του Νίκου Τσαμάνδουρα
Αλλόκοτο παρουσιαστικό και ασκήσεις μηχανολογίας πασπαλισμένα με γενναίες δόσεις εκκεντρικότητας είναι τα υλικά μιας μοτοσυκλέτας επιεικώς για λίγους.
Αρχικά να πούμε δυο λόγια για τον κατασκευαστή, που δεν είναι άλλος από τη Vyrus. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα workshop στην Ιταλία με ιστορία 30 χρόνων στις Custom δημιουργίες. Δημιουργίες που βασίζονται μεν σε μοτοσυκλέτες της Bimota, το μόνο που τις θυμίζει δε είναι το ιδιαίτερο μπροστινό σύστημα διεύθυνσης τύπου hub steering.
Όσον αφορά στο Alyen, από που να αρχίσουμε και που να τελειώσουμε. Φεστιβάλ ανθρακονήματος από τους τροχούς της Rotobox μέχρι και στο συνολικό σώμα της μοτοσυκλέτας, με στόχο φυσικά την απόλυτη ελάττωση βάρους. Εντός του εξωγήινου αυτού κατασκευάσματος συναντάμε έναν κινητήρα της Ducati –εκ του Panigale 1299 ερχόμενο- στα 1285cc, τεχνολογίας -τι άλλο- Desmo (δεσμοδρομική κίνηση βαλβίδων) με τη διάταξη των κυλίνδρων να είναι «L» στις 90 μοίρες. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο φωλιάζει σε ένα ενισχυμένο πλαίσιο, το οποίο είναι φτιαγμένο από μαγνήσιο! Η ισχύς έχει ανακοινωθεί στους 205 ίππους στις 10.500rpm, ενώ η ροπή φτάνει τα 144Nm στις 8.750rpm. Πολύ το γκάζι λοιπόν..
Βλέποντας κανείς το Alyen δε μπορεί να μη σταθεί στο μπροστινό σύστημα διεύθυνσης που διαχωρίζει μεταξύ άλλων και το σύστημα της ανάρτησης από εκείνο της πέδησης (Brembo GP4), δίνοντας στον αναβάτη μια πρωτόγνωρη αίσθηση ελέγχου μέσα ατη στροφή.
Το σύστημα αυτό κάθε άλλο παρά νέο είναι, με την πρώτη του εμφάνιση να έχει γίνει πριν 110 χρόνια από τον άγγλο κατασκευαστή James Cycle Co. Στη σύγχρονη εποχή εφαρμόστηκε από τη Bimota στο μοντέλο Tesi 1D το 1991, πλην όμως το υψηλό κόστος κατασκευής δεν βοήθησε στην εμπορική επιτυχία του μοντέλου.
Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η συνέχεια στο σύνολο της μοτοσυκλέτας, με τους μεγάλους αιχμηρούς όγκους να καταλήγουν σε ένα μονόμπρατσο ψαλίδι που έχει από πάνω του ένα «γλυπτό» στη θέση του τελικού της εξάτμισης αλλά και μια στοιχειώδη μονή σέλα. Κερασάκι στην εκκεντρική τούρτα το μόλις 11 λίτρων δοχείο καυσίμου, που εγγυάται πως ο ιδιοκτήτης δεν θα πάει και πολύ μακριά, ωστόσο θα το κάνει με στυλ.
Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ένα streetfighter ιδιαίτερης εμφάνισης και ακραίων επιδόσεων. Όπως είναι αναμενόμενο ο αριθμός παραγωγής είναι περιορισμένος, ενώ για την τιμή απαιτείται επικοινωνία με την ίδια τη Vyrus, κάτι που αυτές τις μέρες μάλλον είναι δύσκολο…