του Νίκου Βιτσιλάκη

Οι λάτρεις των παλιών βαυαρικών μοτοσυκλετών καλούνται να υποκλιθούν μπροστά σε ένα δίτροχο κομψοτέχνημα που αποτίει φόρο τιμής στα μοντέλα του παρελθόντος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Concept R18 έχει πάνω του πολύ μέταλλο και ακόμα περισσότερη παράδοση, δίνοντας υποσχέσεις για το μέλλον με την υπογραφή της ίδιας της BMW, η οποία και το παρουσίασε επίσημα σε κορυφαίο ετήσιο διαγωνισμό “ομορφιάς”, κοινώς στο περίφημο Concorso d’Eleganza στη Villa d’Este. Πριν 90 χρόνια οργανώθηκε εκεί -και για πρώτη φορά- ένας διαγωνισμός για ιστορικά οχήματα, ο οποίος έμελλε να γίνει ένας από τους πλέον σημαντικούς στην πορεία της αυτοκίνησης. Στην εν λόγω βίλα, η οποία βρίσκεται στις όχθες της λίμνης Κόμο στην Ιταλία, από το 1929 εκτίθενται vintage αυτοκίνητα και σπάνιες ιστορικές μοτοσυκλέτες, ενώ ήδη από το 2002 άρχισαν να συμμετέχουν και πρωτότυπα μοντέλα, με πολλές επώνυμες εταιρείες να αποκαλύπτουν εκεί τις μελλοντικές τους προθέσεις.

Η BMW συμμετέχει ανελλιπώς στο συγκεκριμένο διαγωνισμό (δείτε εδώ και εδώ) και στη φετινή διοργάνωση μας αποκάλυψε κάτι εξαιρετικά σημαντικό για το κοντινό μέλλον, τόσο για την ίδια όσο και -πολύ περισσότερο- για τον ευρισκόμενο στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού ανταγωνισμό (λέγε με Indian και Harley). Το R18 είναι μια πρόταση που θα μπορούσαμε να τη δούμε σαν την επιστροφή στον πυρήνα, στην ουσία της μάρκας, πλην όμως με μια σύγχρονη πινελιά. Ο Markus Schramm, επικεφαλής της BMW Motorrad, περιγράφει το πρωτότυπο ως εξής: “Με αυτό το dream bike η BMW Motorrad παρουσιάζει τη δική της εκδοχή για μια συναισθηματική και αυθεντική προσέγγιση στην κατηγορία των μεγάλων cruiser”.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Concept R18 επιδεικνύει έμπρακτα πως θα μπορούσε να δείχνει ένας boxer κινητήρας της δεκαετίας του 1960 πάνω σε μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα που θα συνδύαζε όλα τα κλασικά στοιχεία μιας BMW. Με καθαρή αισθητική, το πρωτότυπο ενσωματώνει την ουσία της μοτοσυκλέτας όπως την αντιλαμβάνεται η γερμανική εταιρεία, με γνώμονα το συναίσθημα και όχι την τεχνολογία. Άμεσα αναγνωρίσιμη ως αυθεντική BMW, αερο-ελαιόψυκτος κινητήρας boxer με μεγάλους (900cc έκαστος!) κυλίνδρους δεξιά και αριστερά, πλαίσιο παραδοσιακής δομής που “κατηφορίζει” προς τα πίσω, άξονας στην τελική μετάδοση, ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας βαμμένο μαύρο και με λευκά σιρίτια που έχουν ζωγραφιστεί στο χέρι, όλα φανερώνουν μια σπουδή στο παρελθόν με πολύ μεράκι και φαντασία. Οι ισορροπημένες αναλογίες υπενθυμίζουν τις κλασσικές BMW -πολύ περισσότερο το θρυλικό μοντέλο R5- και μεταδίδουν, ακόμα και από απόσταση, μια διαχρονική ομορφιά που δεν έχει τίποτα το περιττό. Οι μεγάλοι τροχοί (21” μπροστά και 18 πίσω) διαθέτουν ακτινωτές ζάντες με μαύρα στεφάνια και είναι εφοδιασμένοι με ελαστικά δρόμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως, η καρδιά του Concept R18 είναι φυσικά ο δικύλινδρος κινητήρας των ..1800cc με τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες, που επεκτείνονται σε εξάτμιση και άξονα μετάδοσης. Τα καλυμμένα καλάμια του πιρουνιού “παλαιώνουν” την εικόνα της μπροστινής ανάρτησης, όπως και το μονό αμορτισέρ κάτω από το μονόσελο. Όργανα δεν υπάρχουν, ούτε θέση για συνεπιβάτη, η όλη λιτή εικόνα φανερώνει τη διάθεση του γερμανού κατασκευαστή για προσέγγιση ενός διαφορετικού κοινού, με τις δικές του προτεραιότητες και προτιμήσεις.

Ενός κοινού που δεν συγκινείται από μοτοσυκλέτες με έμφαση στον εντυπωσιασμό (άρα αδιαφορεί για τις αμερικάνικες κατασκευές), αλλά από μοντέλα που δίνουν βάση στην οδική συμπεριφορά και στην οδηγική ευχαρίστηση. Κάτω από αυτό το τελευταίο πρίσμα, θα λέγαμε ότι το “αντίπαλο δέος” βρίσκεται στην αντίπερα όχθη της Μάγχης και το λένε Triumph Bonneville Bobber (ή μήπως Rocket 3;). H ΒΜW συνηθίζει να υλοποιεί άμεσα τα πρωτότυπα που παρουσιάζει κατά καιρούς και αυτό σημαίνει πως μέσα στα επόμενα 1-2 χρόνια μάλλον θα δούμε την τελική μορφή του R18 να κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Ίσως τον ερχόμενο Νοέμβριο να ξέρουμε περισσότερα..

Πηγή motorbike.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης