Του Νίκου Βιτσιλάκη
Είναι η κορυφαία supersport μοτοσυκλέτα της Yamaha και απευθύνεται σε όσους θέλουν αγωνιστική κατασκευή έτοιμη για αγώνες και track days.
Το 2020 επιφυλάσσει σημαντικές αναβαθμίσεις για το υπερόπλο της φίρμας του Iwata, το οποίο βελτιώνεται ένα βήμα παραπάνω σε σχέση με το street legal μοντέλο, δηλαδή το “σκέτο” R1 (δείτε εδώ). Το R1M του 2020 έχει δεχθεί αλλαγές που το καθιστούν ακόμα πιο “πολεμικό”, ακόμα πιο ποθητό. Ας τις δούμε πιο αναλυτικά:
Νέο πιρούνι πεπιεσμένου αερίου
Η έκδοση “Μ” χρησιμοποιεί πλέον την τελευταίας γενιάς ηλεκτρονική ανάρτηση (ERS) της Öhlins, η οποία προσφέρει αγωνιστικών προδιαγραφών επίπεδο ρύθμισης. Το μοντέλο του 2020 επωφελείται από την προσθήκη του πιο πρόσφατου πιρουνιού πεπιεσμένου αερίου Öhlins ERS NPX, το οποίο διαθέτει μια μικρή φιάλη αερίου ενσωματωμένη στον άξονά του. Μέσω της άσκησης εσωτερικής πίεσης 0,6 Mpa, το αέριο μειώνει τη σπηλαίωση του λαδιού του πιρουνιού, η οποία προκαλείται από την αρνητική πίεση που παρουσιάζεται κατά την επαναφορά των ελατηρίων. Το νέο πιρούνι συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη βελτιωμένης απόσβεσης και για καλύτερη συνεργασία με την πίσω ανάρτηση η Yamaha έχει τροποποιήσει και τη ρύθμιση προφόρτισης του αμορτισέρ της Öhlins.
Full carbon
To πάρτι των ανθρακονημάτων συνεχίζεται και στο μοντέλο του 2020, το οποίο πλέον διαθέτει carbon και στην κατασκευή του “κοκοβιού” (πίσω τμήματος). Αυτή η προσθήκη συμπληρώνει το νέο φέρινγκ και ταιριάζει καλύτερα, οπτικά και λειτουργικά, με το ομοίως ανθρακονημάτινο μπροστινό φτερό.
Εξέλιξη εφαρμογών
Η Yamaha έχει αναπτύξει έναν αριθμό εφαρμογών που παρέχουν σε κάθε αναβάτη πλήρη πρόσβαση στην προηγμένη τεχνολογία που διαθέτουν οι εργοστασιακές ομάδες. Το έξυπνο λογισμικό κάνει αυτές τις εφαρμογές απλές και εύκολες στη χρήση και χάρη στη δυνατότητά τους να ρυθμίζουν αμέσως τις εξελιγμένες ρυθμίσεις ηλεκτρονικού ελέγχου, δίνεται στον αναβάτη η αίσθηση πως στέκεται δίπλα του ένας εκπρόσωπος από τα πιτ της Yamaha. Η εφαρμογή YRC επιτρέπει στους τυχερούς ιδιοκτήτες της μοτοσυκλέτας να δημιουργούν τις δικές τους εξατομικευμένες λειτουργίες οδήγησης, ρυθμίζοντας και τα επτά συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου.
Οι αναβάτες κάθε επιπέδου μπορούν να επιλέξουν το επίπεδο υποστήριξης που προτιμούν για κάθε λειτουργία και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να απενεργοποιήσουν επιλεγμένους ηλεκτρονικούς ελέγχους. Το σύστημα είναι γρήγορο και εύκολο στη χρήση και παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα να ρυθμίζουν με ακρίβεια τη μοτοσυκλέτα τους. Η εφαρμογή Y-TRAC είναι ο ελεγκτής καταγραφής και ανάλυσης τηλεμετρίας της Yamaha και παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα να αποκτούν πρόσβαση στη CCU του R1M και να κάνουν λήψη διαφόρων δεδομένων σε μια κινητή συσκευή.
Με τη χρήση της Y-TRAC μπορούμε να βλέπουμε και να αναπαράγουμε αρχεία καταγραφής σε πραγματικό χρόνο σε μια εικόνα πίστας αγώνων του Google Maps®, καθώς και να αναλύουμε και να συγκρίνουμε τα πάντα, από τις σ.α.λ. του κινητήρα και τη γωνία κλίσης έως τις δυνάμεις επιτάχυνσης G, καθώς και να βλέπουμε πότε ενεργοποιούνται οι διάφοροι ηλεκτρονικοί έλεγχοι.
Τα νέα χαρακτηριστικά με μια ματιά
- Εξελιγμένο πιρούνι πεπιεσμένου αερίου Öhlins ERS NPX
- Κοκοβιός από ανθρακονήματα
- Ενημερωμένες ρυθμίσεις εφαρμογών Y-TRAC και YRC
- Πλήρως ενοποιημένα εξωτερικά μέρη για βελτιωμένη αίσθηση σύνδεσης του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα
- Βελτιωμένος κατά 5% αεροδυναμικός συντελεστής
- Νέο σύστημα φρένων (BC) 2 λειτουργιών ελέγχου και ABS βέλτιστης κλίσης
- Νέο σύστημα διαχείρισης φρεναρίσματος του κινητήρα (EBM) 3 λειτουργιών
- Βελτιστοποιημένο σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS)
- Νέο γκάζι APSG “ride-by-wire”
- Βελτιωμένη καύση και απόδοση στις υψηλές στροφές
- Νέες ρυθμίσεις για το σταμπιλιζατέρ (αμορτισέρ τιμονιού)
- Ελαστικά Bridgestone Battlax RS11
- Αναβαθμισμένα όργανα TFT με ενδείξεις BC και EBM
- Κινητήρας crossplane 200Hp προδιαγραφών Euro5
- Hλεκτρονική ανάρτηση (ERS) Öhlins
- Μονάδα ελέγχου επικοινωνίας (CCU) με δυνατότητες ασύρματης επαναχαρτογράφησης
- IMU 6 αξόνων με αισθητήρες Gyro/G για δεδομένα τρισδιάστατης κίνησης
- Λειτουργίες απόδοσης ισχύος (PWR)
- Σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων (QSS)
- Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS) / ολίσθησης (SCS) με αισθητήρες πλευρικής κλίσης
- Σύστημα ελέγχου σούζας (LIF) και βελτιωμένο σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS)
- Υποπλαίσιο μαγνησίου
Η Yamaha θα χρησιμοποιήσει ένα σύστημα online κρατήσεων για όλες τις παραγγελίες YZF-R1M. Το σύστημα ενεργοποιήθηκε την 25η Ιουλίου 2019 και οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να κάνουν κράτηση για τη μοτοσυκλέτα τους καθώς και να επιλέξουν τον αντιπρόσωπο της Yamaha που προτιμούν. Όλες οι λεπτομέρειες, καθώς και η τιμή λιανικής πώλησης του μοντέλου, θα ανακοινωθούν στα τέλη Ιουλίου. Κατά τη διάρκεια του 2020 θα πραγματοποιηθεί η αποκλειστική εκδήλωση Yamaha Racing Experience (YRE) σε επιλεγμένες πίστες στην Ευρώπη, όπου οι ιδιοκτήτες R1M του 2020 θα μπορούν να λάβουν τεχνική υποστήριξη και συμβουλές και θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν σχετικά με εξατομικευμένες ρυθμίσεις αλλά και να γνωρίσουν ορισμένους επίσημους αναβάτες της Yamaha.
Γνήσια αξεσουάρ
Η Yamaha προσφέρει μια ευρεία γκάμα γνήσιων αξεσουάρ που έχουν σχεδιαστεί για τα YZF-R1 και YZF-R1M, όπως κορυφαίας ποιότητας εξαρτήματα από billet αλουμίνιο, slip-on σιγαστήρες και ανταλλακτικά, καθώς και αποκλειστικά αξεσουάρ που τοποθετούνται με ακρίβεια και δίνουν τη δυνατότητα σε κάθε αναβάτη να εξατομικεύσει τη μοτοσυκλέτα του. Οι αναβάτες που αναζητούν περισσότερη ισχύ με μικρότερο βάρος μπορούν να τοποθετήσουν το σύστημα εξάτμισης που έχει κατασκευαστεί ειδικά για τα τελευταία μοντέλα R1 και R1M. Με την πιο επιθετική εμφάνιση και την υψηλότερη ποιότητα κατασκευής του, αυτό το σύστημα από τιτάνιο είναι ένα απαραίτητο εξάρτημα για τους όσους ενδιαφέρονται για κορυφαίες επιδόσεις. Καλύπτει πλήρως τις προδιαγραφές EU5, ενώ θα διατίθεται και μια ειδική εξάτμιση Akrapovič για χρήση αποκλειστικά σε πίστα.
Αγωνιστικά εξαρτήματα GYTR
Οι κάτοχοι YZF-R1 και YZF-R1M του 2020 μπορούν να αναμένουν μερικά συναρπαστικά νέα από την ομάδα GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing). Λόγω της συμμετοχής της στα πρωταθλήματα World SBK και Endurance, η ομάδα εξέλιξης της Yamaha εργάζεται σε εικοσιτετράωρη βάση για την ανάπτυξη των επόμενης γενιάς εξαρτημάτων και συστημάτων υψηλής απόδοσης, που θα δίνουν τη δυνατότητα στους ιδιώτες αναβάτες να δημιουργήσουν τη δική τους αγωνιστικών προδιαγραφών εργοστασιακή μοτοσυκλέτα.
Οι πλήρεις προδιαγραφές, οι τιμές και η διαθεσιμότητα των νέων αγωνιστικών εξαρτημάτων GYTR θα ανακοινωθούν στις αρχές του 2020.