του Νίκου Bιτσιλάκη

Μετά από μία δεκαετία εξέλιξης η BMW επανασχεδίασε εξαρχής τα μεσαία της μοντέλα F-GS με στόχο τη σπορ οδήγηση στην άσφαλτο, τα ταξίδια με πλήρες φορτίο και τις εξορμήσεις εκτός δρόμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αρχής γενομένης από έναν τελείως νέο κινητήρα και ένα επίσης νέο μονοκόκ ατσάλινο πλαίσιο, έμφαση δόθηκε και στην εμφάνιση, όπου η νέα σχεδίαση έχει γίνει με γνώμονα τον εκσυγχρονισμό και σε αυτόν τον τομέα. Ο σκελετός είναι φτιαγμένος από μορφοποιημένα, συγκολλημένα εξαρτήματα και χρησιμοποιεί τον κινητήρα σαν δομικό στοιχείο στήριξης, ενώ το δοχείο καυσίμου έχει πλέον μεταφερθεί στην κλασική θέση ανάμεσα σε σέλα και τιμόνι. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας διαθέτει δύο αντικραδασμικούς άξονες και χρονισμό ανάφλεξης στις 270/450 μοίρες, κάτι που αποφέρει πιο αθόρυβη λειτουργία και πλέον εθιστικό ήχο. Η εξέλιξή του επικεντρώθηκε στην αύξηση τόσο της ισχύος όσο και της ροπής, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Με κυβισμό 853cc, ο κινητήρας της F 750 GS αποδίδει 77 hp στις 7.500rpm και της F 850 GS 95hp στις 8.250rpm. Ο μονόδρομος συμπλέκτης διαθέτει υποβοήθηση και περιορίζει τη ροπή του κινητήρα στην επιβράδυνση, με αποτέλεσμα καλύτερο έλεγχο στα βίαια κατεβάσματα των ταχυτήτων. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω 6-τάχυτου κιβωτίου, με την τελική μετάδοση να έχει κλασσική μορφή (αλυσίδα/γρανάζια) και να βρίσκεται πλέον στην αριστερή πλευρά της μοτοσικλέτας. Θέση όμως άλλαξε και το τελικό της εξάτμισης, μετακομίζοντας με τη σειρά του στη δεξιά πλευρά των F-GS. Τα προγράμματα οδήγησης Road και Rain, καθώς και το ABS με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, με τα αντίστοιχα προγράμματα Dynamic, Enduro και Enduro Pro –με το τελευταίο αποκλειστικά για την 850 GS- να παραμένουν στον προαιρετικό.


Άλλαξαν όλα και οι επιδόσεις βελτιώθηκαν σημαντικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι F 750/850 GS έχουν αποκτήσει μια εντελώς νέα εμφάνιση, με τη σχεδίαση να έχει γίνει ακόμα πιο αεροδυναμική και στόχο τόσο την καλύτερη προστασία από τα καιρικά φαινόμενα όσο και τη μικρότερη μετωπική επιφάνεια για χαμηλότερη κατανάλωση. Τα νέα F μοντέλα διατίθενται και σε έκδοση Exclusive, πέρα από τη βασική, ενώ η αντίστοιχη Rallye αφορά αποκλειστικά στην F 850 GS, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις εκτός δρόμου δυνατότητές της. Ο κατάλογος των αξεσουάρ είναι ανεξάντλητος για μοτοσυκλέτες αυτής της κατηγορίας και περιλαμβάνει από σέλες και ζελατίνες διαφορετικού ύψους μέχρι ένα νέο προβολέα full LED και εξοπλισμό συνδεσιμότητας με οθόνη TFT και λειτουργία eCall για κλήσεις έκτακτης ανάγκης.

Η BMW ποντάρει πολλά στα νέα της μοντέλα και αυτό φαίνεται και από τα video υπερπαραγωγές που ανέβασε στο διαδίκτυο. Δείτε τα όλα από κάτω:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης