​H νέα Yamaha XSR900 GP ανήκει στην οικογένεια μοντέλων Sport Heritage, μια σειρά modern classic μοτοσυκλετών που συνδυάζουν την εμφάνιση ιστορικών και εμβληματικών αγωνιστικών μοτοσυκλετών,  του Ιαπωνικού εργοστασίου, με τη σύγχρονη τεχνολογία.

Η Yamaha Motor Company συμμετέχει και κερδίζει αγώνες από την ίδρυσή της το 1955 όταν η πρώτη μοτοσυκλέτα Yamaha, η YA-1, κατέκτησε τη νίκη στον Αγώνα Ανάβασης Mount Fuji Ascent Race.

Από τότε, η Yamaha έχει κατακτήσει αμέτρητες νίκες σε όλα τα επίπεδα, από τοπικούς ερασιτεχνικούς αγώνες μέχρι τη κορυφαία κατηγορία MotoGP.

Yamaha XSR900 GP

Η πρώτη XSR900 κυκλοφόρησε το 2016, έχοντας ορισμένα στυλιστικά στοιχεία από την ιστορία της Yamaha.

Το 2021 Yamaha προχώρησε ένα βήμα παραπέρα τη σχεδιαστική σύνδεση της XSR 900 προσθέτοντας σαφείς σχεδιαστικές “πινελιές” που παρέπεμπαν στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες των δεκαετιών του 1980 και του 1990.

Για το 2024 η νέα Yamaha XSR900 GP προχώρησε αυτή τη σύνδεση, με ορισμένες από τις πιο διάσημες αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Yamaha, κάνοντας ένα εμφανισιακό ‘άλμα” που την κάνει να ξεχωρίζει μέσα από τα μοντέλα της σειράς Sports Heritage.

Η XSR900 GP συνδυάζει την εικόνα των μοτοσυκλετών MotoGP της Yamaha στη δεκαετία του 1980 με σύγχρονα χαρακτηριστικά όπως: η μονάδα IMU έξι αξόνων που προέρχεται από την R1 και ο ροπάτος σύγχρονος κινητήρα CP3 των 890 κ.εκ.

 

Η χρυσή εποχή των αγώνων Grand Prix

Η Yamaha συμμετείχε για πρώτη φορά σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας στο G.P. της Γαλλίας.

Ο πρώτος τίτλος στη μεγάλη κατηγορία ήρθε για τη Yamaha τη δεκαετία του 1970 με τον Giacomo Agostini και ακολούθησαν περισσότεροι τίτλοι μέσα στην ίδια δεκαετία.

Αλλά ήταν στη δεκαετία του 1980 που η Yamaha εξασφάλισε την κληρονομιά της, σε αυτό που θα γινόταν γνωστό ως η “Χρυσή Εποχή” για τους αγώνες Grand Prix.

Ο “King” Kenny Roberts οδήγησε την YZR500 του σε έναν τρίτο συνεχόμενο τίτλο το 1980, αλλά μετά από αυτή την επιτυχία, η Yamaha είχε ορισμένες δύσκολες σεζόν, διεκδικώντας την κυριαρχία από τους ανταγωνιστές της.

Αυτό οδήγησε σε μια επανεξέταση της προσέγγισης, με αλλαγή στην εστίαση για την ανάπτυξη αγωνιστικών μοτοσυκλετών, η οποία έδινε προτεραιότητα στην αίσθηση που έχει ο αναβάτης από τη μοτοσυκλέτα του.

Αυτή η νέα στρατηγική βοήθησε την Yamaha να κέρδισε έξι τίτλους G.P. στα 500cc μεταξύ 1984 και 1992, επίσης η τεχνολογία που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, συνεχίζει να επηρεάζει τη σχεδίαση των σπορ μοτοσυκλετών μέχρι σήμερα.

Yamaha YZR500(0W61)

Το 1982 η Yamaha έκανε ένα πολύ σημαντικό βήμα προς τα εμπρός παρουσιάζοντας την αγωνιστική YZR500(0W61) με κινητήρα V4 και το εμβληματικό πλαίσιο Deltabox που συνδύαζε εξαιρετική ακαμψία και ανατροφοδότηση.

Μόλις τρία χρόνια αργότερα, η Yamaha το τοποθέτησε σε μοντέλο παραγωγής για πρώτη φορά, με την TZR250 να ενσωματώνει χαρακτηριστικά από την εργοστασιακή αγωνιστική YZR.

Και τώρα, 40 χρόνια αργότερα, το πλαίσιο Deltabox διατηρείται σε πολλές μοτοσυκλέτες Yamaha συμπεριλαμβανομένης της νέας XSR900 GP.

Νέα Yamaha XSR900 GP

Το φέρινγκ της GP είναι ξεκάθαρα εμπνευσμένο από τη δεκαετία του 1980 όπου οι μοτοσυκλέτες Grand Prix έκαναν ένα σημαντικό βήμα αλλάζοντας,  στα μέσα της δεκαετίας, από το καμπυλωτό σχήμα σε ένα πιο “τετραγωνισμένο” σχήμα.

Για να διατηρηθεί η αγωνιστική εμφάνιση ο στρογγυλός προβολέας LED της XSR900 αντικαταστάθηκε από ένα τετράγωνο μικρών διαστάσεων κρυμμένο στη μάσκα και το επάνω μέρος του φέρινγκ στηρίζεται σε βάσεις όπως αυτό της πρώτης TZ250.

Η απόδοση και οι σχέσεις του κινητήρα 890 κ.εκ. CP3 είναι ίδιες με της XSR900, αλλά το φέρινγκ της XSR900 GP βοηθάει τόσο την επιτάχυνση όσο και στην τελική ταχύτητα, ενώ οι αγωγοί στα πλαϊνά στην βελτίωση της ψύξης.

Το κάλυμμα της σέλας του συνεπιβάτη είναι βαμμένο στα χρώματα της μοτοσυκλέτας και η τετραγωνισμένη ουρά με το κρυμμένο πίσω φως ολοκληρώνουν την αγωνιστική εμφάνιση στο στυλ της δεκαετίας του 1980.

Η Yamaha XSR900 GP είναι διαθέσιμη σε heritage χρώματα εμπνευσμένα από τα χρώματα των αγωνιστικών μοτοσυκλετών που οδηγούσε τότε  ο Wayne Rainey στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Grand Prix 500 κ.εκ.

Την εμφάνιση ολοκληρώνουν οι αυθεντικές κίτρινες, αγωνιστικού τύπου, πινακίδες για τον αριθμό συμμετοχής εμπρός και πλαϊνές στο πίσω μέρος.

Τα ξεχωριστά τιμόνια “clip on” ενισχύουν το αγωνιστικό στυλ και προσφέρουν μια πιο σπορ θέση οδήγησης σε σχέση με αυτό της στάνταρ XSR900, μετακινώντας τον αναβάτη πιο μπροστά.

Αυτό αυξάνει τη φόρτιση στον εμπρός τροχό κάτι που προσφέρει την αίσθηση ακριβείας που απαιτείται από μια μοτοσυκλέτα με αγωνιστικό στυλ.

Ωστόσο, επειδή η νέα Yamaha XSR900 GP  δεν επικεντρώνεται αποκλειστικά σε οδήγηση στην πίστα, η θέση οδήγησης δεν γέρνει υπερβολικά προς τα εμπρός για να προσφέρει σχετική άνεση στην οδήγηση στο δρόμο.

Τα αλουμινένια μαρσπιέ ρυθμίζονται σε δύο διαφορετικές θέσεις με τη στάνταρ να είναι η επάνω θέση για να τονίζουν την πιο σπορ θέση οδήγησης.

Για να ανταποκριθεί στις επιπλέον δυνάμεις της πιο σπορ οδήγησης το πλαίσιο της XSR900 GP έχει ρυθμιστεί ειδικά ώστε να βελτιστοποιηθεί η σταθερότητα στις στροφές και το υποπλαίσιο έχει ενισχυθεί.

Το πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι της KYB, η πίσω ανάρτηση με μοχλικό και ρυθμιζόμενο αμορτισέρ της KYB καθώς και οι ελαφροί τροχοί τεχνολογίας χύτευσης Spinforged με Bridgestone Battlax HypersportS23 εμπνέουν εμπιστοσύνη στον αναβάτη για να τοποθετεί την XSR900 GP, ακριβώς εκεί που θέλει.

Η ακτινική μπροστινή αντλία φρένου της Brembo ενισχύει τις σπορ δυνατότητές της, ενώ οι σωλήνες των φρένων έχουν βελτιστοποιηθεί για καλύτερο έλεγχο στο φρενάρισμα στις σπορ συνθήκες  οδήγησης.

Η εμφάνιση της  Yamaha XSR900 GP μπορεί να είναι “νοσταλγική¨ άλλα ο ηλεκτρονικός εξοπλισμό της είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας χάρη στο Yamaha Ride Control (YRC) με τα ενσωματωμένα προγράμματα οδήγησης “SPORT”, “STREET” και “RAIN”.

Αυτά τα προγράμματα συμπληρώνονται από δύο προσαρμοζόμενα, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στον αναβάτη, να επιλέγει χειροκίνητα τις δικές του ρυθμίσεις ισχύος και παρέμβασης με τη χρήση smartphone μέσω της εφαρμογής MyRide.

Η υψηλής τεχνολογίας IMU έξι αξόνων της XSR900 GP, που προέρχεται απευθείας από τη R1, μετρά συνεχώς την επιτάχυνση και τη γωνιακή ταχύτητα προς όλες τις κατευθύνσεις στέλνοντας ταυτόχρονα δεδομένα στην μονάδα ECU.

Η ECU στη συνέχεια ελέγχει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης(TCS), το σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS), το σύστημα ελέγχου ανύψωσης του μπροστινού τροχού (LIF) και το Σύστημα Ελέγχου Φρένων (BC).

Ο ρετρό σχεδίασης πίνακας οργάνων περιλαμβάνει νέα πλήρως έγχρωμη οθόνη TFT πέντε ιντσών με τέσσερα θέματα θέασης της οθόνης αναμεσά τους και ένα παραδοσιακό με αναλογικού στυλ στροφόμετρο.

Εκτός από την εμφάνιση ειδοποιήσεων για κλήσεις και μηνύματα η οθόνη TFT 5″ έχει τώρα και δυνατότητα λήψης κλήσεων, αλλά και ακρόασης μουσικής με ακουστικά Bluetooth και ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης GarminStreetCross.

Οι νέοι διακόπτες επιτρέπουν στον αναβάτη να χειρίζεται το μεγαλύτερο φάσμα λειτουργιών της XSR900 GP όπως: η συνδεσιμότητα smartphone, η πλοήγηση, τα προγράμματα οδήγησης και η επιλογή των διαφόρων μενού.

Οι διακόπτες έχουν επίσης τη δυνατότητα με ένα απαλό πάτημα να αναβοσβήνουν τρεις φορές τα φλας και με ένα πλήρες πάτημα να αναβοσβήνουν τα φλας για 15 δευτερόλεπτα και μέχρι να διανύσει η μοτοσυκλέτα τουλάχιστον 150 μέτρα.

Τέλος η νέα Yamaha XSR900 GP είναι το πρώτο Sport Heritage μοντέλο που εξοπλίζεται με το τρίτης γενιάς σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων, το επιτρέπει κατεβάσματα και ανεβάσματα σχέσεων στην επιτάχυνση ή την επιβράδυνση χωρίς συμπλέκτη.

Yamaha XSR900 GP – Legend Red

Κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά Yamaha XSR900 GP

  • Ξεχωριστή σχεδίαση που παραπέμπει σε αγώνες Grand Prix των δεκαετιών του ’80 και του ’90
  • Νέα πλήρως έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών με συνδεσιμότητα
  • Υψηλών προδιαγραφών, πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις ΚΥΒ εμπρός και πίσω
  • Νέας σχεδίασης clip-on τιμόνι και διακόπτες τιμονιού
  • Πλαίσιο Deltabox με βελτιστοποιημένη ακαμψία
  • Άνετη σέλα, νέα πλαϊνά καπάκια και αφαιρούμενο κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη
  • Νέου στυλ και θέσης μαρσπιέ
  • Yamaha Ride Control YRC και IMU 6 αξόνων
  • Cruise control, τρίτης γενιάς σύστημα Quick Shift και συμπλέκτης A&S
  • Εξελιγμένος, υψηλής ροπής κινητήρας CP3 890 κ.εκ. EU5+
  • Τροχοί Yamaha Spinforged με ελαστικά Bridgestone Battlax Hypersport S23

 

Η νέα Yamaha XSR900 GP θα είναι διαθέσιμη στους χρωματικούς συνδυασμούς Legend Red και Power Grey .

Οι ημερομηνίες παράδοσης και οι τιμές στους Επίσημους Συνεργάτες της Yamaha στην Ευρώπη ποικίλλουν ανά περιοχή.