Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος
Έχουν περάσει πλέον έξι χρόνια από εκείνη την απίθανη περιπέτεια που έζησα παρέα με ένα PCX 125 τηςΜεγαλύτερα είναι τα ελαστικά που χρησιμοποιεί το νέο PCX 125 Honda. Θυμάμαι πολύ καλά εκείνο το Σάββατο του Σεπτεμβρίου όταν χτύπησε το τηλέφωνο για μια άσχημη είδηση και με ανάγκασε να ανέβω στη σέλα του scooter για μια διαδρομή που δε θα ξεχάσω ποτέ. Περασμένα μεσάνυχτα ξεκίνησα από τη Νότια Εύβοια που βρισκόμουν για Σαββατοκύριακο ξεκούρασης να επιστρέψω στην Αθήνα μέσω Χαλκίδας.
Φανταστείτε λίγο το σκηνικό: Πηχτή νύχτα, δρόμοι αμφιβόλου ποιότητας, ζώα που διέσχιζαν την άσφαλτο ανά πάρα στιγμή, στροφές κάθε είδους και το κερασάκι στην τούρτα βροχή! Και μέσα σε όλα αυτά το μυαλό βυθισμένο σε άσχημες σκέψεις. Κακή εμπειρία από την οποία όμως το Honda PCX με έβγαλε ασπροπρόσωπο και έφερε εις πέρας το έργο του χωρίς να μου φορτώσει ακόμα περισσότερα προβλήματα από τα τόσα που είχα στο μυαλό μου.
Αρκετές αλλαγές εξωτερικά με γνώμονα πάντα την ποιότητα
Επιστροφή στο 2021 και συναντιέμαι ξανά με το μικρό, ποιοτικό scooter της Honda. Οι αναμνήσεις δυστυχώς Η σέλα και η τάπα του ρεζερβουάρ ανοίγουν χωρίς κλειδίδε με αφήνουν να το απολαύσω όπως του αξίζει καθώς το έχω συνδέσει με μια πολύ αρνητική εμπειρία. Προσπαθώντας να βάλω στην άκρη του μυαλού μου το παρελθόν, κοιτάζω το νέο PCX και μου φαίνεται διαφορετικό. Όχι, στη βασική του δομή η οποία παραμένει ίδια για να μην το μπερδεύεις με κανένα άλλο στο δρόμο, αλλά για τις λεπτομέρειες τις οποίες διαθέτει.
Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω έχουν επανασχεδιαστεί, είναι τεχνολογίας LED, ενώ διαθέτουν και σύστημα DRL φώτα ημέρας. Κοιτάζοντας το πίσω μέρος, το φωτιστικό σώμα δημιουργεί ένα X, ενώ η ποιότητα της βαφής και της συναρμολόγησης είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, στα πρότυπα δηλαδή της Honda.
Ανεβαίνοντας στη σέλα του PCX αμέσως το μάτι πέφτει πάνω στην LCD οθόνη, πλήρως ψηφιακή με όλες Ο χώρος κάτω από τη σέλα έχει αυξηθεί στα 30,4 λίτρατις απαραίτητες πληροφορίες. Εκείνο που σου τραβάει το βλέμμα είναι όταν ανάβεις το φλας στην οθόνη εμφανίζεται το γνωστό πράσινο σύμβολο σε τεράστιες διαστάσεις το οποίο αναβοσβήνει και σου θυμίζει εμφατικά ότι έχεις βγάλει φλας! Η θέση οδήγησης είναι η κλασική του PCX τοποθετώντας το σώμα κοντά στο τιμόνι. Το τιμόνι είναι ελαφρώς χαμηλό και με κλίση προς τον αναβάτη κάνοντας τον χειρισμό πολύ εύκολο, ενώ η σέλα προσφέρει άνεση και κρατάει σταθερό το σώμα.
Σύγχρονες λύσεις στον κινητήρα με έμφαση στην οικονομία
Ο κινητήρας του PCX είναι καινούριος σε όλα τα επίπεδα. Πρόκειται για τον Euro5 eSP+ των 124 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 12,5 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. και 11,8Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Η Honda έχει τοποθετήσει σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης στο PCX, ενώ η τροφοδοσία βοηθάει στο να έχουμε ένα από τα πιο οικονομικά μοντέλα της αγοράς.
Στο πρώτο άνοιγμα του γκαζιού το νέο PCX σου δίνει την αίσθηση ότι δεν έχει ικανό τράβηγμα, δεν αισθάνεσαιΣτα αξεσουάρ της Honda μπορείς να βρεις και το Smart Box με σύστημα χειρισμού χωρίς κλειδί τη δύναμη να σε σπρώχνει εμπρός. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική καθώς αν κοιτάξεις το ταχύμετρο θα αντιληφθείς ότι ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα και μάλιστα με ικανοποιητικό ρυθμό επιτάχυνσης. Τα πρώτα 40Km/h έρχονται εύκολα και γρήγορα, υπάρχει μια μείωση της επιτάχυνσης από τα 40-60Km/h και μετά το scooter “παίρνει φόρα” επιταχύνοντας δυνατά μέχρι τα 104 Km/h.
Η ποιότητα είναι μια λέξη που μπαίνει σε όλους τους τομείς του PCX δίπλα, αλλά μπορείς μαζί με την ποιότητα να βάλεις και τη λέξη οικονομία. Το PCX με τη βοήθεια του συστήματος Start-Stop (σβήνει όταν σταματάς ο κινητήρας) είναι ικανό να δείξει κατανάλωση της τάξης των 2,5 λίτρων/100 χιλιόμετρα, ενώ η αυτονομία με το ρεζερβουάρ των 8,1 λίτρων μπορεί να δώσει περίπου 350 χιλιόμετρα.
Μικρότερος πίσω τροχός, περισσότερη ευελιξία και άνεση
Στο δρόμο το PCX είναι ξανά εκεί να σου θυμίσει γιατί έχει πουλήσει πάνω από 140.000 μοντέλα από το 2010 Το βάρος του PCX είναι μόλις 130 κιλάστην Ευρώπη. Το μικρό scooter της Honda είναι εξαιρετικά ευέλικτο και χάρη στο νέο πλαίσιο έχει αυξημένη σταθερότητα στο πίσω μέρος. Οι τροχοί των 14 ιντσών εμπρός και 13 ιντσών πίσω προσφέρουν άνεση και καλή ευκινησία, ενώ οι αναρτήσεις με το τηλεσκοπικό πιρούνι 31mm εμπρός και τα νέα αμορτισέρ μεγαλύτερης διαδρομής πίσω, δίνουν καλό επίπεδο πρόσφυσης και αυτοπεποίθησης στον αναβάτη.
Στις καθημερινές διαδρομές της πόλης και ανεξάρτητα με την ποιότητα της πρόσφυσης της ασφάλτου το Honda λειτουργεί άψογα. Στρίβει με ευκολία σε κάθε στροφή χωρίς κανένα κούνημα και ιδιαίτερα το εμπρός μέρος προσφέρει πολύ καλή αίσθηση στον αναβάτη να κινηθεί και πιο αθλητικά. Τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά με το δισκόφρενο των 220mm εμπρός και το ταμπούρο πίσω να κάνουν ουσιαστική δουλειά. Το PCX είναι εφοδιασμένο και με σύστημα ABS το οποίο επεμβαίνει μόνο στον εμπρός τροχό και φυσικά δεν το χρειάστηκα πουθενά καθώς το σύνολο είναι καλά ισορροπημένο ακόμα και στις ακραίες στιγμές.
Το PCX έχει προαιρετικά θερμαινόμενα grip!Ένα scooter όπως το PCX πρέπει και είναι πολύ χρηστικό καθώς θα το χρησιμοποιήσεις καθημερινά. Εκείνο που εκτίμησα πολύ είναι το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί το οποίο πραγματικά βοηθάει τα μέγιστα στις μετακινήσεις. Βάζεις το κλειδί στην τσέπη και τελείωσες. Κάτω από τη σέλα το PCX χωράει ένα full face κράνος χάρη στη νέα σχεδίαση του πλαισίου, ενώ στο εμπρός ντουλαπάκι βρίσκεις μια ωραιότατη θύρα USB για να φορτίσεις το smartphone σου.
Μπορείς να εμπιστευτείς το PCX της Honda
Το μυαλό του ανθρώπου μερικές φορές να παίζει περίεργα παιχνίδια. Το Honda PCX125 το έχω συνδέσει με μια άσχημη προσωπική μου στιγμή στην οποία όμως το scooter με έβγαλε από μια δύσκολη κατάσταση χωρίς να μου ζητήσει τίποτα. Απλά υπάκουσε τις εντολές μου και ακολούθησε τη διαδρομή που διάλεξα χωρίς να με κάνει να σκεφτώ ούτε μια φορά κάτι περισσότερο από την οδήγηση. Αυτό είναι το PCX που αγάπησε τόσος κόσμος. Ένα πολύ ποιοτικό, απροβλημάτιστο scooter το οποίο θα σε συνοδεύσει με ασφάλεια και οικονομία σε ότι του ζητήσεις. Ένας πιστός φίλος με ένα σπουδαίο χαρακτηριστικό που είναι η εμπιστοσύνη!
ΤΙΜΗ: 3.300€
Όλα τα στοιχεία του Honda PCX 125 ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το Honda Forza 750 είναι ο… Mikado των scooter