του Νίκου Βιτσιλάκη

Δεν είναι νέο κόλπο για το βαυαρικό εργοστάσιο η ηλεκτροκίνηση σε αυτοκίνητα και scooter, είναι όμως για τις μοτοσυκλέτες και το Vision DC είναι η πρώτη ένδειξη..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η BMW Motorrad διαθέτει ήδη στη γκάμα της το (100%) ηλεκτρικό  scooter C Evolution, ένα μοντέλο που εξελίσσεται διαρκώς από τη στιγμή που παρουσιάστηκε το 2016 (δείτε εδώ) και το οποίο προσφέρει πολλές και σημαντικές λύσεις στην αστική μετακίνηση. Από εκεί και πέρα -και όσον αφορά στην εφαρμογή ηλεκτροκινητήρα σε κάποια από τις μοτοσυκλέτες της- τα νέα μέχρι σήμερα ήταν φτωχά σε περιεχόμενο. Στο πρόσφατο παρελθόν σας είχαμε δείξει μια πρώτη εικόνα από τα σχέδια των Βαυαρών (δείτε εδώ), όπως επίσης και μια “τρελλή” ιδέα ενός οίκου βελτιώσεων (δείτε εδώ), πάντα με βάση την παραδοσιακή boxer σχεδίαση.

Όμως, σήμερα η κατάσταση σοβαρεύει, αφού έχουμε κίνηση από το ίδιο το εργοστάσιο, που περήφανα παρουσίασε ένα πρωτότυπο σε δική του εκδήλωση (NextGen) στο Μόναχο. Το Vision DC Roadster, όπως είναι το πλήρες όνομά του, είναι προϊόν που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από την ίδια τη BMW και αυτό από μόνο του μιλάει για μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που βρίσκεται στα σκαριά και η οποία δείχνει ξεκάθαρα πως σέβεται την ιστορία, υιοθετώντας την κλασσική δικύλινδρη “boxer” σχεδίαση. Παρέα με τις παραδοσιακές -για το εργοστάσιο- εφαρμογές σε ανάρτηση και μετάδοση, “φωνάζει BMW” από μακριά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κι ας μην έχει εξατμίσεις και σίδερα. Κι ας μην είναι ψηλό και ογκώδες. Και επειδή ανέκαθεν μια μοτοσυκλέτα BMW με κινητήρα οριζόντιας διάταξης φορτίζει συναισθηματικά με την εμφάνιση και τον ήχο τον κάτοχό της (η ίδια η BMW το λέει αυτό), οι Βαυαροί τεχνικοί φρόντισαν να κάνουν κάτι διαφορετικό πάνω στο πρωτότυπο και εκεί που θεωρητικά βρίσκονται οι κεφαλές των κυλίνδρων έχουν τοποθετήσει δύο βεντιλατέρ που ..πάλλονται σαν να φτερουγίζουν, στέλνοντας φρέσκο αεράκι και ψύχοντας τη συστοιχία των μπαταριών!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μοτοσυκλέτα χρησιμοποιεί ένα πλαίσιο μονοκόκ πάνω στο οποίο στηρίζονται μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρας, δυστυχώς δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα συστατικά και τις τεχνολογίες που εφαρμόζονται στο πρωτότυπο, έτσι κι αλλιώς όλοι γνωρίζουμε ότι στην τελική του μορφή το μοντέλο παραγωγής θα έχει αλλάξει σημαντικά.

Future Highway 2025

Στα πλαίσια της ενδοεταιρικής εκδήλωσης NextGen, το BMW Group δήλωσε πως επιταχύνει το ρυθμό του προγράμματός του “Future Highway” για επέκταση της ηλεκτροκίνησης και πως θα πετύχει το στόχο των 25 ηλεκτροκίνητων μοντέλων που είχε θέσει για το 2025 δύο χρόνια νωρίτερα, δηλαδή το 2023. Έχει ήδη ανακοινωθεί η έλευση 25 μοντέλων εναλλακτικής μορφής ενέργειας και πως περισσότερα από τα μισά θα είναι πλήρως ηλεκτροκίνητα.

Η συντριπτική πλειοψηφία αφορά σε αυτοκίνητα, με ορισμένα εξ αυτών να υιοθετούν υβριδική τεχνολογία. Φανταζόμαστε πως έστω και ένα από τα 25 θα είναι μοτοσυκλέτα και ειλικρινά αναμένουμε με ενδιαφέρον την πρόταση των Γερμανών.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης