Του Νίκου Βιτσιλάκη
Το HD300 αποτελεί τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση της SYM στα μεσαίου κυβισμού scooter με 16ρηδες τροχούς, με τα αρχικά του ονόματός του να μαρτυρούν τις Υψηλές Απαιτήσεις (High Demands) που έχει κάθε χρήστης αυτής της τόσο σημαντικής κατηγορίας..
Πριν λίγες μέρες η αντιπροσωπεία της SYM μας κάλεσε στις εγκαταστάσεις της στα –κυριολεκτικά- πανέμορφα Τρίκαλα, όπου μεταξύ άλλων νέων μοντέλων μας δόθηκε η δυνατότητα να οδηγήσουμε για λίγα χιλιόμετρα και το τελείως νέο HD300. Είναι ξεκάθαρο πως με αυτό το μοντέλο η SYM στοχεύει να διευρύνει το αγοραστικό της κοινό, ποντάροντας σε καίριους τομείς όπως σχεδίαση και ποιότητα. Οι υψηλές απαιτήσεις δεν αστειεύονται και αιτούν εδώ και τώρα ένα scooter που μπορεί να καλύψει ποικίλες ανάγκες και διάφορα γούστα, έτσι όπως έκανε το μικρότερο HD200 επί σειρά ετών, κερδίζοντας εντυπώσεις και πωλήσεις. Ένα μοντέλο που συνέβαλε στο να χτιστεί το όνομα της φίρμας στην Ελλάδα κερδίζοντας κατά κράτος ανταγωνιστικά scooter καταξιωμένων κατασκευαστών. Η απάντηση της SYM στα 300cc έπρεπε να γίνει και το HD300 είναι παρόν, ή μάλλον θα είναι από τον επόμενο μήνα, προκειμένου να μπει δυναμικά σε μια κατηγορία με ιδιαίτερα πολλές πωλήσεις (6.400 ταξινομήσεις το 2018!). Το νέο HD300, όπως μας ενημέρωσαν οι άνθρωποι της αντιπροσωπείας, σε αρχικό στάδιο θα κυκλοφορεί παράλληλα με το έτερο «16ρι» της εταιρείας (Citycom 300), με το HD να αποτελεί την premium πρόταση της SYM στα ψηλόροδα των 300cc.
Χαρακτηριστικά «Premium»
Σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως τα φιλέτα χρωμίου σε ποδιά και μάσκα, η καφέ δερμάτινη σέλα με το ανάγλυφο logo και τα ομόχρωμα grip τοποθετούν το HD300 στη λεγόμενη premium κατηγορία. Οι καμπύλες γραμμές δημιουργούν έναν κυματισμό κατά μήκος του scooter, με το πίσω μέρος να ξεχωρίζει από τα διπλά φωτιστικά σώματα με τα 12 LED έκαστο. Στο μπροστινό τμήμα ο τοποθετημένος στο τιμόνι προβολέας θα μαγνητίσει τα βλέμματα, όπως και τα φώτα ημέρας που αποτελούνται από 2 μπάρες LED DRL. Ο πολυγωνικός πίνακας οργάνων έχει συμμετρικό σχεδιασμό, στο κέντρο ξεχωρίζει η κυκλική οθόνη με αναλογικό τον δείκτη ταχύτητας και με μία LCD οθόνη με ενδείξεις θερμοκρασίας νερού, εξωτερικής θερμοκρασίας, τάσης μπαταρίας, ώρας, ολικού και μερικού χιλιομετρητή και μερικού χιλιομετρητή ελέγχου λαδιού.
Αριστερά και δεξιά από την κυκλική οθόνη υπάρχει αναλογική πληροφόρηση της στάθμης καυσίμου και των στροφών του κινητήρα, ενώ στο πάνω τμήμα του πίνακα υπάρχουν λυχνίες για ABS, φλας, φώτα μεγάλης σκάλας, έλεγχο λαδιού και λειτουργία κινητήρα. Compact σε διαστάσεις αλλά πλούσιο σε ανέσεις, το HD300 μπορεί κάλλιστα να αναδειχθεί στο κατάλληλο μέσο για μετακινήσεις μέσα και έξω από τα αστικά όρια. Οι χώροι του είναι κορυφαίοι στην κατηγορία, διαθέτοντας 38 αποθηκευτικά λίτρα κάτω από τη σέλα. Πρακτικά, θα φιλοξενήσει ένα full-face κράνος και καθημερινά αντικείμενα, όπως φακέλους, tablet, αδιάβροχα κ.α. και πραγματικά είναι απορίας άξιον το πώς μπόρεσε το εργοστάσιο να προσφέρει τόσο χώρο σε ένα μοντέλο με 16ρηδες τροχούς. Στο εσωτερικό της ποδιάς υπάρχει ντουλαπάκι με εύκολο άνοιγμα και αρκετό χώρο για φύλαξη μικροαντικειμένων, όπως επίσης και θύρα USB για τη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών. Ένας αναδιπλούμενος γάντζος βρίσκεται στη διάθεση του αναβάτη για τη μεταφορά ενός χαρτοφύλακα ή για τα καθημερινά ψώνια και οι χειρολαβές συνεπιβάτη με την ενσωματωμένη σχάρα είναι ειδικά σχεδιασμένες για την εύκολη και άμεση τοποθέτηση βαλίτσας.
Ο κεντρικός διακόπτης δίνει τη δυνατότητα για άνοιγμα της σέλας ενώ το HD βρίσκεται σε κατάσταση λειτουργίας και άνοιγμα του καλύμματος της τάπας ρεζερβουάρ χωρίς να χρειαστεί να βγει το κλειδί από τη θέση του. Για αποφυγή κινδύνου κλοπής, ο διακόπτης σφραγίζει με το πάτημα ενός κουμπιού και ξεσφραγίζει μόνο από το κλειδί του αναβάτη. Η σέλα έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει άνεση και εργονομία και στους δύο αναβάτες, είναι δύο επιπέδων με συνολικό μήκος 715mm, ύψος στη θέση του οδηγού στα 800mm και του συνεπιβάτη στα 910mm. Τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ του συνεπιβάτη, κομμάτι της μοντέρνας σχεδίασης του HD, έρχονται ως αεροδυναμική κατάληξη στο βαμμένο τμήμα του καλύμματος του πλαισίου, όταν αυτά βρίσκονται σε κλειστή θέση.
Αναβαθμισμένες επιδόσεις
Το HD κινείται από τον γνωστό για την αξιοπιστία του κινητήρα F4 της SYM. Υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, SOHC (1 ΕΕΚ), αποδίδει 27,5 ίππους στις 8.000rpm με μέγιστη ροπή 26,12Nm στις 6.250rpm. Η τροφοδοσία πραγματοποιείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό με τη μονάδα ελέγχου ECU να προέρχεται από την Keihin. Ο διαστάσεων 75x63mm κύλινδρος είναι από αλουμίνιο, με ειδικής επεξεργασίας SiC κεραμική επίστρωση. Σε συνδυασμό με τα νέα πηνία και το ελαφρύτερο βολάν έχει επιτευχθεί μείωση βάρους κινητήρα κατά 3 κιλά. Έτσι, τώρα μπορεί και δουλεύει σε χαμηλότερες θερμοκρασίες και με ελαχιστοποιημένες τριβές, πρακτικά αυτό συνεπάγεται μειωμένη κατανάλωση και αυξημένη μακροζωία. Ο νέος σχεδιασμός του διπλού σωληνωτού πλαισίου, που επιτεύχθηκε χάρη σε ειδικά μελετημένες ενισχύσεις και το ψαλίδι μειωμένου βάρους, που διατηρεί την ακαμψία του, έχουν σαν αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού βάρους του scooter κατά 12kg. Το HD επιτυγχάνει μια ιδανική αναλογία απόδοσης/κατανάλωσης, με τη δεύτερη να κυμαίνεται -βάσει επίσημων μετρήσεων Euro4- στα 3,46 λίτρα ανά 100χλμ. Η χωρητικότητα του δοχείου βενζίνης είναι στα 10 λίτρα, κάτι που μεταφράζεται σε αυτονομία που αγγίζει τα 290 χιλιόμετρα.
Τα περιφερειακά
Με μεταξόνιο 1505mm το HD θέλει να πετύχει την ιδανική συνταγή σε ευελιξία και άνεση, ενώ οι 16αρες αλουμινένιες ζάντες με τα 5 διπλά μπράτσα και τα ελαστικά διαστάσεων 110/70 – 140/70 (μπροστά – πίσω) εγγυώνται την απαιτούμενη σταθερότητα, ειδικά σε δρόμους με κακοτεχνίες. Στον τομέα των φρένων το HD χρησιμοποιεί ένα δισκόφρενο 288mm τύπου μαργαρίτα μπροστά και ένα 260mm πίσω, αμφότερα με διπίστονες δαγκάνες και σωληνάκια υψηλής πιέσεως. Τo σύστημα ABS που χρησιμοποιείται είναι το δικάναλο τελευταίας γενιάς Bosch 9.1, ενώ στην ανάρτηση παρατηρούμε δοκιμασμένες λύσεις, όπως δύο αμορτισέρ διαδρομής 100mm με 4 θέσεις ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 35mm και διαδρομής 115mm.
Η ώρα της οδήγησης
Αρχικά να διευκρινίσω πως το λευκό HD300 που είχα στη διάθεσή μου ήταν ολοκαίνουργο, καθόσον το ταχύμετρό του μαρτυρούσε ότι είχε κάνει συνολικά μόλις 6 χιλιόμετρα. Επρόκειτο μάλιστα για μοντέλο προπαραγωγής, οπότε τα όποια συμπεράσματα για ποιότητα και συναρμογή υλικών δεν έχουν βάση και νόημα αυτή τη στιγμή και θα αναφερθούμε σε αυτόν τον τομέα όταν οδηγήσουμε το μοντέλο παραγωγής. Ανεβαίνοντας πάνω στη δύο επιπέδων σέλα του δεν υπάρχει κάτι να σε ξενίζει και ξεκινώντας αισθάνεσαι ότι είναι σαν να το οδηγείς πολύ καιρό, σαν να είναι «δικό» σου. Μερικά χιλιόμετρα πιο κάτω συλλαμβάνω τον εαυτό μου να κινείται σβέλτα χωρίς κόπο, εύκολα και αβίαστα.
Σωστή θέση οδήγησης και «ζύγισμα», σφικτές αναρτήσεις με καλές αποσβέσεις, κινητήρας «γεμάτος» από χαμηλά, είναι αλήθεια ότι δεν τον πίεσα ψηλά, κοινώς τον σεβάστηκα καθόσον τελείως άστρωτος. Δεν πίεσα και τα φρένα συνεπώς, που όμως σε ταχύτητες μέχρι τα 100-110 χλμ/ώρα κάνουν τη δουλειά τους μια χαρά. Δεν προσφέρουν την ιδανική αίσθηση αλλά είναι γραμμικά και δεν απαιτούν μεγάλη δύναμη για να αποδώσουν. Η άσφαλτος που κινήθηκα ήταν πολύ καλής ποιότητας και στα λίγα «γυαλιστερά» σημεία που βρήκα στο διάβα μου κατάλαβα ότι το ABS δουλεύει εξαιρετικά, επεμβαίνοντας εκεί που πρέπει και με τον τρόπο που πρέπει, διορθώνοντας με τακτ την όποια αδυναμία πρόσφυσης των -όχι και τόσο κορυφαίας ποιότητας- ελαστικών της Maxxis. Η λειτουργία μετάδοσης και κινητήρα φανερώνει μια σύγχρονη κατασκευή, δεν υπάρχουν σκαλοπάτια στην απόδοση και οι κραδασμοί παραμένουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.
Η επιτάχυνση είναι προοδευτική και δεν «τρομάζει», το HD δείχνει να ξέρει καλά το ρόλο του μέσα στην πόλη και δίνει τη δύναμή του απόλυτα ελεγχόμενα, ακόμα και για άπειρο αναβάτη. Ο θόρυβος του κινητήρα δεν είναι τραχύς και μόνο στις δυνατές επιταχύνσεις θα ακουστεί, πλην όμως παραμένοντας σε λογικά ντεσιμπέλ. Ευχάριστο εν γένει στην οδήγηση, το νέο 300ρι της SYM αλλάζει πορεία εύκολα, δείχνοντας εξαιρετική υπακοή στις εντολές του αναβάτη. Στις ευθείες -και με πολλά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο- η απουσία ζελατίνας γίνεται αισθητή, κάτι που αναμένεται να διορθωθεί με ένα μίνι «φέρινγκ» που θα διαθέτει σύντομα η αντιπροσωπεία στους ενδιαφερόμενους. Για μέσα στην πόλη δεν ενοχλεί η εν λόγω απουσία, αλλά σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και με άσχημες καιρικές συνθήκες, εμπειρικά μιλώντας πάντα, είναι απαραίτητη μια ζελατίνα, έστω και μικρού μεγέθους.
Τιμή και άφιξη
Θετικές λοιπόν οι πρώτες εντυπώσεις από την οδήγηση του νέου «16ριού» της SYM, αλλά περισσότερα και αναλυτικότερα θα σας πούμε όταν οδηγήσουμε ένα μοντέλο παραγωγής με στρωμένο κινητήρα, κάτι που ευελπιστούμε πως θα γίνει σύντομα. Το HD300 θα βρίσκεται στη χώρα μας μέσα στον Απρίλιο και η τιμή του θα κυμαίνεται περί τα 4.000€, ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί επακριβώς από την αντιπροσωπεία. Κρίνεται από απόλυτα ανταγωνιστική έως ιδιαίτερα συμφέρουσα και αυτός είναι ένας παράγοντας που σίγουρα θα ευνοήσει την πορεία του στην αγορά.