Τα πρωτότυπα δείχνουν το μέλλον και όπως έχει γράψει η ιστορία, για τη BMW αυτό σημαίνει λίαν συντόμως..
Στο φετινό Concorso d’Eleganza Villa d’Este, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ, το BMW Group έδωσε μία πρώτη γεύση από ένα νέο μοντέλο κατηγορίας Adventure Sport. Πρόκειται για το πρωτότυπο 9cento (προφέρεται Νοβετσέντο και σημαίνει 900, πιθανά προδίδοντας τον κυβισμό του), που σύμφωνα με τον κατασκευαστή συνδυάζει συναίσθημα και επιδόσεις με περιπετειώδες πνεύμα, ευελιξία και διασκεδαστική οδήγηση, ενσαρκώνοντας την ιδανική μοτοσικλέτα sport touring. Με προδιαγραφές για ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, σε Αλπικά περάσματα, σε στενά δρομάκια μέσα από απομονωμένα χωριά ή απλά για χαλαρή βόλτα στο café της πλατείας, το Concept 9cento επιθυμεί να γίνει η ιδανική επιλογή για κάθε είδους διαδρομή, κοντινή ή μακρινή.
«Στην εποχή μας, δεν χρειάζεται να επιδιώκουμε πάντα το τολμηρότερο, το μεγαλύτερο, το εντυπωσιακότερο: αυτή η φιλοσοφία μοτοσυκλέτας στοχεύει στην επίτευξη μιας αίσθησης ισορροπίας», σχολιάζει ο Edgar Heinrich, επικεφαλής του τμήματος Σχεδιασμού της BMW Motorrad. «Δημιουργήσαμε μία μοτοσυκλέτα που συνδυάζει τη σωστή ιπποδύναμη με αξιόπιστα χαρακτηριστικά sport touring και -κυρίως- διασκεδαστικό χαρακτήρα, ώστε να είναι ένα ελκυστικό συνολικό πακέτο. Παντρεύει τα καλύτερα συστατικά των κατηγοριών sport, adventure και touring και μέσα από αυτό το μίγμα δημιουργείται μία συναρπαστική φιλοσοφία, σε επίπεδο ποιότητας BMW. Το Concept 9cento είναι η δική μας εκδοχή ενός σύγχρονου all-rounder της μεσαίας κατηγορίας», εξηγεί ο Heinrich και προσθέτει: «Λειτουργικά χαρακτηριστικά όπως η ικανότητα touring, οι αποθηκευτικοί χώροι και η προστασία από τον αέρα και τις καιρικές συνθήκες είναι πρωταρχικής σημασίας για τους περισσότερους αναβάτες, αλλά σπάνια λαμβάνονται υπόψη στο σχεδιασμό ενός πρωτοτύπου. Στη φετινή πρωτότυπη μοτοσυκλέτα μας δείχνουμε ότι όλα αυτά τα πρακτικά στοιχεία μπορούν να συνδυαστούν με μία δυναμική σχεδίαση για ένα πραγματικά συναρπαστικό και άκρως συναισθηματικό αποτέλεσμα».
Χαρακτηριστικά που υποδηλώνουν ευελιξία
Με τη συμπαγή σιλουέτα του, το Concept 9cento αποπνέει με την πρώτη ματιά μία αίσθηση ευελιξίας και χαμηλού βάρους, οι διαστάσεις του απλά σε προκαλούν να ανέβεις πάνω και να φύγεις για ταξίδι. Η βασική σπορ διάταξη με τους περισσότερους όγκους συγκεντρωμένους κοντά στον εμπρός τροχό και την ουρά ανασηκωμένη, υπόσχεται διασκεδαστική οδήγηση και ευελιξία. Το στυλ του φέρινγκ, το ρεζερβουάρ και το πλαίσιο προδίδουν τον ταξιδιωτικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Το ρεζερβουάρ αναδεικνύεται από ένα ανακλαστικό χρωμιωμένο φινίρισμα.
Το πλαϊνό πάνελ σε ασημί μεταλλικό χρώμα είναι κλασικό για την κατηγορία Adventure Sport και άμεσα αναγνωρίσιμο. Σε όλα τα αλουμινένια εξαρτήματα, όπως το κεντρικό κάλυμμα του ρεζερβουάρ, το υποπλαίσιο και οι βάσεις μαρσπιέ, η μηχανουργική κατεργασία οδηγεί το βλέμμα στον εμπρός τροχό. Η σχεδίαση των αναρτήσεων τις καθιστά ιδανικές για χρήση touring. Οι μεγάλες διαδρομές εξασφαλίζουν οδηγική άνεση και η ζελατίνα και το φέρινγκ έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με γνώμονα την καλύτερη δυνατή προστασία από τον αέρα και τις καιρικές συνθήκες. Τα εργονομικά χειριστήρια και η σχετικά χαμηλή, κάθετη θέση οδήγησης είναι δύο ακόμα βασικοί παράγοντες του συμβάλλουν στη διασκεδαστική οδήγηση σε μακρινές διαδρομές.
Δομή ελαφρού βάρους και δυναμικές επιδόσεις
Το τριγωνικό πλαίσιο του Concept 9cento είναι ενισχυμένο με CFRP: αυτό όχι μόνο μειώνει το συνολικό βάρος αλλά συνδέει την τρισδιάστατη σχεδίαση του εμπρός τμήματος με το αλουμινένιο υποπλαίσιο, που για λόγους μείωσης βάρους αποτελείται μόνο από την απαραίτητη δομή έδρασης. Το ορατό άνοιγμα μεταξύ τριγωνικού πλαισίου και σέλας υπογραμμίζει μια δομή μικρού βάρους.
Καινοτόμο σύστημα βαλιτσών
Ένα αξιοσημείωτο στοιχείο του 9cento είναι η φιλοσοφία των αποθηκευτικών χώρων. Συγκεκριμένα, υιοθετεί δύο αποσπώμενες βαλίτσες, οι οποίες πέρα από τη βασική χρήση τους επεκτείνουν την επιφάνεια της σέλας για το συνοδηγό. Για την έδρασή τους στερεώνονται αρχικά πάνω από το υποπλαίσιο, ενώ ένας ισχυρός ηλεκτρομαγνήτης τις ασφαλίζει στο κάτω τμήμα αυτού. Με την πατέντα αυτή, είναι σαν να έχουμε δύο μοτοσυκλέτες σε μία. Χωρίς βαλίτσες, το 9cento έχει μέγιστη ευελιξία και ικανοποιεί τις ανάγκες του αναβάτη για μία διασκεδαστική οδηγική εμπειρία. Με τις βαλίτσες, μεταμορφώνεται σε μία μοτοσυκλέτα τουρισμού, άριστα εξοπλισμένη για δύο. Το σύστημα βαλιτσών είναι αρμονικά ενσωματωμένο στο στυλ της πρωτότυπης μοτοσυκλέτας, αντανακλώντας ποιότητα και την ολοκρατική σχεδιαστική προσέγγιση της βαυαρικής φίρμας.
Σχεδίαση
Η στενή εμπρός σιλουέτα υπόσχεται ευελιξία και ευκινησία. Το εμπρός τμήμα του 9cento σκόπιμα απηχεί χαρακτηριστικά της κατηγορίας Adventure Sport, ερμηνεύοντάς τα με το δικό του χαρακτηριστικό τρόπο. Μπροστά ξεχωρίζουν οι δύο συμμετρικοί προβολείς με μοντέρνο στυλ και φώτα ημέρας DRL-LED στο κάτω τμήμα σε σχήμα U, ενώ δύο συμπαγείς φακοί LED σε κάθε πλευρά εκπέμπουν τις δέσμες της μεσαίας και μεγάλης σκάλας.
Αυτό δημιουργεί μία εμβληματική σχεδίαση φωτισμού που κάνει την πρωτότυπη μοτοσυκλέτα άμεσα αναγνωρίσιμη ως μοντέλο BMW, μέρα και νύχτα. Τα πίσω φώτα ξεχωρίζουν όπως και τα εμπρός: τα δύο στοιχεία LED είναι ενσωματωμένα κάτω από τη σέλα και υιοθετούν το γνώριμο μοτίβο των 2 C απέναντι το ένα στο άλλο.
Αυτό σημαίνει ότι δένουν με τη στενή πίσω σιλουέτα, που αποτυπώνει συνοπτικά την ουσία του όλου Concept.
S 750/850 XR;
Διαβάζοντας το δελτίο τύπου της BMW δεν είδαμε πουθενά να αναφέρεται κάτι σχετικό με κινητήρα και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά. Από τη στιγμή όμως που το εργοστάσιο χαρακτηρίζει το 9cento σαν μοντέλο adventure touring και εμφανισιακά θυμίζει S 1000 XR, τότε μάλλον βρισκόμαστε προ ενός S-XR με κινητήρα -πιθανά υπερκυβισμένο- τον νέο δικύλινδρο σε σειρά των 853cc, που ήδη χρησιμοποιείται στα μεσαία F/GS του 2018 (και τον οποίο εξάλλου ήδη βλέπουμε πάνω στο 9cento). Το φθινόπωρο θα ξέρουμε αν πέσαμε μέσα..