Eίναι το πρώτο παπί της Yamaha με προδιαγραφές Euro4 και αυτό που θα συνεχίσει την 20χρονη παράδοση της οικογένειας Crypton.
Το Crypton S έκανε την πρώτη του Πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην έκθεση μοτοσυκλέτας στην Αθήνα και -όπως λέει η αντιπροσωπεία- είναι “factory made Euro4” και το μοντέλο που αντικαθιστά το Τ110. Διαθέτει νέο “κουστούμι”, που σαν κύριο χαρακτηριστικό του έχει τη διακριτικότητα με σχεδόν κανένα αυτοκόλλητο εκτός αυτού της ουράς που αναφέρεται το όνομά του. Υπάρχουν μεγάλα ενσωματωμένα –τύπου μπούμερανγκ– φλας και φώτα πορείας, σέλα με εμφανείς ραφές αρκετά μεγάλη για να χωρέσει δύο άτομα, με το συνεπιβάτη να έχει στη διάθεσή του σχετικά μεγάλα μαρσπιέ και χειρολαβή στην ουρά. Υπάρχει αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα κάτω από τη σέλα και έξτρα ένας μικρότερος στην ποδιά.
Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό συμβατικό, η πίσω ανάρτηση με το ψαλίδι από σωλήνα ορθογωνικής διατομής (βαμμένο ασημί) έχει δύο αμορτισέρ και οι τροχοί είναι 17 ιντσών με λάστιχα διαστάσεων 70/90 μπροστά και 80/90 πίσω. Τα φρένα διαθέτουν συνδυασμένη λειτουργία και απαρτίζονται από δισκόφρενο μπροστά και ..ταμπούρο πίσω (δυστυχώς). Ο κινητήρας είναι καινούργιος για την Ευρώπη, ίδιος με του μαλαισιανού μοντέλου Lagenda 115, με χαρακτηριστικό ότι δεν έχει ψύκτρες στην κεφαλή (α λα Honda). Είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, χωρητικότητας 114cc και διαθέτει 1 ΕΕΚ και δύο βαλβίδες. Η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό και η απόδοσή του φτάνει τους 9 ίππους στις 7.000 rpm και η ροπή του τα 0,94 Kgm στις 5.500 rpm. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ημιαυτόματο 4 σχέσεων και για την εκκίνησή του υπάρχει και μίζα και μανιβέλα.
Το Crypton S είναι πλέον το μοναδικό παπί στη γκάμα της Yamaha και η τιμή του έχει καθοριστεί στα 2.250€.