Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος
Πολλά από τα εργοστάσια μοτοσικλέτας έχουν αναθέσει σε ομάδες σχεδιασμού ανά τον κόσμο να τους Καιρός είναι να προσεγγίσουμε διαφορετικά τη σχεδίαση των μοτοσικλετώνπαρέχουν ιδέες για το μέλλον της μετακίνησης. Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση μπορεί να ανοίξει νέους δρόμους όχι μόνο στη μείωση των ρύπων και της ευχρηστίας, αλλά να δώσει το έναυσμα για μια εντελώς νέα προσέγγιση στον σχεδιασμό μοτοσικλετών.
Η Noemi Napolitano από το Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Τέχνης και Σχεδίου του Τορίνο στην Ιταλία παρουσίασε ένα καινοτόμο σχέδιο μοτοσικλέτας με την αρωγή της Yamaha. Το μοντέλο ονομάζεται Double Y (Young & Yamaha) και δε μοιάζει με τίποτα από ότι έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα.
Οι αισθητήρες στις υποδοχές των χεριών αναλαμβάνουν να ελέγξουν τη μοτοσικλέτα
Η τεράστια διαφορά με την πρώτη ματιά εμφανίζεται στο εμπρός μέρος στην περιοχή του τιμονιού. Το κλασικό Κουνάς τα χέρια σου και οδηγείς τη μοτοσικλέτα… απλά πράγματα (ή όχι;)τιμόνι απουσιάζει και τη θέση του έχει πάρει ένα σύστημα χειρισμού με τους αγκώνες. Το concept είναι ο αναβάτης να γίνεται μέρος της οδήγησης της μοτοσικλέτας καθώς θα γέρνει προς τα εμπρός και θα ακουμπάει τα χέρια του σε ειδικές λαβές. Ανάλογα με την κίνηση των χεριών η μοτοσικλέτα θα πηγαίνει εμπρός, πίσω, δεξιά και αριστερά ακολουθώντας τη ροή του σώματος του αναβάτη.
Η μοτοσικλέτα θα είναι ηλεκτρική με τον εμπρός τροχό να είναι 21 ιντσών και τον πίσω να είναι 17 ιντσών, ενώ η στήριξη των αναρτήσεων είναι μονόμπρατση τόσο εμπρός όσο και πίσω. Τέρμα λοιπόν στο γκάζι, στο φρένο, στο συμπλέκτη και τα χειριστήρια. Κουνάς τα χέρια σου και οδηγείς τη μοτοσικλέτα σου. Η φαντασία δεν έχει ταβάνι και η νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης προσφέρεται για τέτοια σχεδιαστικά πειράματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Continental και Varta εξελίσσουν μπαταρίες ηλεκτρικών scooter