του Νίκου Βιτσιλάκη
Αισίως το παπί της Honda κλείνει φέτος 60 χρόνια ζωής και η κόκκινη εταιρεία αποφάσισε να το γιορτάσει με ένα μοντέλο που σέβεται απόλυτα το παρελθόν και ατενίζει το μέλλον με υπερηφάνεια.
Όταν στο περσινό σαλόνι αυτοκινήτου Tokyo Motor Show η Honda παρουσίαζε τρία νέα παπιά (δείτε εδώ) κανείς δεν περίμενε ότι σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα θα προχωρούσε και στην ευρεία παραγωγή τους. Με ένα εκτενές δελτίο τύπου, το οποίο και σας παραθέτουμε αυτούσιο, η αντιπροσωπεία μας γνωστοποιεί τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του Super Cub 125, όχι όμως και περισσότερες πληροφορίες γύρω από τιμή και άφιξη στην Ελλάδα. Στη Γερμανία -όπως μάθαμε- θα εισαχθεί από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και σε τιμή λίγο πάνω από τα 3,500€, οπότε εσείς υπολογίστε κάτι ανάμεσα σε 3.500 με 3.900€ για τη δική μας αγορά. Και μην ανησυχείτε για την απουσία διπλής σέλας, η ύπαρξη μαρσπιέ συνεπιβάτη τα μαρτυρά όλα, δηλαδή σίγουρα θα υπάρχει είτε σε στάνταρ είτε σε after market επιλογή! Εμείς πάντως, απλά ευελπιστούμε να το οδηγήσουμε όσο πιο σύντομα γίνεται!
Είναι πλέον μια πραγματικότητα
To Super Cub C125 συνεχίζει την πορεία του στην Ευρώπη με τον αέρα ενός παγκόσμιου best-seller. Διατηρεί τα χαρακτηριστικά που το καθιέρωσαν, παραμένοντας προσιτό και με ένα μοναδικό διαχρονικό στυλ. Αξιοσημείωτα στοιχεία του είναι ένας ροπάτος κινητήρας 125cc, οι ομαλές και αθόρυβες ημιαυτόματες αλλαγές σχέσεων, το νέο ανθεκτικό πλαίσιο, οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων, τα φώτα τεχνολογίας full LED και το Smart Key. Το πρώτο Super Cub C100 παρουσιάστηκε το 1958, 10 χρόνια μετά την ίδρυση της Honda. Σχεδιασμένο από τον ίδιο τον Soichiro Honda και τον επί μακρόν συνεργάτη του Takeo Fujisawa, είχε συγκεκριμένο σκοπό: -να προσφέρει χαρά παίζοντας χρήσιμο ρόλο στα ζωές των ανθρώπων. Σχεδόν 60 χρόνια αργότερα το Super Cub πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο παραγωγής με 100 εκατομμύρια μονάδες, που το ανέδειξε στο πιο δημοφιλές μηχανοκίνητο όχημα που έχει κυκλοφορήσει ποτέ στον κόσμο. Όλο αυτό το διάστημα, οι απλές αρετές του Super Cub στυλ, αξιοπιστία, οικονομία και γνήσια πρακτικότητα παρέμειναν αναλλοίωτες στο πέρασμα του χρόνου. Αθόρυβα και διακριτικά, κατάφερε αυτό ακριβώς που επιθυμούσαν οι Soichiro και Takeo, να μυήσει και να υποστηρίξει τους ανθρώπους στο μοντέλο της προσωπικής μετακίνησης. Έχοντας γνώση του target group των αναβατών πόλεων –νεότερων αλλά και πιο ώριμων– που αναζητούν ένα παπί εμπνευσμένο από ρετρό φόρμες με πραγματική αξιοπιστία και εντυπωσιακό στυλ, η Honda αποκαλύπτει το Super Cub C125 και σηματοδοτεί το επόμενο κεφάλαιο στη μακροχρόνια ιστορία του, σχεδιασμένο για το σύγχρονο ρυθμό ζωής των μεγάλων πόλεων.
Tadamasa Maeda
Ο εν λόγω μηχανικός είναι ο Project Leader του Super Cub C125 και μιλώντας περί αυτού μας λέει: «Γνωρίζουμε ότι οι πελάτες μας, άντρες και γυναίκες, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο προσωπικό στυλ και θέλουμε το νέο μας Super Cub C125 να αναβαθμίσει το lifestyle τους. Η διαχρονική του σχεδίαση εκφράζει αξία σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ έχουμε βελτιώσει τον κινητήρα και το πλαίσιο. Όπως ίσχυε και για τον ιδρυτή μας, η μεγαλύτερη χαρά μας είναι να έχουμε θετική επίδραση στην καθημερινή ζωή και να χαρίζουμε χαμόγελα στα πρόσωπα όλων των κατόχων Super Cub όποτε και όπου το χρησιμοποιούν».
Επισκόπηση
Το C125 ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στη θρυλική ιστορία ενός μοντέλου με παγκόσμια απήχηση, το οποίο πωλείται σε περισσότερες από 160 χώρες και με τόσο άμεσα αναγνωρίσιμη εμφάνιση ώστε να αποτελεί το πρώτο όχημα στην Ιαπωνία στο οποίο δόθηκε τρισδιάστατο εμπορικό σήμα. Ενώ εμφανισιακά δεν αποκλίνει από την κλασική φόρμα, μία αύξηση στην ισχύ και τη ροπή λόγω του κινητήρα 125cc βοηθά το Super Cub να μην εγκλωβίζεται στην κυκλοφορία της πόλης. Ο αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης έχει επίσης αναβαθμιστεί με κριτήριο την αυξημένη ισχύ και τις πολύ ομαλές και αθόρυβες αλλαγές σχέσεων. Το ατσάλινο πλαίσιο έχει αποκτήσει πρόσθετη ακαμψία, βελτιώνοντας τη χρηστικότητα του Super Cub. Η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης, οι τροχοί 17-ιντσών από χυτό αλουμίνιο και το εμπρός δισκόφρενο προσφέρουν μία ευέλικτη και γεμάτη αυτοπεποίθηση συμπεριφορά. Φωτισμός full LED προσδίδει μία σύγχρονη νότα, ενώ το Smart Key είναι ιδιαίτερα πρακτικό στην καθημερινότητα.
Στυλ & Πλαίσιο
Το Super Cub 125 είναι σχεδιασμένο με γνώμονα μία λέξη, την καθολικότητα. Δηλαδή, πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιείται από πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους. Βασικό στοιχείο αυτής της φιλοσοφίας είναι η εμπροσθοβαρής σιλουέτα σχήματος S, που ξεκινά πίσω από την ποδιά και καταλήγει στον πίσω λασπωτήρα, κάνοντας την πρόσβαση εύκολη υπόθεση. Το σύνολο αποπνέει μία αισθητική σαφήνεια και αίσθηση ποιότητας μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, με μία φίνα ισορροπία ανάμεσα στις λείες και απαλές καμπύλες και τις δυναμικές ακμές της ποδιάς και των λασπωτήρων στα φτερά. Το πίσω φτερό είναι πολύ λεπτό και κατασκευάζεται από πρεσαριστό ατσάλι αντί για πλαστικό, τονίζοντας την κλασική σιλουέτα S. Βασικό συστατικό είναι το μπροστινό σύστημα, που συγκεντρώνει διάφορα εξαρτήματα –πιρούνι, τιμόνι και ποδιά– σε ένα ενιαίο σύνολο. Στο πρώτο μοντέλο, το τιμόνι σε σχήμα γλάρου ήταν ένα αξιοσημείωτο επιχείρημα πωλήσεων και το νέο Super Cub C125 με το σφυρήλατο κωνικό τιμόνι με επικάλυψη χυτής καμπύλης ρητίνης να περιλαμβάνει χειριστήρια, διακόπτες και όργανα, αποτυπώνει αυτό το απαράμιλλης ομορφιάς μοτίβο.
Τα γκριπ τοποθετούνται σε μία φυσική, εύχρηστη θέση σε απόλυτη αρμονία με την όρθια θέση του αναβάτη, κάτι που εξασφαλίζει άριστη ορατότητα. Η χρήση αφρού ουρεθάνης μεγαλύτερης πυκνότητας και πάχους συγκριτικά με τα άλλα παπιά αναβαθμίζει την άνεση στη σέλα, η οποία είναι φαλτσοκομμένη στα εμπρός πλαϊνά τμήματα, για να φτάνουν πιο εύκολα τα πόδια του αναβάτη στο έδαφος. Όλος ο φωτισμός είναι νέας τεχνολογίας LED, ενώ τα όργανα αναδεικνύουν το βάθος της συνολικής σχεδίασης με τους δύο φακούς να διαχωρίζονται από δύο χρωμιωμένους δακτυλίους. Ο εξωτερικός δακτύλιος φιλοξενεί το αναλογικό στροφόμετρο και προειδοποιητικά φώτα και ο εσωτερικός μία διακριτική ψηφιακή οθόνη. Μία νότα σύγχρονης εποχής είναι το Honda Smart Key. Βάλτε το στην τσέπη σας και ξεχάστε το, το Super Cub C125 είναι έτοιμο για εκκίνηση. Επίσης ελέγχει το immobiliser αποτρέποντας τους κλέφτες και εφοδιάζεται με λειτουργία ανταπόκρισης (answer back) μέσω της οποίας τα φλας αναβοσβήνουν πιέζοντας ένα μπουτόν για να βρίσκει ο αναβάτης εύκολα το όχημά του σε πολυσύχναστους χώρους στάθμευσης.
Τέλος, προς τιμήν των προγόνων του (και υπογραμμίζοντας την ιστορία της Honda), το ιστορικό τρισδιάστατο λογότυπο Old Wing κοσμεί το Smart Key. Για να διατηρήσει τη φυσική αξιοπιστία του και παράλληλα να αναβαθμιστεί για την έκδοση 125cc, το Super Cub C125 ξεκίνησε με βάση το σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς. Η ακαμψία έχει προσαρμοστεί στην ισχύ του μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα, ενώ το τιμόνι και η σέλα εδράζονται σε ελαστικές βάσεις. Η γωνία κάστερ και το ίχνος του τροχού έχουν ρυθμιστεί στα 26.5°/71mm με μεταξόνιο 1245mm. Το παπί είναι εξοπλισμένο με ελαστικά tubeless διαστάσεων 70/90-17 μπροστά και 80/90-17 πίσω. Ένα εμπρός δισκόφρενο 220mm με μονοπίστονη δαγκάνα συνδυάζεται με πίσω ταμπούρο 130mm.
Κινητήρας
Απλός, στιβαρός αξιόπιστος, οικονομικός: με δύο λόγια, ο κινητήρας του Super Cub C125. Ο αερόψυκτος, διβάλβιδος κινητήρας ψεκασμού SOHC 125cc έχει βελτιωθεί αισθητικά με ένα ματ μεταλλικό φινίρισμα και λεπτομέρειες χρωμίου που του χαρίζουν premium εμφάνιση, ενώ παράλληλα έχει αναβαθμιστεί εσωτερικά για βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας. Ο θόρυβος από τον κινητήρα περιορίζεται στο ελάχιστο χάρη στη χρήση ελικοειδών πρωτευόντων γραναζιών και υψηλότερης ακρίβειας ρουλεμάν στροφάλου. Ρουλεμάν έχουν προστεθεί στο μύλο για πιο ομαλή αλλαγή σχέσεων. Ελαστικά ένθετα χρησιμοποιούνται και στο μοχλικό του επιλογέα (επίσης για μείωση του θορύβου) ενώ βελτιστοποιημένος αποσβεστήρας συμπλέκτη από καουτσούκ μειώνει τους κραδασμούς κατά τις αλλαγές. Η μέγιστη ισχύς των 9.5Hp αποδίδεται στις 7.500rpm και η ροπή των 10,4Nm στις 5.000rpm. Οι καμπύλες ισχύος και ροπής είναι γραμμικές με πλούσια απόδοση από τις μεσαίες μέχρι τις υψηλές στροφές. Το κιβώτιο είναι 4τάχυτο και σύμφωνα με την παράδοση του κλασικού Super Cub οι αλλαγές σχέσεων γίνονται μέσω ενός αυτόματου, φυγοκεντρικού συμπλέκτη, χωρίς την ανάγκη για μανέτα. Με αυτόν τον κινητήρα το Super Cub C125 καλύπτει 66.7km/l (WMTC mode), απολαμβάνοντας αυτονομία περίπου 245km από ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 3,7L.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά C125
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος |
Αερόψυκτος SOHC τετράχρονος, διβάλβιδος |
Κυβισμός |
125cc |
Διάμετρος x Διαδρομή |
52.4 x 57.9mm |
Σχέση Συμπίεσης |
9.3:1 |
Μέγιστη Ισχύς |
9.5Hp @ 7,500rpm |
Μέγιστη Ροπή |
10.4Nm @ 5,000rpm |
Χωρητικότητα δοχείου λαδιού |
1.0 litres |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ |
|
Τροφοδοσία |
Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου |
3.7 L |
Κατανάλωση |
66.7km/litre (WMTC mode) |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Μίζα |
Ηλεκτρική |
Μπαταρία |
12V-3.5AH |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
Τύπος Συμπλέκτη |
Υγρός, πολύδισκος και αυτόματος, φυγοκεντρικός συμπλέκτης |
Τύπος κιβωτίου |
4τάχυτο |
ΣΚΕΛΕΤΟΣ |
|
Τύπος |
Ατσάλινο τύπου μονής ραχοκοκαλιάς |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) |
1.915 x 720 x 1.000mm |
Μεταξόνιο |
1.245mm |
Γωνία Κάστερ |
26,5° |
Ίχνος τροχού |
71mm |
Ύψος σέλας |
780mm |
Απόσταση από το έδαφος |
125mm |
Ακτίνα στροφής |
2.0m |
Βάρος (πλήρως υγρών) |
109kg |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Τύπος Εμπρός |
Τηλεσκοπικό πιρούνι 26mm |
Τύπος Πίσω |
Δύο αμορτισέρ |
ΤΡΟΧΟΙ |
|
Τύπος Εμπρός |
10-ακτίνων από χυτό αλουμίνιο |
Τύπος Πίσω |
10-ακτίνων από χυτό αλουμίνιο |
Ελαστικό εμπρός |
70/90-17M/C 48P |
Ελαστικό πίσω |
80/90-17M/C 50P |
ΦΡΕΝΑ |
|
Τύπος Εμπρός |
Μονός υδραυλικός δίσκος 220 mm |
Τύπος Πίσω |
Ταμπούρο 130mm |
ΦΩΤΙΣΜΟΣ |
|
Προβολέας |
LED |
Πίσω φως |
LED |