Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος
Ξεφυλλίζοντας διαδικτυακά τα νούμερα των πωλήσεων μοτοσικλετών στην Ευρώπη έπεσε το βλέμμα μου σε Το Tracer 9 GT βγαίνει σε τρεις χρωματισμούς, κόκκινο, μαύρο και το ιδιαίτερο ασημί/μπλε/μαύρο.ένα πολύ ενδιαφέρον στατιστικό όσον αφορά το νέο Yamaha Tracer 9. Η έκδοση GT είχε σχεδόν διπλάσιες πωλήσεις σε σχέση με την απλή έκδοση της sport touring μοτοσικλέτας της Yamaha κάτι που συμβαίνει και στη χώρα μας όπως διαπίστωσα αργότερα. Σε πολύ μεγάλο βαθμό εμπιστεύομαι την κρίση του αγοραστικού κοινού στην Ελλάδα και αυτό με έκανε να προβληματιστώ ακόμα περισσότερο καθώς μου φάνηκε περίεργο το να πουλάει λιγότερο μια προσιτή οικονομικά απλή έκδοση του Tracer 9 σε σχέση με την πιο ακριβή έκδοση GT.
Οι απορίες μου δεν άργησαν να απαντηθούν και όλα έγιναν πιο ξεκάθαρα μόλις παρέλαβα την καινούρια Tracer 9 GT από το premium κατάστημα Μοτοδίκτυο στην Αγία Παρασκευή. Η καινούρια sport touring της Yamaha είναι πραγματικά… καινούρια. Σε όλους τους τομείς είναι αναβαθμισμένη και σε μερικά σημεία είναι σαν να οδηγείς άλλη μοτοσικλέτα – σαφώς καλύτερη. Αυτή τουλάχιστον την εντύπωση μου έδωσε η έκδοση GT η οποία διαθέτει πολλά και ποιοτικά αξεσουάρ που αναβαθμίζουν στοχευμένα τη μοτοσικλέτα. Αξίζει όμως να δώσεις 2.300€ περισσότερα για να την αποκτήσεις σε σχέση με το απλό μοντέλο;
Για να μη σας κρατάω σε αγωνία θα σας πως στα ίσια ότι αξίζει και μάλιστα αν το δεις πιο σφαιρικά είναι και πάλι προσιτή οικονομικά με όλα αυτά που κουβαλάει πάνω της. Θέλεις Cruise Control, θέλεις quickshifter, θέλεις θερμαινόμενα grip, θέλεις βαλίτσες, θέλεις ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, τα έχεις όλα, ακόμα και ειδικό χρωματισμό διαθέτει η νέα Tracer 9 GT!
Εθιστικός κινητήρας τόσο σε απόδοση όσο και σε ήχο!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και η αρχή στο Tracer είναι ο απίθανος κινητήρας του. Για το Η ζελατίνα ρυθμίζεται χειροκίνητα, τα grip είναι ρυθμιζόμενα, ενώ διαθέτει και σύστημα φωτισμού LED στο εσωτερικό της στροφής.2021 η Yamaha αναβάθμισε τον τρικυλινδρο CP3 κινητήρα στα 889 κ.εκ. ο οποίος πλέον αποδίδει 119 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. με τη ροπή να αυξάνεται στα 93Nm στις 7.000 σ.α.λ. Το μοτέρ έχει αλλάξει σημαντικά στα εσωτερικά του μέρη, αλλά εκεί που έχει γίνει κορυφαία δουλειά είναι στην απόκριση του γκαζιού. Η Yamaha έχει βάλει όλη της τη μαεστρία και έχει δημιουργήσει ένα εκπληκτικό ηλεκτρονικό γκάζι (Ride-By-Wire) το οποίο λειτουργεί ομαλά και με ακρίβεια που πλέον αρμόζει στις ανάγκες της μοτοσικλέτας.
Η ECU λοιπόν σε συνεργασία με τους καινούριους αισθητήρες έχουν δημιουργήσει ένα σύνολο το οποίο έχει σοβαρή ισχύ, ροπή παντού και επιτάχυνση που θυμίζει superbike. Το μηχανικό σύνολο του Tracer 9 είναι πολύ κοντά στο να πει κάποιος ότι είναι ίσως το καλύτερο σύνολο που μπορεί να συναντήσει κάποιος σε μοτοσικλέτα – άσε που η απόδοση συνοδεύεται και με έναν απίστευτα εθιστικό ήχο του τρικύλινδρου συνόλου.
Ηλεκτρονικά από το… πάνω ράφι
Όταν θέλεις να δώσεις premium χαρακτήρα στη μοτοσικλέτα σου πλέον δεν μπορείς να μην το εξοπλίσεις με Το ρεζερβουάρ καυσίμου των 18 λίτρων επιτρέπει αυτονομία που ξεπερνάει τα 300 χιλιόμετρα.τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Το Tracer 9 GT λοιπόν χρησιμοποιεί την πλατφόρμα ηλεκτρονικών της Yamaha που προέρχονται από το superbike YZF-R1. Διαθέτει μονάδα IMU έξι αξόνων η οποία μαζί με την εξελιγμένη ECU ελέγχουν το ρυθμιζόμενο και ευαίσθητο στις κλίσεις σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το σύστημα γλιστρήματος, το σύστημα ελέγχου της σούζας και το σύστημα ABS στροφής τα οποία δουλεύουν κάτι παραπάνω από άψογα. Ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει όλα αυτά τα συστήματα όπως εκείνος θέλει, ενώ έχει στη διάθεσή του και τρεις επιλογές οδήγησης σχεδιασμένες από τη Yamaha για συνθήκες σπορ οδήγησης, ταξιδιού και για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.
Κερασάκι στην τούρτα του είναι το quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο σου επιτρέπει να αλλάζεις σχέσεις χωρίς συμπλέκτη τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα. Ο τρόπος που λειτουργεί ο κινητήρας σε συνδυασμό με τον ήχο του σε κάνει να αποκτάς μια μικρή… μανία να αλλάζεις συνέχεια ταχύτητες. Δεν χορταίνεις να ακούς τα μικροσκασίματα της εξάτμισης κάθε φορά που κόβεται η ροπή του κινητήρα για να γίνει η αλλαγή και συνεχίζεις να αλλάζεις ακόμα και αν δεν χρειάζεται. Απόλαυση λέγεται κύριοι και τον προσφέρει απλόχερα η Yamaha!
Τη διαφορά κάνουν οι ποιοτικές αναρτήσεις
Από κινητήρα και ηλεκτρονικά λοιπόν είμαστε καλυμμένοι και αναβαθμισμένοι σε μικρό βαθμό (quickshifter) Τα όργανα αποτελούνται από δύο οθόνες TFT 3,5 ιντσών οι οποίες ελέγχονται από διακόπτες στο τιμόνι και μπορείς τη μία να την παραμετροποιήσεις όπως σου αρέσει!σε σχέση με το απλό μοντέλο. Εκεί όμως που η ψαλίδα αρχίζει και ανοίγει είναι στις αναρτήσεις. Το Tracer 9 GT είναι εξοπλισμένο με ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της KYB οι οποίες συνεργάζονται άψογα με το νέο – πιο ελαφρύ – αλουμινένιο πλαίσιο και το μακρύτερο ψαλίδι σε σχέση με το MT-09. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα σύνολο το οποίο προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, αυξημένη πρόσφυση και άνεση σε όλες τις συνθήκες.
Το σύστημα της KYB είναι ικανό σε πραγματικό χρόνο να προσαρμόσει τη συμπίεση των αναρτήσεων εμπρός και πίσω δημιουργώντας ένα… μαγικό χαλί το οποίο εξομαλύνει τις ανωμαλίες της ασφάλτου. Εκτός όμως από την άνεση το πακέτο προσφέρει πολύ καλή αίσθηση στον αναβάτη ο οποίος έχει ανάμεσα στα πόδια του ένα στιβαρό και απόλυτα ασφαλές σύνολο ικανό να στρίψει με μεγάλες κλίσεις. Στα φρένα τα πράγματα επίσης είναι κορυφαία με τους δίσκους των 298mm εμπρός με τις τετραπίστονες δαγκάνες και την τρόμπα της Nissin να προσφέρουν δύναμη και αίσθηση. Δεν χρειάζεται παρά μόνο ένα δάχτυλο στη μανέτα για να ακινητοποιήσεις τη μοτοσικλέτα σε χρόνο μηδέν έχοντας σύμμαχο και το ABS στροφής το οποίο ρυθμίζεται σε δύο θέσεις.
Στιβαρό στις στροφές με αυξημένη πρόσφυση και σταθερότητα
Στο δρόμο, το Tracer 9 GT είναι αυτό που όλοι οι αναβάτες ονειρεύονται από μια sport touring μοτοσικλέτα. ΗΤο νέο υποπλαίσιο δίνει δυνατότητα φόρτωσης 193 κιλών στο νέο Tracer 9 GT. άνετη θέση οδήγησης προσφέρει καλό έλεγχο στην κίνηση στην πόλη. Η μοτοσικλέτα μπορεί να σε μεταφέρει ουδέτερα στον προορισμό σου ή να γίνει ένα ευχάριστο “όπλο” στα χέρια σου χάρη στον αψεγάδιαστο κινητήρα και τις ποιοτικές αναρτήσεις. Εκεί όμως που τα πράγματα γίνονται πιο ουσιαστικά είναι όταν βγεις σε ένα όμορφο επαρχιακό δίκτυο ή στον αυτοκινητόδρομο. Σε αυτές τις περιπτώσεις η νέα γεωμετρία του πλαισίου σε συνδυασμό με τις κορυφαίες αναρτήσεις προσφέρουν μια εμπειρία οδήγησης που σε κάνουν να αγαπήσεις το Tracer 9 GT.
Το μακρύτερο ψαλίδι έχει δώσει έναν πιο σταθερό χαρακτήρα στη μοτοσικλέτα (σε σχέση με το MT-09 στο οποίο βασίζεται) κάτι που σημαίνει ότι μπορείς χωρίς να το “κυνηγήσεις” να στρίψεις με την ψυχή σου. Η πολύ καλή αίσθηση από το εμπρός μέρος σου δίνει αυτοπεποίθηση να γύρεις στην είσοδο της στροφής και να μείνει η μοτοσικλέτα ακλόνητη ακόμα και αν σέρνεις τα μαρσπιέ στην άσφαλτο. Η αυξημένη ακρίβεια στην απόκριση του γκαζιού σου επιτρέπει να ελέγξεις καλύτερα τη δύναμη που περνάει στον πίσω τροχό, ενώ οι μικροσούζες στις εξόδους θα σε κάνουν να χαμογελάσεις. Ακόμα και στις μεγάλες αποστάσεις πλέον το Tracer είναι ευχάριστο με την ρυθμιζόμενη ζελατίνα να προστατεύει σωστά και το Cruise Control να σου ξεκουράζει το δεξί χέρι.
Αξίζει κάθε ένα από τα 13.990€
Όπως ήδη θα έχετε καταλάβει το νέο Tracer 9 GT μου άρεσε. Μου άρεσε ίσως περισσότερο ακόμα και από το MT-09 που λάτρεψα, για τον απλούστατο λόγο ότι μπορεί να προσφέρει ένα μεγάλο ποσοστό εκείνων που σου προσφέρει το naked μοντέλο, προσθέτοντας στο πακέτο την άνεση στο ταξίδι και τις κορυφαίες αναρτήσεις. Δεν χωράει αμφιβολία πως η έκδοση GT είναι εκείνη που θα επέλεγα και μάλιστα όχι μόνο θεωρώ ότι συμφέρει, αλλά είναι ίσως και φτηνή για όλα όσα προσφέρει. Κινητήρας διαμάντι, ζηλευτές αναρτήσεις, εξοπλισμός για φίλημα σε ένα σύνολο το οποίο δεν είναι απλά μια μοτοσικλέτα, είναι εμπειρία. Τελικά, το αγοραστικό κοινό είναι πιο σοφό από ότι πιστεύουμε…
ΤΙΜΗ: 13.990€
Όλα τα στοιχεία του Yamaha Tracer 9 GT ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το αγωνιστικό κιτ GYTR του Yamaha R7 σε πάει απευθείας… πίστα!
Το λιλιπούτειο Yamaha YZF-R15 αποκτά έκδοση M όπως το εξωτικό YZF-R1!
Το Yamaha Tenere 700 Rally διδάσκει την αξία του σεβασμού στις ανάγκες του αναβάτη