Του Νίκου Βιτσιλάκη
Η Kawasaki κάνει τη μεγάλη έκπληξη και επαναφέρει στο προσκήνιο μια μικρή supersport μοτοσυκλέτα με τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα και μια σειρά ηλεκτρονικών βοηθημάτων!
Υπήρχε η φημολογία εδώ και καιρό αλλά ομολογούμε πως δεν την είχαμε πολυπιστέψει. Πως δηλαδή θα ερχόταν στην παραγωγή ένα υστερικό τετρακύλινδρο με μικρό κινητήρα από την πράσινη φίρμα, ικανό να αναβιώσει τη δεκαετία 1988-1998, περίοδο κατά την οποία και οι τέσσερις μεγάλοι Ιάπωνες κατασκευαστές μάς προσέφεραν τετρακύλινδρα 250αρια με κινητήρες που δούλευαν στις 15.000rpm αποδίδοντας 45 ίππους! Και να που τελικά η φημολογία έγινε πράξη, μια πραγματικότητα ονόματι ΖΧ-25R που μόλις αποκαλύφθηκε στο περίπτερο της Kawasaki στο Tokyo Motor Show!
Υψηλών προδιαγραφών
Λίγο πριν η Honda αποκαλύψει την τελική μορφή του δικού της -πλην όμως δικύλινδρου- supersport CBR250RR (δείτε εδώ), η φίρμα του Akashi κάνει τη δική της κίνηση και παρουσιάζει το ΖΧ-25R. To μόνο στοιχείο που έδωσε στη δημοσιότητα έχει να κάνει με τον κυβισμό (249cc) και τους κυλίνδρους (4 εν σειρά). Από εκεί και πέρα ό,τι βλέπετε βλέπουμε και ανάμεσα σε αυτά παρατηρούμε ατσάλινο πλαίσιο τύπου trellis (χωροδικτύωμα), πιρούνι USD (Showa SFF-BP), ασύμμετρο αλουμινένιο ψαλίδι, τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες ακτινικής διάταξης μπροστά και μονό αμορτισέρ οριζόντια τοποθετημένο πίσω. Ο κινητήρας είναι φυσικά υγρόψυκτος, 16βάλβιδος με 2 ΕΕΚ, ιπποδύναμη όπως είπαμε δεν ανακοινώθηκε και η μοτοσυκλέτα θα διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό της οδηγικά προγράμματα, traction control και σύστημα quickshifter στο κιβώτιο. Η παραγωγή θα γίνεται στο εργοστάσιο της Kawasaki στην Ινδονησία και είναι πολύ πιθανό να δούμε το νέο ΖΧ να κυκλοφορεί και στην Ευρώπη. Μακάρι!
Λίγη ιστορία
Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και οι τέσσερις κατασκευαστές μοτοσυκλετών της Ιαπωνίας είχαν παρουσιάσει 4κύλινδρα, τετράχρονα 250άρια, ικανά να παράγουν μέχρι και 45 ίππους. Έτσι δίπλα στα Honda CBR 250, Yamaha FZR 250 και Suzuki GSX-R 250 βρισκόταν και το πράσινο-μπλε Kawasaki ZXR 250 R. Αυτές οι μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες προορίζονταν σχεδόν αποκλειστικά για τη γιαπωνέζικη αγορά, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Μια από τις τυχερές χώρες που πήρε στην αγκαλιά της αυτά τα μικρά διαμάντια ήταν και η Ελλάδα, μέσω των ανεξάρτητων εισαγωγών μεταχειρισμένων. Είναι η δεκαετία του ’90, που θα φέρει «καραβιές» μοτοσυκλετών από την Ιαπωνία και θα αλλάξει τα δεδομένα στην εγχώρια αγορά μοτοσυκλέτας. Το ZXR 250 R ήταν το μικρότερο της σειράς ZXR και ήρθε στην αγορά το 1988 σαν ZXR 250A έχοντας το χαρακτηριστικό -όπως τα μεγαλύτερα «αδέλφια» του- να διαθέτει δύο στρογγυλούς προβολείς στο φέρινγκ του, θυμίζοντας αγωνιστική κατασκευή Endurance.
Το 1991 έρχονται οι μεγαλύτερες αλλαγές στο μοντέλο (ZXR 250C), οι οποίες και θα το συνοδεύσουν μέχρι το τέλος της παραγωγής του. Η εμφανής διαφορά σε σχέση με το πρώτο ZXR ήταν ο μονός προβολέας. Βελτιώθηκε επίσης το πλαίσιο, οι αναρτήσεις, ο κινητήρας και η τροφοδοσία του, που γινόταν από μια τετράδα καρμπυρατέρ Keihin CVK 30mm. Ο κινητήρας ήταν υγρόψυκτος, DOHC, 16βάλβιδος και άγγιζε την εξωπραγματική απόδοση των 180 ίππων στο λίτρο. Η ισχύς έφτανε τους 45 ίππους στις 15.000rpm και η ροπή τα 2,6 στις 11.500rpm. Το πλαίσιο ήταν περιμετρικό από αλουμίνιο (Ε-Box το έλεγε η Kawasaki), με αφαιρούμενο υποπλαίσιο και γωνία κάστερ 24 μοιρών. Το πιρούνι ήταν USD ανοδιωμένο χρυσό με ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς! Πίσω υπήρχε ανάρτηση με αλουμινένιο ψαλίδι και ένα αμορτισέρ ρυθμιζόμενης προφόρτισης ελατηρίου και ρυθμιζόμενης πάνω βάσης του, σε μια τύπου Uni-Τrak διάταξη, ενώ το μεταξόνιο έφτανε τα 1.360mm.
Τα φρένα ήταν δύο δίσκοι των 310mm με δύο έμβολα και κόντρα γλύστρα μπροστά και ένας δίσκος 240mm με δαγκάνα δύο εμβόλων πίσω. Οι τροχοί ήταν 17 ιντσών μπροστά και 18 πίσω, με ελαστικά 110/70 – 140/60 αντίστοιχα. Η σέλα απείχε από το έδαφος 735mm και το βάρος βρισκόταν στα μόλις 141kg. Το 1999 τελείωσε η παραγωγή του μοντέλου, το οποίο στην τελευταία του έκδοση είχε πλέον αλλάξει όνομα (ZZR 250) και χαρακτήρα (πιο τουριστικό με μεγαλύτερο φέρινγκ).
Συνεργασία: Μotorbike.gr