Επιμέλεια Νίκος Βιτσιλάκης, συνεργάστηκε ο Βασίλης Αντζουλάτος

Μια βόλτα σε ασφάλτινους και χωμάτινους δρόμους της Αττικής πάνω στο νέο Ténéré 700 μας δίνει τις πρώτες εντυπώσεις από μια μοτοσυκλέτα για την οποία η ιαπωνική εταιρεία έχει μεγάλες προσδοκίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αρχές Ιουλίου ο ήλιος καλωσόριζε ένα γνήσιο “αφρικανικό” του τέκνο στις Αφίδνες της Αττικής και εμείς, μια ντουζίνα συντάκτες μοτοσυκλέτας, ύστερα από μια σύντομη παρουσίαση που μας έκαναν οι υπεύθυνοι της ελληνικής αντιπροσωπείας, ήμασταν έτοιμοι να οδηγήσουμε το νέο Ténéré 700. Στην εν λόγω παρουσίαση τονίστηκε η κληρονομιά του ονόματος Ténéré, που έρχεται από τους αγώνες-ραλί ερήμου της δεκαετίας του ’70 και του ’80 και κατακάθεται σαν “χρυσόσκονη” πάνω στο νέο μοντέλο. Το πρώτο Ténéré της ιστορίας ήταν μια “Replica Dakar”, είχε κινητήρα 600 κυβικών και έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία.

Το XTZ Ténéré 600, περί ου ο λόγος, εμφανίστηκε το 1983 και φορούσε –πέρα από την ενδυμασία της περιπέτειας– έναν μονοκύλινδρο, τετράχρονο, αερόψυκτο, 4βάλβιδο κινητήρα 595cc, που απέδιδε σχεδόν τα μισά άλογα του σημερινού 700 (43Hp), είχε «χωματερό» τροχό 21 ιντσών μπροστά και ογκώδες αλλά εμβληματικό ρεζερβουάρ 28 λίτρων. Πολλά χρόνια αργότερα, το 2016, έκανε την εμφάνισή του ένα concept που φτιάχτηκε από μια ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών οι οποίοι θέλησαν να δημιουργήσουν ένα νέο μοντέλο της σειράς Ténéré χρησιμοποιώντας τον υπάρχοντα (MT-07, Tracer 700, XSR 700) δικύλινδρο κινητήρα ΜΤ-07 CP2 και φτιάχνοντας ένα σύνολο που θα περιείχε συστατικά Rally. Επί τρία χρόνια Ténéré 700 ακούγαμε αλλά Ténéré 700 δεν βλέπαμε να βγαίνει στην παραγωγή, παρά το μεγάλο ενδιαφέρον του κοινού και παρότι η μοτοσυκλέτα δεν επρόκειτο να φορέσει κάποια εξεζητημένη τεχνολογική λύση, ούτε να πλασαριστεί σαν exclusive ακριβό μοντέλο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτά τα τελευταία κρατούν την τιμή χαμηλά και σε πρώτη σκέψη αυτό είναι κάτι που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους. Από την άλλη, εκείνο που δεν μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους είναι η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας, που επειδή θέλησε να κινηθεί προς την γραμμή των rally μοντέλων και προς τις αντίστοιχες αυστριακές κατασκευές/ανταγωνίστριες, προσπάθησε να τους μοιάσει, χάνοντας έτσι τα χαρακτηριστικά των Ténéré που ξέραμε ή φανταζόμασταν ότι έπρεπε να αναπαραχθούν σαν εταιρική ταυτότητα. Από τους τρεις χρωματισμούς που είδαμε από κοντά, μόνον ο λευκός/κόκκινος θυμίζει την “οικογενειακή” παράδοση..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Bασικά χαρακτηριστικά Ténéré 700 (σύμφωνα με τη Yamaha)

  •     Μελετημένη θέση αναβάτη για καθιστή και όρθια οδήγηση
  •     Μπροστινή όψη Rally με 4 προβολείς LED και στενή σιλουέτα πίσω
  •     Ζελατίνα και όργανα σε στυλ Rally
  •     Απενεργοποιούμενο ABS
  •     Προστατευτικές χούφτες χεριών
  •     Ρυθμιζόμενο εμπρός φτερό
  •     Πλαίσιο με ισορροπία ακαμψίας – ελαστικότητας
  •     Εργονομία αναβάτη
  •     Εξ ολοκλήρου νέος σχεσιασμός
  •     Βάρος στα 177,5 κιλά
  •     Συνολικό βάρος στα 204 κιλά με τη μοτοσυκλέτα πλήρη υγρών
  •     Ανεστραμμένο ρυθμιζόμενο πιρούνι 43mm, διαδρομής 210mm
  •     Μονό πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ, διαδρομής 200mm

Χαρακτηριστικά για χρήση εκτός δρόμου

  •     Αλουμινένια ποδιά κινητήρα (240mm απόσταση από το έδαφος)
  •     Χούφτες
  •     Φαρδιά αναδιπλούμενα μαρσπιέ με αφαιρούμενο λάστιχο
  •     Αναδιπλούμενα πεντάλ
  •     Ψηλό και προσαρμοζόμενο μπροστινό φτερό για να μη συσσωρεύεται λάσπη
  •     Χειρολαβές για κράτημα της μοτοσυκλέτας (τοποθετημένες κάτω από το πίσω φτερό)

Κινητήρας

  •     Έμφαση στη ροπή
  •     Ομαλός στη λειτουργία του και με καλή απόκριση
  •     Με ήχο και χαρακτήρα
  •     Εύκολα διαχειρίσιμη ιπποδύναμη, χωρίς ιδιαίτερη ανάγκη για ηλεκτρονική υποστήριξη
  •     Συμπαγής και ελαφρύς
  •     Δικύλινδρος Crossplane
  •     Διάμετρος x Διαδρομή 80×68,6mm
  •     Ισχύς 75Hp στις 9.000rpm
  •     Ροπή 68Nm/6.500rpm
  •     Επανασχεδιασμένο σύστημα ψεκασμού
  •     Νέα εισαγωγή αέρα
  •     Προσαρμοσμένο σύστημα ψύξης
  •     Νέο σύστημα εξάτμισης

Στην περιγραφή του προφίλ κατόχων μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας η Yamaha τους χωρίζει σε διάφορες κατηγορίες: τους “κοσμογυρισμένους”, δηλαδή τους ταξιδευτές που ενδιαφέρονται για μακρινά ταξίδια με μοτοσυκλέτα και τους αρέσει η οδήγηση παντός εδάφους. Tους “ζωηρούς” (μάλλον εννοώντας τους δραστήριους), αυτούς που αρέσκονται στη σπορ οδήγηση και στις εκτός δρόμου αποδράσεις και θέλουν μια απλή μοτοσυκλέτα περιπέτειας. Τους “αθλητικούς”, που έχουν αντίστοιχο τρόπο ζωής και … όλους τους άλλους, που θα ήθελαν μια μοτοσυκλέτα Adventure και με το Ténéré να δίνουν περισσότερη έμφαση στην κίνηση στο χώμα. Στη σύντομη βόλτα μας, που περιλάμβανε περισσότερο χώμα και λίγη άσφαλτο, γνωρίσαμε μια μοτοσυκλέτα που είναι εύκολη και εργονομική στη χρήση, με καλές αναρτήσεις, με φιλικό και αρκετά ισχυρό κινητήρα, χωρίς εκρήξεις δύναμης. Μπορεί να κινηθεί σβέλτα σε διαδρομές εκτός δρόμου, όσο της επιτρέπει το μεγάλο μεταξόνιό της και τα 200+ κιλά της (που φαίνονται λιγότερα όταν κινείται). Σημαντικό είναι ότι το ABS των –εξίσου φιλικών με τον κινητήρα– φρένων απενεργοποιείται εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού στα όργανα.

Δύσκολα τα πράγματα

Σκληρό ανταγωνισμό έχει να αντιμετωπίσει το νέο Ténéré, ο οποίος ξεκινάει από τα “ασφάλτινα” Adventure Triumph Tiger και BMW F 750 GS, περνάει απο τα πιο “χωματερά” ΚΤΜ 790 και BMW F 850 GS (εκδόσεις Adventure) και καταλήγει στο “ακόμα πιο χωματερό” ΚΤΜ 790 (έκδοση Adventure R). Με τιμή που ξεπερνάει για μερικές εκατοντάδες ευρώ τις 10.000, αύρα αγώνων και όνομα θρυλικό, θα παλέψει να κερδίσει το δικό του αγώνα. Όχι στην έρημο, αλλά στο εξίσου σκληρό, αν όχι σκληρότερο, τερέν της αγοράς, κοινώς στο εμπορικό. Περισσότερα για το μοντέλο, τις τιμές και τον τρόπο που μπορείτε να το αποκτήσετε μπορείτε να δείτε εδώ.

Για την ιστορία

Για λόγους που γνωρίζει μόνον η αντιπροσωπεία δεν κληθήκαμε να παραστούμε στην επίσημη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, ενώ για την αντίστοιχη ελληνική ειδοποιηθήκαμε τηλεφωνικά δύο μέρες πριν την τέλεσή της. Όπως αντιλαμβάνεστε, ήταν δύσκολο για τον υπεύθυνο της σελίδας να παρευρεθεί, καθόσον είχε ήδη προγραμματισμένο επαγγελματικό ταξίδι. Και είναι κρίμα, γιατί μιλάμε για τον άνθρωπο που αγόρασε το πρώτο Ténéré 600 που ήρθε στην Ελλάδα, τον άνθρωπο που το δοκίμασε πρώτος για λογαριασμό περιοδικού εκείνης της εποχής και ο οποίος ταξίδεψε σε κάθε γωνιά της χώρας -και επί σειρά πολλών ετών- με το συγκεκριμένο μοντέλο, γράφοντας εκατοντάδες σελίδες με τις εμπειρίες και τις ταξιδιωτικές του εξερευνήσεις. Οι εντυπώσεις που διαβάσατε παραπάνω ανήκουν στον καλό φίλο και συνεργάτη Βασίλη Αντζουλάτο (motorbike.gr) και τις δημοσιεύουμε σε ένδειξη σεβασμού προς τους πολυπληθείς ενδιαφερόμενους μοτοσυκλετιστές. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να δεσμευτούμε για το πότε θα σας κάνουμε μια αναλυτικότερη παρουσίαση γιατί δεν έχουμε ιδέα πότε -και αν- θα μας το παραχωρήσει η αντιπροσωπεία για πλήρη δοκιμή.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης