Του Νίκου Τσαμάνδουρα

Και εκεί που περίμενες στο σαλόνι του Μιλάνου τις μεγάλες εταιρείες μοτοσυκλετών να κερδίζουν τις εντυπώσεις, ήρθε η Kymco, ένας φύσει κορυφαίος κατασκευαστής scooter δηλαδή, και τους στέλνει όλους αδιάβαστους παρουσιάζοντας ένα ηλεκτρικό superbike με εκρηκτικές επιδόσεις και καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βασικό κριτήριο για τη δημιουργία του SuperNEX, ενός superbike από το μέλλον, είναι η διατήρηση του χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, όπως τη γνωρίζουμε ήδη. Παράλληλα, σύμφωνα και με τις δηλώσεις του προέδρου της Kymco Allen Ko, ουδείς αμφισβητεί το γεγονός πως το μέλλον της μετακίνησης θα είναι0-250Km/h σε 10,9 sec; Απίστευτο κι όμως… ηλεκτρικό! ηλεκτρικό. Εύκολα καταλαβαίνει κάποιος πως το «κενό» των παραπάνω γεφυρώνεται μόνο με ριζοσπαστικές για τον χώρο ιδέες. Ένας κινητήρας που να «ακούγεται» είναι μια από αυτές. Η Kymco τον κατονομάζει «active acoustic motor», δηλαδή έμφαση δίνεται στον ήχο, ώστε να θυμίζει «μαρσάρισμα» μοτοσυκλέτας με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Κόντρα στο άνευ κιβωτίου ρεύμα των ηλεκτρικών καιρών, οι μηχανικοί της Kymco πάλι διαφοροποιούνται τοποθετώντας στo SuperNEX 6άρι κιβώτιο, το οποίο δίνει καταιγιστικές επιταχύνσεις: 0-100χλμ./ώρα σε 2,9’’, 0-200χλμ./ώρα σε 7,5’’ και τελική που σταματά στα 250χλμ/ω σε μόλις 10,9’’ από στάση! Και όλα αυτά θεωρητικά απόλυτα ελεγχόμενα, χάρη στο FEP, το πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων που αποτρέπει μεταξύ άλλων ανεπιθύμητες σούζες, απώλεια πρόσφυσης κ.τ.λ. Το καλύτερο στοιχείο του; Απενεργοποιείται κατά το δοκούν! Στο πακέτο των ηλεκτρονικών θα βάλουμε και τις τέσσερις -ιδιαίτερης μορφής- «χαρτογραφήσεις» του ηλεκτροκινητήρα, που μετατρέπουν τo SuperNEX από αθόρυβο πρόβατο σε ηλεκτρισμένο λύκο επιδόσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εξ όψεως, ο εξ ανατολής κεραυνός τείνει ξεκάθαρα προς τη supersport κατηγορία, αυτή των μοτοσυκλετών επιδόσεων. Το πρωτότυπο, γιατί περί πρωτότυπου πρόκειται, δείχνει σημάδια Ένα ηλεκτρικό superbike από το μέλλον, που «ακούγεται» και που διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων!παραγωγής και όχι απλά σχεδιαστικού εντυπωσιασμού. Αρκεί να παρατηρήσει κάποιος τη μεγάλη σχετικά -αναλογικά με την ιταλική σχολή- ουρά, τους καθρέφτες αλλά και τη βάση της πινακίδας. Εντυπωσιακός είναι και ο εξοπλισμός των περιφερειακών αυτού του εντυπωσιακού ηλεκτρικού superbike, με το χρυσαφί της Ohlins να δίνει το παρών στις αναρτήσεις, τα φρένα να έχουν την υπογραφή της Brembo και οι ζάντες τη σφραγίδα της OZ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο διά ταύτα, η Kymco μας έδειξε έναν δρόμο που σύντομα, αν όχι άμεσα, αναμένεται να ακολουθήσει. Ίσως το SuperNEX, όταν βρει τον δρόμο της παραγωγής, να μην είναι εξοπλισμένο με την αφρόκρεμα των αγωνιστικών περιφερειακών όπως ντύθηκε ο σαλονάτος προπομπός της, σίγουρα όμως θα είναι μια μοτοσυκλέτα που θα προαναγγείλει την άφιξη μιας σειράς ηλεκτροκίνητων, προσιτών και αξιόμαχων μοτοσυκλετών κάθε κατηγορίας. Μακάρι, θα προσθέσουμε εμείς!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης