Η άμεση εμπλοκή της Yamaha με τα ηλεκτρικά scooter είχε αποφασιστεί να γίνει με στρατηγικό συνεργάτη, που διαθέτει εδραιωμένο δίκτυο εναλλάξιμων μπαταριών. Έτσι η γιαπωνέζικη εταιρεία μόλις εγκαινίασε την έμπρακτη συνεργασία της με την Gogoro, παρουσιάζοντας το EC-05 αρχικά για την αγορά της Ταϊβάν.

Η συγκεκριμένη ασιατική χώρα επιλέχθηκε από τη Yamaha για δυο λόγους: επειδή το κοινό εκεί είναι εκπαιδευμένο σε ηλεκτροκινούμενα προϊόντα υψηλής ποιότητας, αλλά κυρίως επειδή η τοπική Gogoro διαθέτει εκτενές δίκτυο σταθμών ανταλλαγής μπαταριών. Αφήνει ο σκουτερίστας την άδεια του μπαταρία και παίρνει μια φορτισμένη, με μικρό κόστος.

Στις 27 Ιουνίου 2019 η Yamaha Motor Co ανακοίνωσε την παρουσίαση του EC-05, ενός ηλεκτρικού scooter που θα κυκλοφορήσει αρχικά στην Ταϊβάν (γεγονός από την 1η Αυγούστου 2019). Το Σεπτέμβριο του 2018 η Yamaha είχε ξεκινήσει τη διερεύνηση για πιθανή συνεργασία με την ταϊβανέζικη Gogoro και έτσι σήμερα, 11 μήνες περίπου αργότερα, εμφανίζεται το ηλεκτρικό EC-05, το οποίο θεωρείται ο πρώτος καρπός αυτής της συνεργασίας. Σχεδιασμένο από τη Yamaha και βασισμένο στην πλατφόρμα ενός μοντέλου της Gogoro, το EC-05 θα πωλείται με τα σήματα της Yamaha μέσω του δικτύου πωλήσεων της τοπικής θυγατρικής Yamaha Motor Taiwan.

Το EC-05 θα μπορεί να χρησιμοποιεί τους περισσότερους από 1.200 σταθμούς αντικατάστασης μπαταριών της Gogoro, που ονομάζονται GoStation και έχουν εγκατασταθεί στην Ταϊβάν από την Gogoro Energy Network. Την κατασκευή του EC-05 θα αναλάβει εξ ολοκλήρου η Gogoro και η Yamaha στο δελτίο τύπου αναφέρει: “Σαν πρώτο βήμα του μακροπρόθεσμου οράματος, που ανακοινώθηκε στο τέλος του περασμένου έτους, προσδιορίσαμε τα περιβαλλοντικά θέματα σαν σοβαρά κοινωνικά ζητήματα και αποφασίσαμε να τα αντιμετωπίσουμε δυναμικά.

Στόχος μας είναι να μειώσουμε τις εκπομπές CO2 από τα προϊόντα μας κατά 50% μέχρι το 2050 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2010 και έτσι προωθούμε την παραγωγή και πώληση compact ηλεκτρικών οχημάτων σαν λύση του προβλήματος. Το EC-05 είναι το πρώτο μοντέλο στα πλαίσια της μεσοπρόθεσμης στρατηγικής μας για ηλεκτρικά οχήματα, ενώ στο μέλλον θα παρουσιαστούν και άλλα”.

Στόχος της Yamaha είναι να πωληθούν τον πρώτο χρόνο 20.000 μονάδες –ένα λογικό νούμερο για την ισχυρή ταϊβανέζικη αγορά– με το scooter να αποδίδει σαν συμβατικό 125άρι, να διαθέτει δύο αποσπώμενες μπαταρίες, να ζυγίζει 126 κιλά και να μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα τα 90km/h. Σημειωτέον πως το EC-05 είναι το πέμπτο ηλεκτρικό δίτροχο της Yamaha μετά το Passol του 2002, το EC-02 του 2005, το EC-03 του 2010 και το E-Vino του 2014.

Πηγή scooternet.gr