του Νίκου Βιτσιλάκη 

Αυξημένη ισχύς, αμεσότερος χειρισμός και καλύτερο φρενάρισμα είναι το τρίπτυχο της βελτίωσης για το «πολεμικό» Enduro μοντέλο της Yamaha. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με νίκη στο ISDE (International Six Days Enduro) και πολυάριθμες κορυφαίες θέσεις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro στο ενεργητικό τoυ, το WR450F αναγνωρίζεται στον κόσμο της εκτός δρόμου οδήγησης ως μία από τις πιο ανταγωνιστικές μοτοσικλέτες στην κατηγορία της. 
Για το 2021 έχει επανασχεδιαστεί πλήρως και πλέον επωφελείται από την ίδια προηγμένη τεχνολογία κινητήρα και πλαισίου που παρουσιάστηκε στο motocross YZ450F τελευταίας γενιάς. Εξοπλισμένο με ελαφρύτερο και ισχυρότερο κινητήρα, καθώς και με ολοκαίνουριο αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο, αυτό το υπερσύγχρονο όπλο enduro έχει σαν στόχο να οδηγείται, στρίβει και σταματά καλύτερα από ποτέ. Παράλληλα, το μοντέλο του 2021 διαθέτει φινίρισμα σε έναν νέο χρωματικό συνδυασμό Icon Blue με μίνιμαλ γραφικά. 

Νέος κινητήρας compact διαστάσεων  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για να μπορούν να επιτύχουν ακόμα μεγαλύτερη ισχύ και ευκολότερη δυνατότητα ελέγχου σε όλο το εύρος στροφών, οι μηχανικοί της Yamaha δούλεψαν πάνω σε έναν κινητήρα που βασίζεται σε αυτόν του μοντέλου ΜΧ YZ450F, όντας ιδιαίτερα ελαφρύς και «μαζεμένος» σε όγκο. Μέλημά τους ήταν να τον κάνουν να ανταποκρίνεται έτσι όπως πρέπει στις συνθήκες οδήγησης Enduro και για να το πετύχουν αυτό έκαναν επεμβάσεις σε συστήματα εισαγωγής και εξάτμισης, καθώς και χρήση βελτιστοποιημένων χαρτών ψεκασμού καυσίμου και ανάφλεξης. Ο κινητήρας του 2021 διαθέτει νέα ελαφρύτερη κυλινδροκεφαλή και νέα σχεδίαση εμβόλου με αυξημένη σχέση συμπίεσης (από 12.8:1 σε 13.0:1). Η ανεστραμμένη κυλινδροκεφαλή διαθέτει πλέον νέο σχήμα στη θυρίδα εισαγωγής, ενώ οι γωνίες των βαλβίδων (εισαγωγής και εξαγωγής) έχουν αλλάξει από 21,5 σε 14,5 μοίρες, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας πιο κοίλος θάλαμος καύσης και να επιτευχθεί καλύτερη καύση με μεγαλύτερη ισχύ σε όλο το εύρος στροφών. Η νέα κυλινδροκεφαλή διαθέτει μεγάλο αριθμό εξαρτημάτων μαγνησίου (υπεύθυνα για τη μείωση του βάρους κατά 310gr) και έχει μετατοπισμένες θέσεις εκκεντροφόρων, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι ο ένας κοντά στον άλλο, ενώ η κατακόρυφη απόσταση μεταξύ αυτών και του στροφάλου είναι επίσης μειωμένη, ώστε να επιτευχθεί ακόμα πιο συμπαγής διάταξη. Ο συνδυασμός χαμηλότερου βάρους και μειωμένων διαστάσεων επιτυγχάνει βελτιωμένη συγκέντρωση μαζών και αυτό συνεισφέρει σημαντικά στην πιο ελαφριά αίσθηση και την αυξημένη ευελιξία του νέου μοντέλου στις στροφές. 

Yamaha Power Tuner  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 2019, το WR450F ήταν πρωτοπόρο στη χρήση προηγμένης ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς έγινε η πρώτη μοτοσικλέτα enduro με ενσωματωμένη συνδεσιμότητα, κάτι που επέτρεπε την απομακρυσμένη ασύρματη ρύθμιση μέσω smartphone. Το νέο μοντέλο του 2021 συνεχίζει να πρωτοπορεί σε αυτόν τον τομέα με την εφαρμογή Yamaha Power Tuner, η οποία επιτρέπει σε αναβάτες και μηχανικούς να προσαρμόζουν γρήγορα και εύκολα τη χαρτογράφηση του μείγματος καυσίμου/αέρα και του χρονισμού ανάφλεξης, ώστε η μοτοσικλέτα να μπορεί να ρυθμιστεί ανάλογα με τις διαφορετικές πίστες και καιρικές συνθήκες. Οι χρήστες μπορούν επίσης να έχουν πρόσβαση και να καταγράφουν μια σειρά δεδομένων, όπως η διάγνωση του συστήματος, ο χρόνος λειτουργίας του κινητήρα και πολλά άλλα, καθιστώντας την εφαρμογή Power Tuner αναπόσπαστο μέρος κάθε κιτ εργαλείων!  

Επιλογή χαρτογράφησης; Εύκολα! 

Το νέο WR είναι εξοπλισμένο με έναν διακόπτη πάνω στο τιμόνι, ο οποίος επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει έναν από τους δύο χάρτες κατά την οδήγηση. Αλλάζοντάς τους, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία του κινητήρα ανάλογα με τις υπάρχουσες συνθήκες, καιρικές και εδαφικές. Για τα δύσκολα, δηλαδή σβήσιμο κινητήρα σε ανηφόρα, λάσπη κ.λπ., μια ηλεκτρική μίζα μικρών διαστάσεων θα αποδειχθεί σωτήρια λύση στην επανεκκίνηση του κινητήρα γρήγορα και αβίαστα.  

Προηγμένος ψεκασμός 

Το WR450F του 2021 είναι εξοπλισμένο με ένα εξαιρετικά προηγμένο σύστημα ψεκασμού καυσίμου, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία στο motocross YZ450F. Η ανεστραμμένη κυλινδροκεφαλή παρέχει ψυχρό και φρέσκο αέρα μέσω ενός ευθύγραμμου μπροστινού ανοίγματος εισαγωγής στο πιο πρόσφατο σύστημα ψεκασμού καυσίμου της Mikuni. Εξοπλισμένο με σώμα πεταλούδας 44mm και ηλεκτρική αντλία υψηλής πίεσης, αυτό το σύστημα παρέχει το μείγμα καυσίμου/αέρα στη νέα μικρού μεγέθους κυλινδροκεφαλή υψηλής συμπίεσης και υπόσχεται εξαιρετική απόδοση σε όλες τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Για τον χειρισμό των αυξημένων επιπέδων ισχύος και ροπής, ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος με πτερύγια ψύξης υψηλής απόδοσης νέας σχεδίασης. Για βέλτιστη απόδοση ψύξης, αυτά τα νέα πτερύγια έχουν τοποθετηθεί υπό γωνία, ώστε να είναι στραμμένα πιο άμεσα προς την εισερχόμενη ροή αέρα, διασφαλίζοντας ότι ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί αποδοτικά σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Υπάρχει επίσης ένας θερμοστατικά ελεγχόμενος ανεμιστήρας, ο οποίος ενεργοποιείται όταν απαιτείται για τη διατήρηση ισχυρής και σταθερής ροής αέρα σε συνθήκες οδήγησης με χαμηλή ταχύτητα ή υψηλές θερμοκρασίες. 

Νέο αλουμινένιο πλαίσιο 

Το WR450F του 2021 διαθέτει ένα ολοκαίνουριο και ελαφρύτερο αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο, το οποίο κατασκευάζεται με την ίδια τεχνολογία «ελεγχόμενης πλήρωσης» με αυτή της ναυαρχίδας YZ450F. Για να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές απαιτήσεις της οδήγησης enduro, η ακαμψία του έχει βελτιωθεί με τη χρήση λεπτότερων «σωλήνων» πάνω και κάτω. Επιπλέον, το σχήμα του σφιξίματος των βιδών για τις βάσεις στήριξης του κινητήρα εμπρός και πίσω έχει επίσης τροποποιηθεί, ώστε να παρέχει βελτιωμένη απόκριση στα σκληρά εδάφη και καλύτερη αίσθηση στον όλο χειρισμό. Μια νέα και ελαφρύτερη πάνω τριπλή βάση, καθώς και βελτιώσεις στον άξονα του μπροστινού τροχού είναι αλλαγές που επιφέρουν αίσθηση μεγαλύτερης ακρίβειας στο τιμόνι και βελτιωμένη πρόσφυση. Επίσης, για να διευκολύνει τους αναβάτες να μετατοπίζουν το βάρος τους πάνω από το μπροστινό άκρο, η θέση του τιμονιού έχει μετακινηθεί κατά 15mm προς τα εμπρός και κατά 5mm προς τα κάτω. 

Μεγαλύτερη δύναμη πέδησης 

Εκτός από τις καλύτερες επιδόσεις, το μοντέλο του 2021 φρενάρει ακόμα πιο άμεσα και γρήγορα, επιτρέποντας στους αναβάτες να αντισταθμίζουν τον πολύτιμο χρόνο που χάνεται στα στενά τμήματα της διαδρομής. Όπως και στο YZ450F, επωφελείται από μια πιο άκαμπτη μπροστινή δαγκάνα με μεγαλύτερα έμβολα (διαμέτρου από 22,5mm σε 25,4mm). Το εμβαδόν επιφάνειας στα τακάκια έχει αυξηθεί κατά 25%, ενώ ο νέος μπροστινός δίσκος των 270mm διαθέτει νέας σχεδίαση και προσφέρει κατά 16% αυξημένη επιφάνεια επαφής. 

Νέο όργανο πολλαπλών λειτουργιών 

Για το 2021, το WR450F διαθέτει νέα οθόνη πολλαπλών λειτουργιών, η οποία είναι πολύ πιο συμπαγής και ευανάγνωστη. Ο μετρητής διαθέτει έναν χιλιομετρητή, δύο μερικούς χιλιομετρητές, ρολόι, χρονοδιακόπτη, χρονόμετρο και μια νέα και ιδιαίτερα χρήσιμη ένδειξη κατανάλωσης καυσίμου, που επιτρέπει σε αναβάτες και ομάδες να προγραμματίζουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τις στάσεις ανεφοδιασμού. Η μονάδα διαθέτει οθόνη LCD υψηλότερης αντίθεσης με καλύτερη αναγνωσιμότητα σε όλες τις συνθήκες, ενώ η ενιαία σχεδίαση και το μειωμένο πλάτος και βάθος προσδίδουν μια πιο κομψή εμφάνιση. 

Icon Blue 

Για να σηματοδοτήσει την παρουσίαση της πιο προηγμένης μοτοσικλέτας enduro που κατασκευάστηκε ποτέ από τη Yamaha, το WR450F 3ης γενιάς διαθέτει έναν νέο χρωματικό συνδυασμό ονόματι Icon Blue, ο οποίος είναι κοινός σε όλα τα αγωνιστικά μοντέλα εκτός δρόμου της Yamaha για το 2021. Τα μίνιμαλ νέα γραφικά ενισχύουν τη δυναμική και εξελιγμένη νέα εμφάνιση της μοτοσικλέτας, ενώ μπροστινή και πλαϊνές πλάκες έχουν επίσης φινίρισμα σε Icon Blue για να συνδράμουν σε μια πλέον επαγγελματική εμφάνιση. 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης