Ο Πατριάρχης”
Μπορεί το Aprilia Tuono 660 να φορέσει τη βαριά φανέλα της θρυλικής ιταλικής βροντής;