Του Νίκου Βιτσιλάκη
Το ΧΤ 500 είναι μια μοτοσυκλέτα σταθμός στην ιστορία της Yamaha, έχοντας συνδέσει το όνομά της με αμέτρητες επιτυχίες και συγκινήσεις. Και τώρα, η έκδοση ΧΤribute της σειράς sport heritage XSR έρχεται να την αναβιώσει, έστω και αισθητικά..
Πριν από περίπου 40 χρόνια η Yamaha παρουσίασε τo XT500, μια μοτοσυκλέτα με αερόψυκτο, τετράχρονο, μονοκύλινδρο κινητήρα που εξελίχθηκε σε μία από τις πιο αγαπημένες μοτοσυκλέτες στην Ευρώπη. Το νέο XSR700 XTribute είναι χρωματικά και στιλιστικά εμπνευσμένο από αυτό το θρυλικό μοντέλο, δείχνει σεβασμό στον πραγματικό χαρακτήρα της σειράς XT και αποτίει φόρο τιμής σε αυτή την εμβληματική μοτοσυκλέτα.
Αυτός ο συνδυασμός διαχρονικής εμφάνισης και σύγχρονης τεχνολογίας αντικατοπτρίζει το πνεύμα της φιλοσοφίας Faster Sons της Yamaha και το XTribute είναι αυτό που θέλει να προσφέρει σε μια νέα γενιά αναβατών την ευκαιρία να τιμήσουν το παρελθόν. Το νέο χρώμα έχει ονομαστεί “1981” προς τιμήν της χρυσής εποχής του XT 500 (1976–1981) και οι αφοσιωμένοι μοτοσυκλετιστές της Yamaha θα αναγνωρίσουν αμέσως αυτή τη σύγχρονη εκδοχή ενός πολυαγαπημένου μοντέλου. Εκτός από το χαρακτηριστικό χρωματικό συνδυασμό του XT, το XTribute διαθέτει ένα κλασσικό «εντουράδικο» τιμόνι, το οποίο υπογραμμίζει την εμφάνιση ενός αστικού scrambler.
Άλλα ειδικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ογκώδη μαρσπιέ σε στυλ μοτοσυκλέτας εκτός δρόμου, τα οποία ενισχύουν τον όλο σκληροτράχηλο χαρακτήρα. Τα ελαστικά με πέλμα τύπου «μπακλαβά» (Pirelli MT60RS) πάνω στις χυτές ζάντες των 10 ακτινών, η σέλα που ασπάζεται την αρχική σχεδίαση XT και οι φυσούνες στο πιρούνι τονίζουν μια ξεχωριστή διαχρονική εμφάνιση. Σε αυτό συμβάλλουν μερικές ακόμα λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα οι βαμμένες χρυσές ζάντες και οι λευκοί λασπωτήρες.
Μολονότι το νέο XSR αποπνέει μια λίαν κλασσική αίσθηση, πρόκειται για μία εντελώς σύγχρονη μοτοσυκλέτα εξοπλισμένη με τεχνολογία του σήμερα. Χαρακτηριστικά όπως το περίτεχνο πίσω φως LED και η έκκεντρα τοποθετημένη οθόνη οργάνων LCD δημιουργούν μια όμορφη αντίθεση με τα ρετρό χρώματα και σχεδίαση. Οι λεπτομέρειες σε μαύρο χρώμα εκτείνονται στις μανέτες, στο στεφάνι του προβολέα, στους καθρέφτες, στη βάση των οργάνων και στο πιρούνι, συμβάλλοντας σε μια εικόνα έντονης χρωματικής αντίθεσης.
Στην καρδιά του XSR700 XTribute βρίσκεται ο γνωστός μας “crossplane” δικύλινδρος κινητήρας των 689cc και 75Hp, που έχοντας να αντιμετωπίσει 186 κιλά βάρους (με τη μοτοσυκλέτα πλήρη υγρών) υπόσχεται δυνατές επιδόσεις. Οι οποίες αναμένεται να είναι καλύτερες αν τοποθετήσουμε το προαιρετικό τελικό εξάτμισης της Akrapovič, που ομοίως βαμμένο μαύρο και ευρισκόμενο ψηλά στο πλάϊ της μοτοσυκλέτας μόνο θετικά σχόλια συγκεντρώνει.
Το XSR700 XTribute θα είναι διαθέσιμο στους αντιπροσώπους της Yamaha τον Απρίλιο του 2019 και σε τιμή που δεν έχει καθοριστεί για την ώρα. Μόλις μάθουμε κάτι θα επανέρθουμε..