του Δημήτρη Διατσίδη
Ένας νέος κινητήρας για τη ναυαρχίδα της Vespa, ένα ακόμη βήμα μπροστά, για το αιώνιο σκούτερ.
Η νέα Gts 310, έχει πλέον ακόμη πιο ισχυρό κινητήρα, δηλώνοντας ότι η Vespa ξεπέρασε όλα τα ρεκόρ: είναι το πιο ισχυρό, ευέλικτο και γρήγορο σκούτερ που δημιουργήθηκε ποτέ στη σχεδόν 80ετή ιστορία του πιο αγαπητού μοντέλου στον κόσμο.
Στο επίκεντρο αυτής της εξέλιξης βρίσκεται ο νέος κινητήρας των 310 cc: χρησιμοποιώντας τον υπερσύγχρονο υδρόψυκτο κινητήρα 278 cc ως σημείο αναφοράς, αυτή η εξαιρετική μονάδα εισάγει περαιτέρω βασικές βελτιώσεις, με περισσότερο από το 70% των εξαρτημάτων να είναι πλήρως νέα, μαζί με νέες διαστάσεις που εισάγουν νέες και βελτιωμένες επιδόσεις. Η διαδρομή του μονοκύλινδρου κινητήρα αυξάνεται από τα 63 στα 70 mm, αυξάνοντας τον κυβισμό από 278 σε 310 cc και την ισχύ στους 25 ίππους. Η ροπή έχει επίσης αυξηθεί και η μεγαλύτερη διαδρομή του εμβόλου προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία κατά την οδήγηση. Αυτές οι τεχνικές εξελίξεις βοηθούν στην περαιτέρω ενίσχυση της ήδη εξαιρετικής ευκολίας οδήγησης της Vespa.
Η ροπή – η οποία παρέχεται ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες και είναι διαθέσιμη μόλις ανοίξει το γκάζι – δίνει στο σκούτερ ισχυρή αλλά προοδευτική επιτάχυνση κατά την οδήγηση σε αστικά περιβάλλοντα που απαιτούν από τον αναβάτη να επιβραδύνει και μετά να επιταχύνει ξανά και ενώ οι μηχανικοί κραδασμοί και τα επίπεδα θορύβου ήταν ήδη ελάχιστα σε προηγούμενα μοντέλα, ο νέος κινητήρας τα μειώνει ακόμη περισσότερο.
Συνολικά, αυτός ο κινητήρας αντιπροσωπεύει μια σαφή τεχνική εξέλιξη που προσφέρει εντελώς νέα αίσθηση οδήγησης στη σέλα της Vespa Gts 310, συνδυάζοντας ισχύ και ομαλότητα και καθιστώντας κάθε διαδρομή ακόμα πιο εύκολη και ευχάριστη. Οι ιδιότητες “Sporting Gran Turismo” της ναυαρχίδας της Vespa ενισχύονται έτσι από πρωτοφανή επίπεδα απόδοσης και μια ακόμη πιο συναρπαστική οδήγηση. Αντίστοιχα, ο νέος κινητήρας διασφαλίζει ότι η Vespa Gts είναι τόσο ιδανική για μητροπολιτικά περιβάλλοντα όσο και για τα ταξίδια του Σαββατοκύριακου ή τις καλοκαιρινές αποδράσεις που ήταν πάντα βασικό μέρος του χαρακτήρα της Vespa.
Μεταξύ άλλων εξαρτημάτων, το κινητήριο σύνολο ενσωματώνει νέα μπεκ, έναν κεκλιμένο κύλινδρο, ένα νέο σύστημα εκκίνησης και ένα σχέδιο στροφαλοθαλάμου που μειώνει σημαντικά τον μηχανικό θόρυβο και τον θόρυβο του ιμάντα μετάδοσης κίνησης. Ο νέος κινητήρας πληροί το πρότυπο Euro 5+ και είναι όχι μόνο πιο ισχυρός αλλά και πιο αποδοτικός, μειώνοντας περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Ως εκ τούτου, το νέο σκούτερ Gts 310 χρησιμεύει για να επαναλάβει τη θέση της Vespa ως πρωτοπόρου στην τεχνολογία.
Οι συνεχείς προσπάθειες για να διασφαλιστεί ότι η Vespa είναι πάντα εφοδιασμένη με τις καλύτερες τεχνολογικές λύσεις της εποχής είναι ένα από τα μυστικά της επιτυχίας της – μια επιτυχία που μπορεί να μετρηθεί στις δεκαεννέα και πλέον εκατομμύρια μονάδες που πωλούνται σε όλες τις ηπείρους του κόσμου, ή τις δύο εκατομμύρια νέες Vespa που κυκλοφόρησαν στους δρόμους σε όλο τον κόσμο μόνο την τελευταία δεκαετία. Αυτή η επιτυχία έχει κάνει τη Vespa ένα σύμβολο του σύγχρονου κόσμου, ο οποίος παραμένει αδιαπέραστος από περαστικές μόδες και τάσεις.
Στυλ και λειτουργικότητα
Η τεχνολογία και το στυλ συνδυάζονται άψογα στη Vespa και η σχεδίαση αυτού του εμβληματικού σκούτερ είναι ένα από τα πιο αγαπημένα και διάσημα όλων των εποχών. Είναι ο καρπός της συνεχούς εξέλιξης της αρχικής ιδέας που από το πρώτο κιόλας σκίτσο τοποθέτησε τους ανθρώπους στην καρδιά του σχεδιασμού, δημιουργώντας έτσι τέλεια εργονομία. Σήμερα, η Vespa Gts είναι ο τελευταίος κληρονόμος αυτής της ιδέας, με ένα στυλ που είναι αναμφισβήτητα σύγχρονο αλλά με ρίζες βαθιά στις καλύτερες Ιταλικές σχεδιαστικές παραδόσεις. Οι γραμμές της Gts επιτυγχάνουν μια λεπτή ισορροπία μεταξύ παράδοσης και μοντέρνου στιλ και είναι εκλεπτυσμένες με εμμονή ακόμη και στις πιο μικρές λεπτομέρειες: αυτό έχει χρησιμεύσει για να ανεβάσει την αντιληπτή ποιότητα κάθε μέρους της ναυαρχίδας της οικογένειας Vespa.
Όπως συνέβαινε σε όλη την ιστορία της Vespa, το αμάξωμα από πλήρη χάλυβα λειτουργεί επίσης ως πλαίσιο, αντέχοντας το βάρος της κεντρικά τοποθετημένης μονάδας κινητήρα και των μηχανικών μερών. Αυτή η εντελώς μοναδική φιλοσοφία κατασκευής είναι το κλειδί για την ασυναγώνιστη στιβαρότητα της Vespa, καθώς και τη μοναδική ασφάλεια και δυναμισμό της. Η οδήγηση είναι πάντα υπέροχη, είτε στην πόλη είτε έξω από την πόλη και η Vespa συνδυάζει επιδέξια εξαιρετική οδική συμπεριφορά με καθησυχαστική σταθερότητα, εν μέρει χάρη στα γενναιόδωρα ελαστικά που τοποθετούνται στις ζάντες 12 ιντσών και το σύστημα πέδησης με δισκόφρενα και στους δύο τροχούς.
Η Vespa Gts είναι εξοπλισμένη με ένα προηγμένο σύστημα ASR – τη λειτουργία ηλεκτρονικού ελέγχου πρόσφυσης που αποτρέπει το σπινάρισμα του πίσω τροχού. Το πακέτο ηλεκτρονικών ελέγχων ασφαλείας συμπληρώνεται από το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών στην πέδηση ABS. Και τα δύο τοποθετούνται στάνταρ σε ολόκληρη την οικογένεια Vespa Gts.
Το χαριτωμένο τιμόνι, το οποίο ήταν πάντα ένα από τα βασικά στιλιστικά χαρακτηριστικά των διαφόρων μοντέλων Vespa, ενσωματώνει τον χαρακτηριστικό στρογγυλό προβολέα full-LED, ενώ τα χειριστήρια ομαδοποιούνται σε δύο επιχρωμιωμένες μονάδες εντολών, θυμίζοντας το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων στο κιβώτιο των πρώτων μοντέλων Vespa: μια λύση που επιτρέπει στον αναβάτη να διαχειρίζεται τις διάφορες εντολές με απλό τρόπο.
Η συνολική καθαρή αίσθηση του styling συνεχίζεται πίσω από την ποδιά, όπου το κουμπί συστήματος χωρίς κλειδί αντικαθιστά τον παραδοσιακό διακόπτη ανάφλεξης και η μαύρη επιφάνεια του ταμπλό ενώνεται σε ένα ενιαίο στοιχείο που ενσωματώνει το άγκιστρο τσάντας στο κέντρο του. Στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, το σύμπλεγμα φώτων διαθέτει δείκτες κατεύθυνσης LED και ένα πίσω φως που δημιουργεί ένα χαρακτηριστικό τετράγωνο προφίλ φωτός.
Η Vespa Gts 310 είναι εξοπλισμένη με μια σέλα που προσφέρει υψηλότερο επίπεδο άνεσης και ο αναβάτης επωφελείται από τη βελτιστοποιημένη εργονομία, διευκολύνοντας την τοποθέτηση των ποδιών του στο έδαφος. Εν τω μεταξύ, η σέλα του συνοδηγού είναι ευρύχωρη και φιλόξενη. Η θήκη στο εσωτερικό της ποδιάς προσθέτει στη χωρητικότητα φορτίου της Vespa Gts 310: στο εσωτερικό υπάρχει μια θύρα USB, για επαναφόρτιση κινητού τηλεφώνου ή άλλων ηλεκτρονικών συσκευών.
Εκδόσεις και χρώματα
Η Vespa Gts διατίθεται σε τρεις ξεχωριστές εκδόσεις που έχουν σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζουν τον τρόπο ζωής του αναβάτη. Η πιο κλασική έκδοση της Vespa Gts είναι νηφάλια και κομψή, αλλά εκλεπτυσμένη, και διατίθεται σε χρώματα Beige Avvolgente, Nero Convinto και Verde Amabile: μια έκρηξη μεταλλικών αποχρώσεων που αντιπροσωπεύουν την πιο αυθεντική ουσία της Vespa. Κάθε λεπτομέρεια ενισχύεται με κομψή επένδυση χρωμίου, συμπεριλαμβανομένης της άκρης του αμαξώματος, του τυπικού σήματος σε σχήμα “γραβάτας”, του ελατηρίου της μπροστινής ανάρτησης, του περιβλήματος των προβολέων και του καλύμματος του σιγαστήρα εξάτμισης. H γκρι σέλα, με κάθετες ραφές που έχουν γίνει με θερμοκόλληση, ταιριάζει με τα grip και τα λαστιχένια ένθετα στα υποπόδια, τα οποία είναι επίσης γκρι. Οι ζάντες των τροχών είναι βαμμένες γκρι.
Η έκδοση Vespa Gts Super προσθέτει ένα υψηλό επίπεδο σπορ χαρακτήρα, αντλώντας από την κληρονομιά των θρυλικών σπορ μοντέλων όπως η Vespa GS 150 του 1955, η Vespa 180 SS του 1965 μέχρι την T5 “Pole Position” του 1985. Είναι εύκολα αναγνώριση από τις ζάντες σε χρώμα γραφίτη με διαμαντένιο φινίρισμα και τη διπλή κάλυψη στη σέλα, διατίθεται σε δύο γυαλιστερά παστέλ χρώματα: Bianco Innocente και Rosso Coraggioso, καθώς και στο μεταλλικό Nero Convinto. Το πλήθος των φινιρισμάτων χρωμίου συμπληρώνεται από σπορ μαύρες λεπτομέρειες, όπως τα grip και τα λαστιχένια ένθετα στα υποπόδια, καθώς και το ελατήριο της μπροστινής ανάρτησης.
Η Vespa Gts SuperSport είναι η απόλυτη σπορ έκδοση της Vespa: ο τολμηρός, νευρικός χαρακτήρας της διαφαίνεται αμέσως από τις ζάντες σε χρώμα γραφίτη με ειδικά γραφικά και τη γκάμα των μαύρων λεπτομερειών, συμπεριλαμβανομένου του προφίλ που διατρέχει την άκρη του αμαξώματος. Το τυπικό σήμα σε σχήμα “γραβάτας” στην μπροστινή θωράκιση διαθέτει ένα νέο φινίρισμα σε ανθρακί χρώμα, που γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό από τις φθορίζουσες πορτοκαλί λεπτομέρειες. Η σέλα είναι μαύρη και διαθέτει οριζόντιες ραφές θερμοκολλημένες και διπλές ραφές κάνοντας αντίθεση με το φθορίζον πορτοκαλί χρώμα. Αυτό το μοντέλο είναι διαθέσιμο σε πέντε διαφορετικά χρώματα, μαζί με περαιτέρω ειδικά σχεδιασμένα νέα γραφικά: τα γυαλιστερά χρώματα Blu Eclettico και Bianco Innocente συνοδεύονται από Grigio Travolgente Opaco, Nero Convinto Opaco και Verde Ambizioso Opaco.
Πάντα σε σύνδεση με την VESPA MIA
Το σύστημα συνδεσιμότητας VESPA MIA (το οποίο διατίθεται στάνταρ στο Gts Supersport και διατίθεται ως αξεσουάρ σε ολόκληρη την οικογένεια Gts) και η εφαρμογή της Vespa συνδέουν κινητές συσκευές iOS ή Android μέσω Bluetooth στο σύστημα Vespa, προσφέροντας αποκλειστικές λειτουργίες που παρέχουν μια ακόμη πιο ανταποδοτική και διασκεδαστική εμπειρία οδήγησης. Μόλις συνδεθεί το smartphone, όλες οι ειδοποιήσεις σχετικά με τις εισερχόμενες κλήσεις και τα μηνύματα εμφανίζονται στην οθόνη της Vespa. Το σύστημα επιτρέπει επίσης στον αναβάτη να διαχειρίζεται τις κλήσεις μέσω του βολικού joystick και να χρησιμοποιεί τις φωνητικές εντολές του smartphone για να πραγματοποιεί κλήσεις ή να ακούει μουσική. Εκτός από τις λειτουργίες infotainment, η εφαρμογή είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή χρήσιμων πληροφοριών σχετικά με την κατάσταση του οχήματος, τις παραμέτρους οδήγησης και τα στατιστικά ταξιδιού, οι οποίες μπορούν να προβληθούν απευθείας στο smartphone του αναβάτη.
Αξεσουάρ
Σύμφωνα με την παράδοση της Vespa, το νέο της σκούτερ Gts 310, συνοδεύεται από μια μεγάλη γκάμα αξεσουάρ που επιτρέπουν στους αναβάτες να εξατομικεύουν το σκούτερ και να αυξάνουν τόσο την άνεση όσο και τη λειτουργικότητα.
Η άφιξη του μοντέλου Vespa Gts 310 εισάγει επίσης το νέο κράνος Vespa Argentario. Αυτό το νέο αποκλειστικό κράνος είναι κατασκευασμένο από υλικό ABS και διαθέτει κομψές άκρες από χρώμιο, διαφανές κύριο γείσο με ειδική επεξεργασία για να είναι ανθεκτικό στις γρατσουνιές και διαθέτει άνετο εσωτερικό αλεξήλιο. Το νέο σύστημα εξαερισμού βοηθά στη γρήγορη αποβολή της θερμότητας, ενώ διατηρεί το εσωτερικό ύφασμα δροσερό και άνετο. Η εσωτερική επένδυση μπορεί εύκολα να αφαιρεθεί και να πλυθεί. Σύμφωνα με την καλύτερη παράδοση της Vespa, η οποία επικεντρώνεται στην κομψότητα και το στυλ, το κράνος Vespa Argentario διατίθεται σε μια σειρά χρωμάτων για να ταιριάζει απόλυτα με το σκούτερ.
Η βαλίτσα top box 36 λίτρων είναι βαμμένη για να ταιριάζει με το αμάξωμα και διαθέτει πλάτη με επένδυση για βέλτιστη άνεση των επιβατών. Ως εναλλακτική βαλίτσα υπάρχει και η δερμάτινη τσάντα της Vespa, με ειδικά ενισχυμένα πάνελ στο κάτω μέρος και τις λαβές, ενώ έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρεται άνετα στην πίσω σχάρα αποσκευών. Η τσάντα έχει σχεδιαστεί ως αξεσουάρ που μεταφέρεται με απόλυτη άνεση και συνδέεται με τη σχάρα αποσκευών μέσω ενός συστήματος γρήγορης απελευθέρωσης.
Οι μπροστινές και πίσω σχάρες αποσκευών, που διατίθενται σε χρώμιο ή μαύρο φινίρισμα, είναι από τα πιο κλασικά και δημοφιλή αξεσουάρ που διατίθενται για τη Vespa. Λειτουργούν ως τολμηρό και εύκολα αναγνωρίσιμο σύμβολο της προσωπικότητας και της μακρόχρονης παράδοσης της Vespa ως σκούτερ φτιαγμένο για ταξίδια. Από φέτος, μια νέα σπορ έκδοση της πίσω σχάρας αποσκευών είναι πλέον διαθέσιμη. Μια ξεχωριστή κεκλιμένη σχεδίαση πάνω από το πίσω φως αναδεικνύει τις σπορ γραμμές του σκούτερ Gts.
Το περιμετρικό κιτ και το προστατευτικό του μπροστινού φτερού είναι προστατευτικά εξαρτήματα κατασκευασμένα από χαλύβδινο σωλήνα και εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή προστασία για τη Vespa και μια ισχυρή αισθητική γοητεία. διατίθενται και σε χρώμιο ή μαύρο.
Η προστασία του αναβάτη εξασφαλίζεται από τη διαθέσιμη ζελατίνα, κατασκευασμένη από μεθακρυλικό υλικό ανθεκτικό σε κραδασμούς και θραύσματα και διατίθεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις: ψηλή, για μέγιστη προστασία και μεσαία. Για όσους προτιμούν πιο συμπαγείς, σπορ γραμμές, ένα υψηλής ποιότητας φέρινγκ διατίθεται επίσης σε διάφανη ή φιμέ έκδοση.
Το κάλυμμα ποδιών είναι κατασκευασμένο από βιομηχανικό υλικό και τοποθετείται εύκολα, εξασφαλίζοντας άνεση στην οδήγηση όλο το χρόνο. Τη συλλογή των αξεσουάρ ολοκληρώνουν το αντιολισθητικό, αδιάβροχο λαστιχένιο χαλάκι, το κάλυμμα του οχήματος εξωτερικού χώρου και η ηλεκτρονική αντικλεπτική συσκευή.
Η σπορ μονή σέλα διαθέτει διπλό κάλυμμα με υδατοαπωθητική επεξεργασία και έντονες ραφές για αντίθεση.
Το σύστημα συνδεσιμότητας VESPA MIA, το οποίο διατίθεται στάνταρ στην έκδοση SuperSport, είναι διαθέσιμο ως αξεσουάρ για τις Vespa Gts και Gts Super.
Για μέγιστη άνεση ακόμη και κατά τη χειμερινή περίοδο, διατίθενται θερμαινόμενα grips Comfort+ και θερμαινόμενη σέλα. Αυτά μπορούν να ρυθμιστούν εύκολα μέσω της μονάδας διαχείρισης θερμαινόμενων αξεσουάρ. Τα τελευταία απαιτούν τη λειτουργία του συστήματος VESPA MIA που επιτρέπει στον αναβάτη να προσαρμόσει τις ρυθμίσεις θέρμανσης των grips και της σέλας μέσω του κυβικού διακόπτη.
Όλα τα επώνυμα αξεσουάρ Vespa είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο στη διεύθυνση store.vespa.com. Στα καταστήματα Vespa, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα από ρούχα, κράνη, γάντια και εμπορικά είδη, τα οποία ερμηνεύουν εκ νέου την εικόνα της μάρκας με σύγχρονο τρόπο.